TÁMOP-3.4.2-09-2010-0005 Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon 05.31.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Fejlesztési koncepció
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Integráló iskolák a közoktatásban
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Inklúzív nevelés Magyarországon
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Előadás másolata:

TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon

P ÁLYÁZATBAN ÉRINTETT FELADAT - ELLÁTÁSI HELYEK Általános Művelődési Központ Sárszentmiklósi Általános Iskola Központi Általános Iskola, Óvoda, Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat Mészöly Géza Általános Iskola Központi Általános Iskola, Óvoda, Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat Zengő Óvoda Általános Művelődési Központ Sárszentmiklósi Kippkopp Óvoda Fejér Megyei Önkormányzat Kossuth Zsuzsanna Általános Iskolája, Speciális szakiskolája és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani intézménye

M EGVALÓSÍTÁS  Menedzsmentképzés a pályázati programban résztvevő közoktatási intézmények vezetői számára  Digitális taneszközök használata a mindennapi oktatásban  Kooperatív módszertanra épülő együttműködés Eötvös József Pedagógiai Intézet Továbbképzések

T OVÁBBKÉPZÉSEK A sajátos nevelési igényű tanulók oktatásának, integrált nevelésének eszközei A differenciált tanulásszervezés lehetőségei és módszerei A kompetencia alapú oktatási programcsomagok alkalmazása – óvodai programcsomag A kompetencia alapú oktatási programcsomagok alkalmazása – szövegértés- szövegalkotás programcsomag az 1-4. évfolyamon A kompetencia alapú oktatási programcsomagok alkalmazása – matematika programcsomag az 1-4. évfolyam számára

I NNOVÁCIÓK AZ INTÉZMÉNYEKBEN Az iskola névadójához kapcsolódó iskolahét tematikája „Tárogató” óvoda- iskola átmenetet segítő program „Kippkopp Lépegető” óvoda iskola átmenetet segítő program Munkahelyi Gyakorlat Program Az óvoda és a szülő kapcsolattartását elősegítő projekt és eszközei

E GYÉNI ÁTVEZETÉSEK Mészöly Géza Általános Iskola osztály Szent István Általános Iskola 3. osztály Sárszentmiklósi Általános Iskola 1. osztály

T ANULÓI ATTITŰDFORMÁLÁS

E SZKÖZBESZERZÉSEK Interaktív tábla Laptop Könyvszkenner SNI tanulók egyéni és csoportos fejlesztését segítő óvodai eszközök Szövegértés kompetencia terület programcsomag 1. évfolyam Matematika kompetencia programcsomag 1. évfolyam Matematika kompetencia programcsomag 4. évfolyam Szövegértés programcsomag 6. évfolyam Matematika programcsomag 6. évfolyam

K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS BEVEZETÉSE Mészöly Géza Általános Iskola Zengő Óvoda

Sárszentmiklósi Általános Iskola Kippkopp Óvoda

„O LYKOR NEHÉZSÉGEKBE ÜTKÖZTÜNK, ÉS ILYENKOR KISEBB KUDARCOK ÉRTEK BENNÜNKET, DE EGYMÁST BIZTATVA, EZT IS TÚLÉLTÜK.”

F ELADATUNK olyan oktatási, tanulási környezetet teremteni a gyermekeknek, diákoknak, amelyek elősegítik az „életben való beválást”, megnöveli az iskolarendszerből kikerülő fiatalok munkaerő-piaci esélyeit, amely által rendelkeznek az élethosszig tartó tanulás technikáival, és kellően motiváltak is erre.

M IÉRT PÁLYÁZTUNK ? Iskolaszerkezeti, szervezeti átalakítás, fejlesztés. Az intézmények vezetése és a nevelőtestületek egyaránt erős innovációs és adaptív képessége. Iskoláinkban tartósan jelen van az újdonságokat befogadó szakmai és munkaköri háttér, igény.

E REDMÉNYESSÉG, HATÉKONYSÁG Inkluzív nevelés Dinamikus intézmény- fejlesztés Többirányú együttműködés, tudáscsere Adaptivitás (alkalmazás, alkalmazkodás)

F EJLESZTÉSÜNK KÖZÉPPONTJÁBAN A GYERMEK ÁLLT Hogyan taníthatnék hatékonyabban? Hogyan nyújthatnék segítséget? Hogyan tehetném pozitívabbá a tanulók iskolához fűződő viszonyát?

E LÉRT EREDMÉNYEK Közös, szakmai együttműködés A változások kezelése, továbbvitele Az inkluzív nevelést erősítő, életpályát befolyásoló egyénre szóló tanulási utak, átvezetési programok Megújultak pedagógiai módszereik, tanulásszervezési eljárásaik

M IT NYERTÜNK ? A közös gondolkozást és az önként vállalt együttes cselekvést. Bevont és aktív szereplőket: pedagógusközösségek, szülők, tanulók, intézményvezetők Átalakult pedagógia gyakorlatot, szemléletet. A tanulási helyzetek és környezet változását, a tudás változását. Utakat az akadályok nélküli élethez További kihívásokat

K ÖSZÖNJÜK A FIGYELMET Varga IstvánGyörök Ágnes Projektmenedzserszakmai vezető