Reklám és manipuláció 3. b 2013. február 12.
Milyen céllal hozunk létre reklámokat? A reklám „hőskorában”: tájékoztatás Ma: befolyásolás, meggyőzés, manipuláció
Meggyőzés, befolyásolás és manipuláció Meggyőzés: Olyan közlés, amelyet azért bocsátunk ki, hogy a befogadóból valamilyen szándékolt hatást váltsunk ki. Befolyásolás: Emberek akaratának, állásfoglalásának, érzelmeinek megváltoztatása a számunkra kedvező irányba. Manipuláció: Az egyik fél információtöbblete révén olyan dologra veszi rá a másik felet, amit az a teljes információ birtokában nem tenne meg.
Mi és hogyan hat ránk? Avagy a manipuláció eszközei…
Mit reklámozhat? http://www.youtube.com/watch?v=I9tWZB7OUSU
Tehát mi és hogyan hat ránk? (1.) pl. érzelmi ráhatás jutalom ígérete hízelgés szükségletek és vágyak keltése frappáns, jól megjegyezhető szlogen, figyelemfelkeltés (folyt. köv.)
Gyűjtsünk, írjunk reklámszlogent! 1 perc alatt a lehető legtöbb reklámszlogen gyűjtése! Adjuk el ezt a terméket kreatív reklámszlogennel!
Mi és hogyan hat ránk? (2.) híres ember szerepeltetése
Mi és hogyan hat ránk? (3.) Ásóka, baktériumok, gombák, a hajunkban lakó szörnyetegek… A Domestos szörnyei: http://www.youtube.com/watch?v=GoS6VsJu1yY http://www.youtube.com/watch?v=QXq0F__TwH4 http://www.youtube.com/watch?v=c2F_Nf8COH4
művészeti ágak bevonása
Mi és hogyan hat ránk? (3.) félelemkeltés asszociációs játék humor stb.
A meggyőzés centrális (központi) és periférikus (mellék)útja érveket sorol fel (érvek minősége!) további gondolatokat, érveket idéz elő tartós attitűdváltozást eredményez Periférikus nem tartalmi szempontok, pl. beszélő vonzereje, kedvessége az érvek mennyisége fontos a forrás tekintélye kevésbé tartós
Reklám nemes cél érdekében Például? http://www.youtube.com/watch?v=CQSql0j1_ZM „Amikor ez a vonat kifut az alagútból, nézzen ki az ablakon” (Harlem nyomornegyede)
Reklámírás Edénykészlet eladása – tizenéves kamaszoknak Debütáló könyv drogokról, szenvedélyekről, kilátástalanságról – nyugdíjas magyartanárnak Fitness-wellness hétvége – 40 éves férfi baráti társaságnak Ejtőernyős ugrás – 50 éves háziasszonyoknak DÜNAMISZ fogalma
Szép délutánt!