Értékünk az ember – értékünk a gyermek!
Soha véget nem érő törekvésünk, hogy a gyermekek számára biztosítsuk a számukra legkedvezőbb oktató-nevelő munkát. Ennek érdekében figyeljük az oktatást érő kihívásokat, a társadalom elvárásait. Szeretnénk elérni, hogy tanulóink megfeleljenek a különböző elvárásoknak, hogy rendelkezzenek azokkal a képességekkel, kompetenciákkal, amelyek a jövő életükben való boldogulásukhoz szükségesek.
Az informatikai írástudás a 21 Az informatikai írástudás a 21. század embere számára elengedhetetlen képesség Az ismeretek egyre gyorsuló elavulása és az IKT rohamos fejlődése miatt egyre fontosabbá válnak olyan képességek, mint pl. a rugalmasság és alkalmazkodóképesség, a tanulási képesség, az együttműködés, a kommunikáció stb.
A kompetencia a tudásnak arra a formájára utal, amelynek elsajátítása természetes közegben, életszerű tapasztalatok révén történik, és így alkalmazása is természetes könnyedséggel és hatékonysággal valósul meg. Ebben a tekintetben a kompetencia az értékes, érvényes, hasznosítható tudás egyik kategóriája.
Kompetencia alapú nevelési, oktatási módszertan A célok elérése érdekében szükséges a pedagógiai kultúra átalakulása. A ma jellemző frontális és zömmel lexikális ismeretközlő eljárásokat fokozatosan fel kell váltania az iskolarendszer egészére kiterjedő, kompetencia alapú nevelési, oktatási módszertannak.
A módszertani változást a digitális kultúra oktatási eszközrendszerének alkalmazása kell, hogy kísérje. Különösen nagy fontosságú a kisiskolás korban elsajátított alapképességek és készségek, továbbá kulcskompetenciák fejlesztése, mert ezek a későbbi sikeres tanulás és munkába állás feltételeiként szolgálnak.
A jó tanár is holtig tanul ! A projekt címe: A jó tanár is holtig tanul ! Esélyteremtés kompetencia-alapú oktatással, pedagógiai kultúra megújításával, keresztyén neveléssel.
Különböző IKT eszközök Pályázati segítség: Kompetencia alapú (szakértők által kidolgozott és ellenőrzött) programcsomagok A, B, C típusok Különböző IKT eszközök Pl.: projektorból,aktívtáblából, (hordozható/multimédiás) számítógépből álló egységes készlet Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) keretrendszerének, adatbázisának kezelése és felhasználása a tanítás-tanulás folyamatában. Továbbképzések (pedagógusok folyamatos képzése) Mentorálás
A tanulási képesség kialakításához elengedhetetlen a következő alapképességek ill. készségek fejlesztése: szövegértési-szövegalkotási, matematikai-logikai,
Pályázati vállalásaink Egyetértünk azzal, hogy a "szövegértési-szövegalkotási" valamint a "matematikai-logikai" alapképességeket és -készségeket fejlesszük kiemelten. Ezért is vállaltuk fel mindkét kompetenciaterület esetében az A-típusú programcsomagot. .
Pályázati vállalásaink Az 1. osztályban vállaltuk a Báb-dráma C modult is. Úgy gondoljuk, hogy ma már nagyon fontos, hogy a tanulók az IKT eszközeivel is megismerkedjenek minél hamarabb, ezért 1. osztályban az IKT kompetencia területen vállaltunk egy A modult, Informatikából is.
A projekt végrehajtói: Siposné Szabó Ildikó 1. oszt.: Magyar nyelv és irodalom: A modul:260 óra; Báb-dráma:C modul:30 óra Zsótér Nikolett 1. oszt.: Matematika A modul 148 óra 5. oszt.: német 35 óra Bacsurné Nagy Ildikó 9. oszt.: Angol 2 csoport érettségi előkészítő IKT eszközökkel (saját fejlesztés) Fazekas András IKT-kémia 7. oszt. És 9. oszt. Antal László IKT-informatika A modul: 1. oszt. 5. oszt. Patakfalvi János média C modul 7. oszt. 9. oszt. Hajdu Attila Klub (saját fejlesztés)
Igen fontosnak tartjuk az idegen nyelv oktatását, és az ezzel kapcsolatosan a módszertani megújulás lehetőségét is. Ezért vállaltunk 2 évfolyamon is pályázati modulokat: 5. osztály: német Zsótér Nikolett Bacsurné Nagy Ildikó 9. osztály: angol Érettségi előkészítő megújult technikákkal (saját fejlesztés)
Antal László IKT-informatika . Az informatikai írástudás, mint elengedhetetlen képesség kialakítása érdekében 2 osztályban is kipróbáljuk a pályázati programcsomagot. Antal László IKT-informatika A modul: 1. oszt. 5. oszt A kapott informatikai eszközöket tanáraink és tanulóink egyaránt használják.
IKT rohamos fejlődése magával hozta, hogy az oktató-nevelő munka során is egyre inkább használni kell ezeket az eszközöket. Ezt a nehéz feladatot vállalta fel iskolánkban kémia tanítása során: Fazekas András IKT-kémia 7. oszt. És 9. oszt
A szövegértés –szövegalkotás és az IKT kompetencia területekhez egyaránt kapcsolódik Patakfalvi János A média modulcsomag vállalásával szakköri keretben C modul 7. oszt. 9. oszt. A tanulók jártasak lesznek a médiák használatában, média-anyagok értelmezésében, a kapcsolódó eszközök megismerésében (pl.: fotózás, digitális technikák)
Klub (saját fejlesztés) Szintén az IKT technikák alkalmazásával szeretné megújítani a klubfoglalkozásokat Az életpálya-életvitel kompetencia területhez kapcsolódóan Hajdu Attila Klub (saját fejlesztés)
Kompetencia-alapú oktatásra épülő mérési rendszerek: Közös elvárásuk: A tanulók képesek-e a tudásukat az életben hasznosítani, alkalmazni és a további ismeretszerzésben felhasználni. PÁLYÁZAT ÁLTAL MEGKÖVETELT MÉRÉSEK AZ ISKOLÁK ÁTDOLGOZÁSRA KERÜLŐ MÉRÉSI-ÉRTÉKELÉSI RENDSZERE AZ ÉVENKÉNTI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI
Köszönjük figyelmüket! A család szerepe A család és az iskola együttműködése elengedhetetlen a gyermekek érdekében Köszönjük figyelmüket!