A központosított illetményszámfejtés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

Kamarai prezentáció sablon
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Az államháztartási belső pénzügyi ellenőrzési rendszer fejlesztése
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Humán rendszerek, közszféra
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
Budapest Pénzügy és Számvitel1.  Szereplők  KÜLSŐ (piaci szereplők, hatóságok)  BELSŐ érintettek (vezetők, dolgozók, tulajdonosok)  Szakmai.
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
El ő adó: Kiszner Levente.  Melyek azok a legfontosabb társadalmi rétegek, amelyek valamilyen szempontból speciális helyzetben vannak?  Milyen nehézségek.
Szja % APEH Sajtótájékoztató dr. Juhász István elnökhelyettes Budapest, szeptember 15.
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
Elkülönített állami pénzalapok
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
Társadalombiztosítási
Sajtótájékoztató július 25. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Szervezetfejlesztési Program
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
ORFK PORTÁL On-line bejelentések rendszere
Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH.
Fejlesztési Igazgatóság Kohéziós Alap Közreműködő Szervezet számvitel Hosszú Gabriella és Pásztor Edit - Pénzügyi önálló osztály ,
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Köszöntő avagy néhány mondat a felsőoktatásról. Adatkezelés a felsőoktatási intézményekben Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
A járási rendszer megújítása
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Távmunka a területfejlesztésben
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
1 Változások az önkormányzatok évi tervezésének, gazdálkodásának szabályozásában.
1 Tájékoztatási feladatok a központi bevallás-befizetés kapcsolatában.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Az államháztartásról szóló törvény
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Rendszer ismertető Vargha Máté. Cafeteria bevezetés ismert nehézségei A cafeteria rendszerek bevezetésének legfőbb akadálya a megnövekvő adminisztrációs.
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
Az NFFF megvalósításának szervezési és szervezeti kérdései
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A jogszabályi környezet változása Tájékoztató a BMK, BNE szakmai fórumán október 30. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó.
Bérelszámolási rendszerek
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
„Információvédelem menedzselése VIII. Szakmai Fórum Budapest, november 19. Aktualitások az információvédelemben Tarján Gábor ügyvezető igazgató.
Költségvetési szervezetek évi beszámolója. Vonatkozó jogszabályok: (1/2) évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 292/2009. (XII. 19.)
A járási rendszer megújítása
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
A központosított illetményszámfejtő rendszer évi változásai
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Társadalmi Párbeszéd Osztály: ágazati párbeszéd bizottságok (ÁPB)
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
SAP HR rendszer logikai folyamata, működése Gazdasági Informatika
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Kormányzati igazgatási szervek álláshely-nyilvántartása (ÁNYR)
Előadás másolata:

A központosított illetményszámfejtés dr. Rada Anett Magyar Államkincstár Illetmény-számfejtési Főosztály 2009. január 29.

I. Történeti áttekintés Két világháború közötti időszak A II. világháború utáni időszak A Magyar Államkincstár

II. Jelen 1. Elérendő célok a közszolgálat munkavállalói, illetve a munkáltatók magas színvonalú kiszolgálása átfogó, megbízható, rendszeres információk biztosítása munkavégzés hatékonyságának növelése, adminisztrációs kiadások csökkentése

2. A központosított illetmény-számfejtési feladat szabályozása az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (Áht.) az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (Ámr.) a központosított illetményszámfejtésről szóló 172/2000. (X. 18.) Korm. rendelet (Korm. rendelet) a központosított illetmény-számfejtési feladatokról, valamint a bér- és munkaügyi adatszolgáltatás rendjéről szóló 37/2001. (X. 25.) PM rendelet (PM. rendelet)

2.1. Az ügyviteli folyamat szabályozása a központosított illetményszámfejtésről szóló 172/2000. (X. 18.) Korm. rendelet (Korm. rendelet) a központosított illetmény-számfejtési feladatokról, valamint a bér- és munkaügyi adatszolgáltatás rendjéről szóló 37/2001. (X. 25.) PM rendelet (PM. rendelet) az adott szakmai feladatokat meghatározó jogszabályok, hatósági előírások fentiek alapján kialakított belső szabályozás külön megállapodások

2.2. A szakmai feladatok szabályozása Foglalkoztatással kapcsolatos jogszabályok (pl.: Mt., Kjt., Ktv., Pép tv. stb.) Társadalombiztosítási feladatok Személyi jövedelemadózással kapcsolatos jogszabályok (Art, Szja., Tbj., stb.) Egyéb feladatokat meghatározó jogszabályok Adatszolgáltatás, adatkezelés

Érintett intézmények köre Államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. §-a (2) bek. a központosított illetményszámfejtésről szóló 172/2000. (X. 18.) Korm. rendelet (Korm. rendelet) 2. § (2)

Érintett jogviszonyok a központosított illetményszámfejtésről szóló 172/2000. (X. 18.) Korm. rendelet (Korm. rendelet) 2. § (1) Illetményszámfejtő helyek Magyar Államkincstár Regionális Igazgatóságai, általános hatáskörrel és illetékességgel az Ámr. 1. §-a (2) bekezdésének a),b), d) és l) pontjai hatálya alá tartozó szervek számára Fejezeti illetményszámfejtő helyek Önkormányzati számfejtő helyek

3. A jelenlegi szolgáltatási struktúra 3.1. A kincstári szervezet A Kincstár központja Kincstár területi szervei - a 311/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság - Budapest Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság - Veszprém Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatóság - Győr Dél-dunántúli Regionális Igazgatóság - Pécs Észak-magyarországi Regionális Igazgatóság - Salgótarján Észak-alföldi Regionális Igazgatóság - Szolnok Dél-alföldi Regionális Igazgatóság - Kecskemét

Regionális igazgatóságok

Szolgáltatási struktúra az illetmény-számfejtési tevékenység szempontjából Szakmai szervezet Informatikai szervezet Szakmai végrehajtó szervezet

3.2. Az ellátandó feladatok illetményszámfejtést végez adatbázist üzemeltet a központosított illetményszámfejtést támogató programrendszert az illetményszámfejtő helyek rendelkezésére bocsátja programfejlesztést, ügyfélszolgálati, Help-desk tevékenységet végez azon intézmények esetében, amelyek a fenti három szolgáltatást nem veszik igénybe, statisztikai adatokat gyűjt

A számfejtési szolgáltatás tartalma illetményszámfejtés, társadalombiztosítási ellátások folyósítása, a személyi jövedelemadózással összefüggő munkáltatói feladatok a személyi juttatások után befizetési kötelezettség megállapítása adatszolgáltatás társadalombiztosítási kifizetőhelyi feladatok ellátása információ szolgáltatás a nettó finanszírozás teljesítéséhez

Számfejtő program biztosítása A Kincstár az illetményszámfejtést támogató programrendszer (KIR) tekintetében a 37/2001. (X. 25.) PM rendelet alapján programrendszer folyamatos fejlesztése, felhasználói és üzemeltetői dokumentációk karbantartása illetményszámfejtő helyek számfejtői és informatikus szakembereinek szakmai felkészítése, folyamatos továbbképzése

3.3. A feladat nagyságrendje, szervezeti háttér* 632.000 fő számfejtett jogviszony 12.716 intézmény önkormányzati intézmény, régiónként 1-1 technikai adószámon 360 központi költségvetési szerv 214 „Nem állami humán intézmény” 7 Illetmény-számfejtési Iroda és 7 Pénzügyi Gazdálkodási Iroda 4 fejezeti Centrum (Eger, Békéscsaba, 2009. január 1-jétől csatlakozó intézmények számára Zalaegerszeg és Kaposvár) 12 önálló fejezeti számfejtő hely (*2008. évi adatok alapján )

3.4. Szolgáltatási szintek Az informatikai rendszer működtetése, illetmény-számfejtési szakmai feladatok ellátása a Kincstár feladata Az informatikai rendszert a Kincstár működteti, az illetmény-számfejtési szakmai feladatokat önálló számfejtő helyként az intézmények maguk látják el Az informatikai rendszer működtetését és az illetmény-számfejtési szakmai feladatokat egyaránt az önálló számfejtő hely látja el Számfejtési feladatok elvégzése teljes mértékben önállóan, valamely piaci szoftverrel A hatályos szabályozás szerint nem tartozik a központosított illetmény-számfejtésbe bevonandók körébe

3.5. Adatszolgáltatások Gyakoriság szerint Megjelenési forma szerint Érintett szervek szerint Periodikusan ismétlődő-eseti Papír alapú elektronikus Hatóságok, adatgyűjtő szervek számára Számfejtett intézmények számára Külső szervek számára Magyar Államkincstár Központja számára

Szolgáltatási szintekhez igazodás szerint 3.6. Ügyfélszolgálat Szolgáltatási szintekhez igazodás szerint Regionális Ügyfélszolgálat Központi Ügyfélszolgálat, KIR Help-desk

KIR Help-desk 41/2005. sz. Elnöki Utasítás Regisztrált felhasználók száma 439 fő 374 fő bejelentő 65 fő hibaelhárító Felhasználók köre közvetlen hibabejelentésre jogosultak (RIG, önálló számfejtő hely) közvetlen bejelentésre nem jogosult intézmények.

KIR Help-desk Bejelentett hibák, problémák megoldása Illetmény-számfejtési Főosztály Alkalmazott Rendszerek Üzemeltetési Főosztály KIR, INFO, IKTATO alrendszerek fejlesztésében érintett regionális igazgatóságok Illetményszámfejtő helyek

3.7. Oktatás Eseti jellegű belépő intézmények részére általános, szakmai oktatás programmódosításokhoz kapcsolódó Rendszeres szakmai irodavezetői értekezletek- aktuális kérdésekről éves adó-járulékjogszabályok változásai éves zárással kapcsolatos feladatok

3.8. Patronálási rendszer Régiónként Illetmény-számfejtési Irodák Számfejtési szakmai kérdések Havi jelentések

4. A központosított illetményszámfejtő rendszer (KIR) 4.1. Architektúra KIR – a KIR számfejtő helyi alrendszere INFO – A KIR információs alrendszere ARCHIV – A KIR illetmény-számfejtési archiválási alrendszere IKTATO – A KIR iktatási alrendszere

4.2. Funkcionalitás 172/2000. (X. 18.) Korm. rendelet: „a központosított illetményszámfejtés egységes munkaügyi, ügyviteli, eljárási és információs rendszer” KIR alrendszer funkciói számfejtéshez szükséges adatok fogadása társadalombiztosítási ellátások, illetmények számfejtése, fizetési jegyzék nyomtatása utalási állományok előállítása nettó finanszírozáshoz adatszolgáltatás könyvelés készítése adatszolgáltatás (kötelező és nem kötelező kimutatások, riportok, listák), bevallás készítése

INFO alrendszer funkció OSAP adatszolgáltatási modul Illetményszámfejtő helyi INFO modul a KIR alrendszer adatainak betöltése Az INFO modul adatainak továbbítása és betöltése a központi INFO alrendszerbe a központosított illetmény-számfejtési körbe nem tartozó önkormányzati intézmények papír alapú adatszolgáltatásának rögzítése, beépítése a helyi INFO alrendszerbe

Lekérdező Rendszer (KLR) Egyes táblák kiemelt adatainak kiválasztása leválogatáshoz Szűrőfeltételek, logikai kifejezések alkalmazása Eredmény adatok létrehozása A leválogatások későbbi újrafelhasználása A leválogatott állomány listázása A leválogatott állomány exportálása (Excel)

4.3. Fejlesztés Egyes alrendszerek Adatszolgáltatásokhoz szükséges önálló programok

4.4. Tesztelés Verzió kibocsátáshoz többszintű tesztelés Fejlesztői- Régiós- Országos Felelősök KIR Észak-alföldi RIG INFO Észak-magyarországi RIG Programküldés

4.5. Üzemeltetés Területi szintű feladatellátás - Informatikai Iroda Egyes feladatok: Üzemeltetés, karbantartás, frissítés Beérkező adatállományok feldolgozása Az illetmény-számfejtési funkciók ellátása havi ütemterv alapján Mentés, archiválás A számfejtéshez kapcsolódó informatikai alrendszerek telepítése, felügyelete az intézményeknél A felhasználók helyi informatikai támogatása

5. Ügyviteli folyamat

A számfejtési tevékenység ellenőrzése Ellenőrzéssel érintett terület megnevezése Ellenőrzési funkciót előíró jogszabályi, belső szabályozási háttér megjelölése Az érintett feladat ellenőrzésében közreműködő szervezeti egység/ek és külső szerv/ek megnevezése Ellenőrzés végrehajtása időben közpénz folyósítás előtt közpénz folyósításután Rendszeres díjazások számfejtése, intézmények nem rendszeres kifizetéseinek fogadása 172/2000.(X.18.) Korm.r. 37/2001.(X.25.) PM r. SZMSZ, Ügyrend Informatikai Iroda, Illetmény-számfejtési Iroda, Ellenőrzési Iroda, Munkáltató Igen Nem (esetileg lehetséges 60 napon belül) Társadalom-biztosítási kifizetőhelyi feladatok ellátása, valamint MNYP-tagdíjak levonása 1997. évi LXXXIII.tv.,,1997. évi LXXXII.tv. 217/1997. (XII.1.) Korm.r., 172/2000.(X.18.) Korm.r., 37/2001.(X.25.) PM r., SZMSZ, Ügyrend Illetmény-számfejtési Iroda, Ellenőrzési Iroda, Informatikai Iroda, MEP Nem (esetileg lehetséges 30 napon belül) Személyi jövedelem-adózással kapcsolatos feladatok 1995. évi CXVII.tv., 2003. évi XCII. tv. 172/2000. (X.18.) Korm.r., 37/2001. (X.25.) PM r. SZMSZ Ügyrend Informatikai Iroda, Illetmény-számfejtési Iroda, Ellenőrzési Iroda, APEH Nem Információ szolgáltatás 172/2000.(X.18.) Korm.r., 37/2001. (X.25.) PM.r., 2003. évi XCII. tv., 1992.évi LXIII. tv. SZMSZ, Ügyrend Informatikai Iroda, Illetmény-számfejtési Iroda, Ellenőrzési Iroda, számfejtett intézmények Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság, APEH *

A számfejtési tevékenység ellenőrzése Ellenőrzéssel érintett terület megnevezése Ellenőrzési funkciók vezetői (pl. határidők, végrehajtás, teljesség, alaki, tartalmi) ügyintézői (pl. alaki tartalmi, számszaki, egyeztetés) informatikai (program neve) előzetes utólagos Rendszeres díjazások számfejtése, intézmények nem rendszeres kifizetéseinek fogadása Határidők Egyedi esetek (szúrópróba) Okiratok alaki, állományok tartalmi összefüggések vizsgálata Fizetési jegyzékek egyeztetése KIR IMI KIR Társadalom-biztosítási kifizetőhelyi feladatok ellátása, valamint MNYP-tagdíjak levonása Határidők, a feldolgozás teljessége Egyedi esetek Igazolások megléte, jogosultságok elbírálása Kifizetést követő 30 napon belül alaki és számszaki ellenőrzés (ellátás alapja, összege) az Irodavezetők által meghatározott esetekben Személyi jövedelem-adózással kapcsolatos feladatok Igazolások, nyilatkozatok teljes körűsége, megléte, alaki és tartalmi ellenőrzése Eseti és célellenőrzés az APEH megkeresésére: tartalmi, egyeztetés KIR IMI eBEV Információ szolgáltatás Határidők Adatvédelmi előírások betartása Tartalmi összefüggések vizsgálata Adat-szolgáltatások és más állományok (pl. könyvelés) egyeztetése KIR NYENYI ABEV NYENYI ABEV

6. Fontosabb kapcsolódó területek 6. 1 6. Fontosabb kapcsolódó területek 6.1. Az önkormányzatok és intézményeik nettó finanszírozása Jogszabályi alapja: Áht.63. §, Ötv. 91. § KIR-t alkalmazó KIR-t nem alkalmazó „BERBOL.TXT” Ámr. Adatlapjai

6.2. A központi költségvetési szervek nettó finanszírozása Jogszabályi alapja: Áht. 102. § bek., Ámr. 109. §, 163/A. § Munkaszakaszai Adatszolgáltatás ADATOK_NETTOHOZ.EXE kizárólag elektronikus úton, (eAdat) minden hónap 16-áig Finanszírozás tárgyévi január havi keretnyitás január 20., azt követően- minden hó 20. Közteher befizetési kötelezettségek teljesítése: Kincstár - KTK

6.3. A Központi Személyügyi Szolgáltató Rendszer (KSZSZR) Közfeladatok felülvizsgálatával kapcsolatos további feladatokról szóló 2233/2007. (XII. 12.) Korm. határozat KIR - Kormányzati Személyügyi Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ (KSzK) humán erőforrás gazdálkodást támogató informatikai rendszerének közös informatikai platformra helyezése Hatékony támogatást nyújthat a kormányzati humán erőforrás gazdálkodáshoz

III. Továbblépési lehetőségek 1. Általános követelmények, stratégiai célok 1.1. Kormányzati, társadalmi elvárások Javuljon a közigazgatás teljesítménye Javuljon a közigazgatási szolgáltatások eredményessége, hatékonysága Nyitott kormányzás, átlátható állam 1.2. Átfogó szakmai követelmények Költségmegtakarítás Szabályozás egyszerűsítése Informatikai rendszerek fejlesztése Elektronikus ügyintézés

Illetmény-számfejtési Főosztály Köszönöm a figyelmet! dr. Rada Anett Magyar Államkincstár Illetmény-számfejtési Főosztály Tel:327-3359 Fax: 327-3370 illetmeny@allamkincstar.gov.hu