2007-2008-as tanév Záró értekezlet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Iskolánkról.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
Gönczy Pál Általános Iskola
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
es tanév Záró értekezlet.
SAMUNÉ CSERTÁN VALÉRIA intézményvezető
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
A gyakorlatvezető mentor
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A kerettantervek fejlesztése
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Integráló iskolák a közoktatásban
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Általános iskola első osztály
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
tanév Iskolanyitogató
Előadás másolata:

2007-2008-as tanév Záró értekezlet

9 ó -10 ó igazgatói beszámoló 10 ó -10ó 15 p szünet 10 ó 15 p - 11 ó munkaközösségi beszámolók 11 ó egyebek (benne Kristin Ferenc tájékoztatója 12 ó zárás, ebéd

2007/2008-as tanévi célkitűzések és megvalósulásuk értékelése Felkészülés a nem szakrendszerű oktatás megvalósítására az alapozó (5. és 6. évfolyam) szakaszban. 4 kolléga 2007. augusztusában, további 3 kolléga 2008. márciusában vett részt 120 órás felkészítő tanfolyamon, további 3 kolléga 2008. augusztusában vesz részt továbbképzésen 2. Az alapfokú nevelés-oktatás kezdő és alapozó szakasza közötti átmenetnek a megkönnyítése tanulóink számára. Hospitálások a negyedik évfolyamon; nyílt órák a felső tagozaton az alsós szülőknek (2007. nov.26-30. 14 tanár 25 ó; módszertani kultúra fejlesztése;

3. A HEFOP (A Zuglói Pedagógiai Központ „Tevékeny gyermek, termékeny jövő” kompetencia alapú oktatás elterjesztésére; a Benedek Elek EGYMI „Változz a világgal” – a sajátos nevelési igényű tanulók inkluzív nevelésének-oktatásának megvalósítása és fenntartása intézményi együttműködés keretében Zuglóban) pályázatok megvalósításában (tanári továbbképzések, szemléletformálás) való további aktív részvétel – a projektoktatás kiterjesztése, népszerűsítése

„Tevékeny gyermek – termékeny jövő” 22 kolléga továbbképzésen vett részt (kompetencialapú oktatás) Informatikai eszközök Projektzáró rendezvénysorozat (2008. febr.11-14.) Nyelvi fejlesztés matematika órán logopédiai osztályban a 4. évfolyamon – Gálfi Anikó Szövegértés fejlesztése kooperatív módszerekkel a 2. évfolyamon – Czeglédi Krisztina A kompetencia alapú oktatás a technika tantárgy keretében a 6. osztályban – Tóthné Orbán Zsuzsanna

„Változz a világgal!” Tanár továbbképzések az együttnevelés módszertanában (20 fő) Projektzáró konferencia megszervezése, részvétel (2008. január 31.) Fejlesztő eszközök, játékok Informatikai eszközök

4. A konkrét feladatra, problémamegoldásra szerveződő szakmai team-munka kezdeményezése, erősítése Alapozó szakaszon tanító kollégák, Esélyegyenlőségi terv elkészítése, Mérési feladatok előkészítése, Magyar Hospice Alapítvány rendezvénysorozata, Iskolakostólgató – elsős beiratkozás, Középiskolai felvételik

célkitűzések 5. A módosított közoktatási törvény, NAT megismerése – tantestületi ért., munkaközösségi műhelymunka, egyéni munka 6. A sajátos nevelési igényű tanulók együttneveléséhez szakmai kapcsolatok ápolása, erősítése (Benedek EGYMI; Nevelési Tanácsadó; Logopédiai Intézet; Szakértői Bizottság, Gyermekjóléti Szolgálat, befogadó intézmények) – konferencia szervezése, műhelymunka, pedagógiai héten közös bemutató, iskolanyitogató stb.

7. Kéttanáros modell további népszerűsítése iskolában, kerületben, pedagógus továbbképzés keretében ( 2.b, 4.a osztály, 4.l osztály, 7.a és b osztály) 8. A felső tagozaton a logopédiai osztályokból átkerült tanulók sikeres integrálása – tanulmányi eredmények: 9. Az első négy évfolyamon a sportági alapozás feltételeinek biztosítása – mind a négy évfolyamon heti két alkalommal órarendbe építetten megvalósul a sportági (ritmikus gimnasztika, labdarúgás alapjai) alapozás

A 2007-2008-as tanév fő feladatai Nem szakrendszerű oktatás megvalósítása: a jogszabályok értelmezése; helyi tanterv módosítása az időkeret kiszámítása; a tanulás megszervezése; értékelés – Pedagógiai program felülvizsgálata 2007. dec. 31. Felkészülés a kompetencia-alapú oktatásra –tanári továbbképzéseken való részvétel, a tantestület módszertani kultúrájának fejlesztése A tanulók alapkészségeinek fejlesztése, a követelményrendszerek áttekintése közös szakmai műhelymunka (tanító+szaktanárok) keretében A 2006/2007-es tantárgyi mérés eredmények elemzésének tapasztalatai a munkaközösségek fejlesztési feladatai között prioritást élvezzenek.

Fő feladatok folytatás A német nemzetiségi program folyamatos népszerűsítése – óvodai előkészítő, hagyományőrző programok Az első három évfolyam szöveges értékelésének időben történő koordinálása Értekezlet: Közoktatási törvény és a NAT ismertetetése Kéttanáros modell népszerűsítése: pedagógus továbbképzés tartása; konzultációk, teammegbeszélések

Középiskolai felvételik 8 osztályos gimnázium: 3 fő 6 osztályos gimnázium: 6 fő 4 osztályos gimnázium: 26 fő Szakközépiskola: 27 fő Szakiskola: 8 fő Még fel nem vett: 2 fő

Elsős beiratkozás 1. a osztály 25 fő (számított létszám: 26 fő); osztálytanítók: Székelyné Palkó Mária Varga Éva 1. b osztály 27 fő; tanító: Cserépné Posta Mária napközis nevelő: Tatai Pálné 1. l osztály 14 fő (számított létszám: 28 fő) tanító: Gálfi Anikó napközis nevelő: Kálóczi Krisztina logopédus: Hajdúné Kovács Mária 1. n osztály 25 fő (számított létszám: 26 fő) tanító: Pákáné Szarka Magdolna napközis nevelő: Domján Dóra

5. évfolyam 5. a osztály 29 fő (számított létszám: 36 fő) osztályfőnök: Tóth Eszter matematika-informatika-kémia szakos tanár 5. b osztály 30 fő (számított létszám: 36 fő) osztályfőnök: Erdei Norbert biológia-testnevelés szakos tanár 5. n osztály 24 fő (számított létszám: 25 fő) osztályfőnök: Komoróczy Márta német-történelem szakos tanár