Más országok jó gyakorlatai (good practices) USA, Kanada, Anglia, Európa.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Nemzetközi körkép az Élelmiszer Önrendelkezésről
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Globalizáció és oktatás
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Informatika tanítása ea.
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
A Lifelong Guidance (LLG) európai és hazai rendszerének kialakítása Kihívások és törekvések egy kutatás operacionalizálása fényében Borbély Tibor Bors,
Fiatalok foglalkoztatásának javítása: mit jelent ez a gyakorlatban? BORBÉLY-PECZE, Tibor Bors, Ph.D. MOM Kulturális Központ Budapest, november 28.
NAT 2007 kompetenciák.
Az Európai Unió és a sport, közvetlen brüsszeli pályázati lehetőségek
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
Kuti Éva Szociális gazdaság, nonprofit szektor, civil társadalom Versengő koncepciók és intézményi leképeződésük.
Iskolánk futó projektjei
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? Egy most induló nemzetközi kutatás ismertetése Cziboly Ádám Káva Kulturális Műhely DramaF R ING E nov.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Mozduljunk meg! Let’s move! HU-12-E R3 Projekt indító rendezvény Általános ismertető.
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
AJÁNLÁSOK AZ AKTÍV ÉS FELELŐS ÁLLAMPOLGÁRSÁGRA NEVELÉS STRATÉGIÁJÁHOZ A Stratégia készítő bizottság tagjai: Falus Katalin Galambos Rita Kende Ágnes Mihály.
Skype motívációs szerepe
Fiatalok Lendületben Program Youth in Action Tineret in Acțiune.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Külkapcsolataink, pályázataink: I. Comenius II. Erste – ACES III. Testvériskola.
Nemzetközi civil pályázati lehetőségek
Madarász Imre Egyesített Óvoda és Pedagógiai Szakszolgálat Comenius Iskolai Együttműködés 2010 – 2012.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Informatika tanítása ea.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Barcsák Marianna - KPSZTI
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Vajdasági ifjúsági tapasztalatok az uniós programok terén
5. Tétel – A Life Long Learning
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Más országok jó gyakorlatai (good practices) USA, Kanada, Anglia, Európa

Fogalmi tisztázás Civics Citizenship Education Social Studies Government Civic skills and studies Active Citizenship

???

Kitekintés – angolszász országok Kanada: általános- és középiskolákban USA: általános iskolák nagy részében, középiskolákban mindenhol (49 államban érettségi feltétele, 41 államban minimum 3 évig) Egyesült Királyság: 2002 óta kötelező tantárgy

USA GBL / WBL icivics

USA

Kanada

Kanada

Egyesült Királyság

Európai Unió Youth in Action, Aktív állampolgárságra nevelés Szolidaritás Tolerancia Mobilitás Nem formális oktatás Interkulturális dialógus

Youth in Action 1.Youth for Europe – csereprogramok, fiatalok kezdeményezései, fiatalok demokráciaprojektjei 2.European Voluntary Service – egyéni vagy csoportos részvétel nonprofit szervezeteknél külföldön 3.Youth in the World – egyének, illetve fiatalokkal foglalkozó civil szervezetek cserekapcsolata szerte a világon

Youth in Action 4. Youth Support System – fiatalokkal foglalkozó civil szervezetek támogatása a még hatékonyabb munka érdekében 5. Support for European Co-operation in the Youth Field – párbeszéd elősegítése a fiatalok és a törvényhozók között

USA - FLREA

Románia Institutul Intercultural Timisoara Európai diákklub – vita Fiatalok emberi jogi oktatása – ET Interkulturális oktatás – nemzetközi, internet Demokratikus állampolgárságért oktatás – nem formális oktatás (BG, SP, UNESCO, ET) Határokon átívelő projektek civil szervezetekkel (HU, RD; Dél-E.)

Észtország Jaan Tőnisson Institute Watch and Change – fejlesztő oktatás, audiovizuális eszközökkel (migráció és menekültügy, nők, éghajlatváltozás, tisztességes kereskedelem, szegénység, konfliktus, civil társadalom) VOICE (9 európai partner) – tananyag Európáról

Litvánia StreetLaw DEEP (Democracy Education Exchange Program) – 5 amerikai civil szervezettel célcsoport: Közép-Kelet Európa és volt szovjet tagállamok újonnan alakult államai – a demokrácia fejlődéséhez és megőrzéséhez szükséges tudás, készségek fejlesztése Education_Exchange_Project_DEEP

Lengyelország Foundation Center for Citizenship Education Fiatalok felkészítése az aktív és felelős állampolgári létre – tanulmányutak, tréningek, workshopok tanároknak és fiataloknak A helyi közösség életében végzett munka, erre kampány, hagyományőrzés 15, főleg európai partnerország education.html

Bosznia Brcko Democracy Summer School 5 nap, 316 résztvevő, különböző háttér Interkulturális dialógus, sztereotípiák, előítéletek „multietnikus béketeremtés” Tolerancia, erőszakmentesség, önkéntesség

Görögország

Görögország Planetbook 700 tudásalapú kérdés Felelősség kialakítása/kialakulása a játék során 3 zóna a.szürke: szennyezés és nemtörődömség b.zöld: remény és részvétel c.mentsük meg a bolygót

Adaptáció Nyelvórák keretein belül Informatika óra keretein belül Egyéb órák Iskolai versenyként Csatlakozás egy projekthez Iskolai hét keretein belül Csatlakozás tanulmányi versenyekhez

Motiváció Számítógépes játékok Kreatív versenyek (esszé, újságcikk, rajz, digitális) „Hagyományos” tevékenységek (fotomontázs, plakát, jeles napok) Médiával kapcsolatos tevékenységek (filmek vagy filmrészletek, kisfilmek, riportok elemzése) Saját kisfilm elkészítése

Kompetenciák - NAT Hatékony, önálló tanulás Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Esztétikai-művészeti tudatosság, kifejezőkészség Természettudományos kompetencia

Kompetenciák – NAT Szociális és állampolgári kompetencia Kezdeményező-készség és vállalkozói kompetencia Matematikai kompetencia Digitális kompetencia

Források connor-on-her-american-civics-video-game.htm

Források ation_Exchange_Project_DEEP for-citizenship-education.html