Ellenőrzés - értékelés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

A marketing információs rendszer
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
A tanári munka értékelése
Történelemdidaktika III. A kétszintű érettségi. Az érettségi reform előzményei  Közel tíz esztendős fejlesztőmunka eredménye.  Középiskoláztatás iránti.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Értékelés a pedagógiában
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Tanterv és vizsga Kaposi József.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
IDEGEN NYELVI KOMPETENCIA: mit és mikor mérjünk?
Pedagógiai kutatás (2) -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Személyiséglélektan I.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógiai értékelés történelemből
Feladatírói tréning Történelem. Dr. Dárdai Ágnes, PhD pte
A társadalomtudományi kutatás módszerei
Az értékelés típusai Az értékelés viszonyítást jelent: melyik az a mérce, amelyhez viszonyítjuk a tanulói teljesítményt Normára vonatkoztatott (normatív)
Az érvelés.
A neveltségi szint mérése
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Gazdasági ismeretek.
A válaszadók > május-június október-november
Ellenőrzés, visszacsatolás
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Pedagógiai értékelés történelemből
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Tantárgyi Feladatbank
ELTE PPK Oktatásszervezés gyakorlat Árendás Péter Iskolai tanulói értékelési rendszer
ELTE PPK Oktatásszervezés gyakorlat Árendás Péter Iskolai tanulói értékelési rendszer
ELTE PPK Oktatásszervezés gyakorlat Árendás Péter Iskolai tanulói értékelési rendszer
Székely István fejlesztési tanácsadó
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
KÖRLEVÉL.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Összeállította: Dóber Valéria
Megfigyelés fogalma A tudományos megfigyelés Céltudatos Tervszerű
A döntés, a döntés folyamata
Tanárok továbbképzése – a feladatlapok készítésének módszertana
A kombinációs táblák (sztochasztikus kapcsolatok) elemzése
A mérések helye, szerepe Az óvodai nevelésben
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
Pedagógiai értékelés Levelező szeptember 26.
MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Kádárné Szepesi Ibolya Az általános iskolai értékelés formái, jelene és jövője Eszterházy.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Minőségmenedzsment alapjai Minőségmenedzsment alapjai November 27. Dénes Rita.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Feladatlapkészítés, diagnosztizálás
SZFP II Kompetenciamérés
PEDAGÓGIAI ÉRTÉKELÉS Fejes József Balázs
Készítette: Pető István Szent István Egyetem
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét,
Előadás másolata:

Ellenőrzés - értékelés

Az értékelés típusai Iránya szerint Célja szerint (SCriven -1967) Normaorientált Kritériumorientált Individuális, Célja szerint (SCriven -1967) Formatív,(Ítélkezést jelent a folyamt közben) Szummatív Diagnosztizáló, (Pedagógiai döntések előtt , tananyag fejlesztés)

Az ellenőrzés – értékelés szakaszai Információ felvétel Szóbeli, írásbeli Viszonyítás Egyénre Normára kritériumra, Az értéklet születése Minősítés, diagnózis

Az értékelés típusai Formatív – segítő értékelés, Szummatív, Pedagógiai diagnózis, Összehasonlítás, Analízis, Prognózis, Interpretáció, Közlés, hatásellenőrzés

A tudományos mérés kritériumai Objektivitás, Validitás – azt méri a mire készült,, Reliabilitás – megbízhatóság,

A tudásmérés folyamata 1. A tananyag elemezése, 2. A mérőeszköz összeállítása, 3. A javítókulcs elkészítése, 4. A pontozás - súlyozás A fontossági súly, Szintsúly, Empirikus súly, egyes itemek eltérő súlya, A mérőeszköz hitelesítése,

Megszilárdítás kérdései Elsődleges bevésés, Logikai megszilárdítás Befejező

Értékelés fogalma és fajtái Folyamatos, Az órai munka egészére kell kiterjednie, Hagyományos szóbeli, Egyéni ellenőrzés, Írásbeli ellenőrzés, Tematikus,

Tematikus ellenőrzés Minden tanulóra terjedjen ki, Tárgyilagosság ügye, Szubjetívítás csökkentése, Súlya legyen,

Értékeléssel kapcsolatos követelmények Fejezze ki a tantervi követelményeket, Keresse az eredménytelenség okát, Legyen igényes, tárgyilagos, Közösség előtt jelenjen meg, Tanulók fejlettségi szintjével, Pozitív hatású

Feladattípusok Feleletválasztásos feladatok Helyes választás Egyelemű Mikor volt? Többelemű Hol alakultak ki az első folyamvölgyi… Alternatív Igaz, hamis Többszörös választás Az állítások egy része igaz másik hamis,

Feleletválasztásos feladatok Hibakeresés Egyelemű Melyik nem volt görög polisz? Többelemű A felsorolt igaz hamis állításokat kell minősíteni Többszörös A felsorolt személyek hadvezérek voltak,

Asszociációs feladatok, Fogalmak, tények állítások közötti kapcsolat, mindig két tényt adunk meg, Szolón, Peiszisztrátosz, egyik sem, mindkettő, Állítások, … szeres, Kizárásosos

Egyéb feladatok Mennyiségi összehasonlítás Struktúra – funkció, Számozott elemeket kell kitölteni, Két mennyiséget kell összevetni, Korrelációvizsgálat, Két változó közötti összefüggést kell felismerni, Szenátori rend, Optimaták, Sorrendvizsgálat, Állítsa időbeli sorrendbe Relációanalízis, Két ítéletet között kell megállapítani, vagy van vagy nincs összefüggés, Táblázatkészítés Sorszámozott ítéletsort fogalomcsoporttal kell összevetni,

Szöveges feladatok Tényekre, … Hiányos szövegek iegészítése, Logikai elágazás ok-okozati forrásszemelvények