Matematika kompetenciaterület

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Az olvasástanítás módszere:
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Matematika kompetencia
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Végszó Unused Section Space 1 Slides before 1st Section Divider
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Szövegértés-szövegalkotás
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Matematika kompetenciaterület
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6. Kompetenciafejlesztés a Lorántffy iskolában Marczona.
Kompetenciák fejlesztése a képességfejlesztő iskolában november Szakmai napok HEFOP
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A B típusú programcsomagok alkalmazása
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
A Számvitel Didaktikája
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
Harmadik matematikakönyvem
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
Matematika Kompetenciaterület
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

Matematika kompetenciaterület

A programcsomagok típusai B A vertikális (műveltségterületi) rendszer horizontális (kereszttantervi) rendszer kompetencia: a műveltségterület (egyik) elsődleges fejlesztési célja kompetencia: a műveltségterületnek nem elsődleges fejlesztési célja szövegértés-szövegalkotás: magyar nyelv és irodalom szövegértés-szövegalkotás: matematika matematikai kompetencia matematika matematikai kompetencia magyar nyelv és irodalom C ember és társadalom ember a természetben művészetek testnevelés tanórán kívül feldolgozható programok

A matematikatanítás fejlesztésére szükség van, mert: Gyorsan változik a releváns tudás, a hangsúlyok eltolódnak Megváltoztak a tudásátadás helyszínei A gyakorlatban alkalmazható tudásra van szükség A nemzetközi mérések céljai megváltoztak

TANÍTSD MEG, ÉS EMLÉKEZEM RÁ, MONDD EL, ÉS ELFELEJTEM, TANÍTSD MEG, ÉS EMLÉKEZEM RÁ,   LEHESSEK RÉSZESE, ÉS MEGTANULOM. (KÍNAI BÖLCSESSÉG)

A folyamat jellegű tudást támogató tanulási keret Munkaformák Egy-, illetve kétirányú kommunikáció kevés visszacsatolás Nagycsoport Befogadás, kevés aktivitás Frontális Feladatindítás Alkalmazási terület Magyarázat, összefoglalás, ráhangolódás Homogén kis csoport Fajtái Heterogén kis csoport Kis csoport A kommunikáció két- és többirányú Jellemzői A szociális kompetenciákat fejleszti Aktivitás szintje magas

Eszközök Tanári kézikönyv Tanulói munkafüzet Kártyák, játékok Programok Digitális eszközök

Tanulói munkafüzet

Gyakorlatias feladatok

Tanári kézikönyv Minden modul elején órabeosztás, érettségi követelmények Részletes vázlat az órákhoz, módszerekkel, javasolt feladatokkal A tanulói munkafüzet feladatainak megoldása Diagnosztikai méréshez, dolgozathoz feladatok

Kombinatorika modul Órabeosztás

Óravázlat

Óravázlat

Szakértői mozaik

Feladatmegoldás csoportban ablakmódszerrel Példa csoportmunkára Feladatmegoldás csoportban ablakmódszerrel

Kártyák Feladat: Keresd meg az összetartozó négyeseket! (Egy összetartozó négyest alkot a függvény hozzárendelési utasítása, a grafikonja, és a rá illeszkedő két pontja.)

Számítógép Használható otthon, pl. tanulói kiselőadásokra való felkészüléshez, projektmunkákhoz A tanári kézikönyvben egy-egy témához kapcsolódó internetcímeket is találunk

Aranymetszés, Fibonacci-sorozat

Sulinova adatbank

Winplot függvényrajzoló program (ingyenes) Programok Winplot függvényrajzoló program (ingyenes)

Geogebra ingyenes matematikai program

Interaktív tábla

Táblaszoftver

A négyzetgyökvonáshoz tartozó foglalkozásvázlat SDT A négyzetgyökvonáshoz tartozó foglalkozásvázlat

SDT

Realika

Tapasztalataink A program előnyei Új szemléletű tankönyv, ötletes, gyakorlatias feladatokkal Az új módszerek fejlesztik az együttműködési készséget A tanulók aktívabbak, érdeklődőbbek

Problémák Tankönyvellátás Kevés jó digitális segédanyag van (eddig) A módszer időigényesebb Nagy létszámú csoportok A tanár nehezen követi a munkájukat Nem lehet megbeszélni a megoldásokat, megunják a gyerekek

www.sulinovadatbank.hu sdt.sulinet.hu realika.educatio.hu www.iot.hu andrea.zsufa@freemail.hu daroczine@szechenyi-szolnok.sulinet.hu