Spam-ek a marketingben Készítette: Széll Róbert Szabadkai Műszaki Szakfőiskola Tantárgy: Elektronikus ügyvitel Tanár: dr Zlatko Čović
A spam, mint olyan Nem kívánatos tartalma nem a címzett személyére szóló Elektronikusan tömegesen küldött felhívás/lánclevél Fölösleges sévszélesség, tárhely használat Sokszor rosszindulatú, adatszerzés
Amerikában konzervként forgalmazott hústermék (magyarul löncshús ) A Monty Python tévésorozat: „kéretlenül ránk erőltetett valami” szimbóluma A név eredete
A kezdet Az elsőt1978-ban, Digital Equipment Corporation alkalmazottja meghívó 320 ARPANET-ről szerzett címre Súlyos szabálysértésnek számított
Létezik: Chat spam spam Fórum spam Telefonos spam
Honnan a cím Keresőrobotok(Address harvesting) Átfésülnek: személyes oldalakat blogokat főrumokat chateket Mentik a címlistát, eladják, cserélgetik cím forint
Spamek az ek között
Spamek forrásai 2013-ban
Top 5 kategória 1.Felnőtt/társkereső– 42,51% 2.Gyógyászat– 32,61% 3.Karóra– 8,55% 4.Állás – 6,35% 5.Szoftver–5.86%
Szoftverek XRumer (450$) Dark Mailer advMassMailer (70$) RocketSales 3(249$) er (35$ )
Példák Canter & Siegel ügyvédi iroda hírcsoport 1000 új ügyfél 419 scam (nigériai levél) Partyruha.net (2007) naponta 560 látogató forintos bírság
Köszönöm a figyelmet!