Reklám és manipuláció 3. b 2013. február 12..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy kreatív tanulási eszköz
Advertisements

ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Szubliminális üzenetek
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.
Digitális világ A digitális reklám
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Mit reklámozhat? Az eladó cég szempontjából 1.Információt közvetít a termékről 2.Imázs bemutatása (központban a márkanév)
Az OSZV a KERSZI szemszögéből, Angyal Zoltán a KERSZI R-20-as
AZ ELEKTRONIKUS SAJTÓ TV-RÁDIÓ-REKLÁMOK.
Készítették: Balázs, Misu, Zita, Zsuzsi
Érvek, érvelés.
A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei
Erdei Judit Intézményi kommunikátor Kozsó több vasat tart a tűzben.
3.ÓRA AZ ANYAGOK TULAJDONSÁGAI ÉS VÁLTOZÁSAI
Szaktanári továbbképzés Kiskunfélegyháza Szaktanári továbbképzés október 7-8. Kiskunfélegyháza - Néhány gondolat a megnyitóhoz -
Kérlek, koncentrálj erősen!
A közösségi imaalkalmak felépítése. Fő elemei I. Bevezető szakasz 1. Gyülekezés 2. Kezdés (útmutatások, kezdő lépések) II. Központi rész 1. Személyes.
A nevelés stílusa.
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
Marketingkommunikáció
AZ EMBERI MEMORIA.
Befolyásolás a tömegkommunikációban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
7. Előadás Termék stratégia
A jövő könyvtára, a könyvtárak jövője MA Könyvtári szolgáltatások menedzselése II.
Soft skills.
A marketingkommunikáció
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
Miként jut el a fogyasztó a reklám hatására a vásárlásig? AIDA modell
u kutató u prédikátor oktató menedzser népszerűsítő szervező.
A marketing piac tartalma
Digitális világ – interaktív táblán
A meggyőző érvelés pszichológiája
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A reklám alapjai és formái
8. Az eladásösztönzés.
9. A személyes eladás (Personal Selling)
A talaj oldott szerves szén (DOC) tartalmának meghatározása Készítette: Dudás Kata.
PARTY TIME ! Szokás szerint későn este benéztünk a hűtőbe.
A szövegszerkesztés menete
Idegenforgalmi kommunikáció
Festéktüsszentő Hapci Benő
A kreatív iskola Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
Az információ és kommunikáció technológiája
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Magyarország a globális világgazdaságban
Trópusi sivatagok.
Kalapos Éva D.A.C..
A KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEK MEGÚJÍTÁSA VÁMOS ÁGNES.
Reklámpapír A kötelezettek teljesítési fegyelme Viszkei György ÖKO-Pannon Kht. Budapest, január 21.
Az alapvető kommunikáció
Benedek Szabolcs: Focialista forradalom. Benedek Szabolcs 1973-ban született Budapesten 1975-től az érettségi Szolnokon élt A budapesti Közgazdaság-tudományi.
Drajkó László ügyvezető igazgató Microsoft Magyarország Tudásversenyben...
A tehetetlenség törvénye. A tömeg
Az Európai Unió.
Marketing és innováció. A Lego történelme 1932, Dánia, Ole Kirk Christiansen „leg godt” - „játssz jól” 1947 – műanyag játékok Kezdeti sikertelenség 1958.
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Adatmegjelenítés (és fontossága, vizuális adatelemzés, az adatok első feltérképezése, adatok adekvát reprezentációja)
A reklám centruma.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
UGYE TE IS AKAROD? Sas István Kommunikációs Akadémia A befolyásolás titkai a társadalmi célú reklámban.
A vásárlási döntés folyamata
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Neveléslélektan Debrecen
Előadás másolata:

Reklám és manipuláció 3. b 2013. február 12.

Milyen céllal hozunk létre reklámokat? A reklám „hőskorában”: tájékoztatás Ma: befolyásolás, meggyőzés, manipuláció

Meggyőzés, befolyásolás és manipuláció Meggyőzés: Olyan közlés, amelyet azért bocsátunk ki, hogy a befogadóból valamilyen szándékolt hatást váltsunk ki. Befolyásolás: Emberek akaratának, állásfoglalásának, érzelmeinek megváltoztatása a számunkra kedvező irányba. Manipuláció: Az egyik fél információtöbblete révén olyan dologra veszi rá a másik felet, amit az a teljes információ birtokában nem tenne meg.

Mi és hogyan hat ránk? Avagy a manipuláció eszközei…

Mit reklámozhat? http://www.youtube.com/watch?v=I9tWZB7OUSU

Tehát mi és hogyan hat ránk? (1.) pl. érzelmi ráhatás jutalom ígérete hízelgés szükségletek és vágyak keltése frappáns, jól megjegyezhető szlogen, figyelemfelkeltés (folyt. köv.)

Gyűjtsünk, írjunk reklámszlogent! 1 perc alatt a lehető legtöbb reklámszlogen gyűjtése! Adjuk el ezt a terméket kreatív reklámszlogennel!

Mi és hogyan hat ránk? (2.) híres ember szerepeltetése

Mi és hogyan hat ránk? (3.) Ásóka, baktériumok, gombák, a hajunkban lakó szörnyetegek… A Domestos szörnyei: http://www.youtube.com/watch?v=GoS6VsJu1yY http://www.youtube.com/watch?v=QXq0F__TwH4 http://www.youtube.com/watch?v=c2F_Nf8COH4

művészeti ágak bevonása

Mi és hogyan hat ránk? (3.) félelemkeltés asszociációs játék humor stb.

A meggyőzés centrális (központi) és periférikus (mellék)útja érveket sorol fel (érvek minősége!) további gondolatokat, érveket idéz elő tartós attitűdváltozást eredményez Periférikus nem tartalmi szempontok, pl. beszélő vonzereje, kedvessége az érvek mennyisége fontos a forrás tekintélye kevésbé tartós

Reklám nemes cél érdekében Például? http://www.youtube.com/watch?v=CQSql0j1_ZM „Amikor ez a vonat kifut az alagútból, nézzen ki az ablakon” (Harlem nyomornegyede)

Reklámírás Edénykészlet eladása – tizenéves kamaszoknak Debütáló könyv drogokról, szenvedélyekről, kilátástalanságról – nyugdíjas magyartanárnak Fitness-wellness hétvége – 40 éves férfi baráti társaságnak Ejtőernyős ugrás – 50 éves háziasszonyoknak DÜNAMISZ fogalma

Szép délutánt! 