Paradigmaváltás az oktatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
Posztmodern vállalat Dr. PhD Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Virtuális oktatási környezet kialakítása
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Az oktatás és a könyvtárak
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Értékelés a pedagógiában
Fontosabb fogalmak Képesség :
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Hunya Márta módszertani szakértő
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
E-learninges tananyagfejlesztés módszerei a felsőoktatásban
Barki Katalin Szombathely, május 4.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Az MTA KFKI Részecske- és Magfizikai Kutatóintézetben Giese Piroska “Távoktatás a Kárpát-medencében” 2001 május 11 Web alapú távoktatás.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A feladatok szerepe Kaposi József.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Mire lehet/ne jó az iskola
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
Oktatói és módszertani megújulás a felsőoktatásban Dr. Balázs László főiskolai docens.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
1 A duális képzés illesztése a vállalat tudásmenedzsment rendszerébe Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
XIX. századi költők a Facebookon
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Előadás másolata:

Paradigmaváltás az oktatásban Információtechnológia és távoktatás

Távoktatás - hagyományos oktatás 1.) Oktató és oktatott egy időben egy helyen 2.) Oktató és oktatott egy időben különböző helyen 3.) Oktató és oktatott különböző időben egy helyen 4.) Oktató és oktatott különböző időben különböző helyen

Távoktatás –hagyományos oktatás a tanuló szempontjából A folyamat középpontja: Hagyományos oktatás Tanár Tanuló Interakciójuk Távoktatás Tanulási folyamat

Távoktatás -hagyományos oktatás a tanár szemponjából A tanár az ismeretek fő forrása Távoktatás A tanár szerepe kettéválik Tananyagfejlesztő Tutor – hagyományos tanár - tudásmenedzser

További lépések Nyitott tanulás Forrásközpontú tanulás Hansúly a tanuláson van A tanuló nagyfokú szabadságot élvez Forrásközpontú tanulás A tanuló forrásokat használ A tanár maga is forrása a tudásnak

Információtechnológia és távoktatás (1) Az IT mint az infomációátadás közege Az IT mint a tanulók kommunikációjának közege Aszinkron tanulási mechanizmusok ismerete Motivációs megközelítés A környezet megfelelő adaptálása Intézmények közötti szabványos csatornák A tanárok irányítanak, motíválnak, terveznek Felsőoktatási intézmények: kritikus szerep

Információtechnológia és távoktatás (2) A virtuális tanulás környezetét aktuális technolóiával támogassuk A technológia teljesítménye 18 havonta duplázódik meg HTML – SGML Együttműködés a nyílt szabványokkal A fejlesztés mozatója: Felsőoktatás helyett üzleti szektor

A környezet kiépítéséhez szükséges technológiai kategóriák Szállítási rendszerek Helyi hálózat, Internet,... Köztes réteg Autentikáció, autorizáció, személyre szabhatóság,... Alkotó réteg Szoftverfejlesztő eszközök, multimédia fejlesztő rendszerek,... Adminisztratív támogatás

Távoktatás – hagyományos oktatás A klasszikus távoktatás rendszerszemlélete: a tanár szerep változása Az IT-vel támogatott távoktatás hatása: Professzionalizálódás Létszámok növekedése Költségek növekedése Hatékonyság növekedése

Paradigmaváltás Hagyományos oktatás paradigmája: A tananyag érthetősége, szépsége a tanár és diák interakciója, diákok egymás közti kommunikációja A távoktatás (és más tényezők) hatására a mai paradigma: Hatékonyság mindenek előtt