Az iskolai könyvtár új modellje -

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Iskolai Könyvtári Világnap
Advertisements

Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Könyvtárhasználati verseny
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Az iskolai könyvtár állománya
Az iskolai könyvtárak helyzete és a szakmai szolgáltatás szerepe Heves megyében Zentai Péterné, PKI Eger április 24.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Vida Andrea SZTE Egyetemi Könyvtár.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Stratégiai tervezés.
Könyvtárhasználat.
Barki Katalin Szombathely, május 4.
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
NAT 2007 kompetenciák.
SZOLGÁLTATÁSOK A különféle könyvtár típusok
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Iskolai könyvtárak külföldön. Kezdetben közös fejlődés  USA és Európa – sz. közös fejlődés a közművelődési könyvtárakkal Németország, Dánia, Franciaország,
”Babits Mihály a Net-en” Moldován István OSZK MEK osztály Irodalomtörténeti Szimpózium Babits Mihály születésnapján Szekszárd, november.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
A zalaegerszegi Kölcsey Ferenc Gimnázium könyvtára
IKT struktúra.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Kompetensek lettünk? június 27..
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Könyvtárak.
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Adatbázisok használata a tájékoztatási gyakorlatban Dr. Nagy Enikő Csomád,
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Az iskolai könyvtár új modellje - 2005. 03. 10. Ószőlői Fiókkönyvtár Az iskolai könyvtár új modellje - avagy gondolatok a könyvtárról Arany és Petőfi barátsága ürügyén Iskola és könyvtár – egymástól elválaszthatatlan fogalmak. Mindkettő története messzi távoli múltba vezet vissza, lényegében egyidősek az emberi civilizáció történetével. Kezdettől összetartoztak: ahol iskola létrejött, ott azonnal vagy rövid időn belül megjelent a könyvtár is. Vagy fordítva: kettejük viszonyrendszerében – nem kétséges – az iskola szerepe meghatározó, a könyvtár az iskola munkáját segíteni hivatott, azt szolgálja. Az úgynevezett iskolai könyvtár kialakulása a 19. szd. második felére tehető, bár innen még hosszú út vezet a mai értelemben vett iskolai könyvtár létrejöttéig. Az iskolai könyvtár jelenleg is vallott alapvető funkciói akkor alakultak ki, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy az iskolarendszer nem tud minden ismeretet megtanítani, amire az egyénnek egész életén keresztül – az aktív életpálya során – szüksége van, és ezért az iskolának fel kell készíteni a diákjait az egész életen át tartó tanulásra, a munkájukhoz szükséges önálló ismeretszerzésre, azok értékelésére, szelektálására és szükségleteiknek megfelelő hasznosítására. Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

Információs társadalom Európai trendek - eEurope NFT, MITS 2005. 03. 10. Az előadás vázlata: Ószőlői Fiókkönyvtár Információs társadalom Európai trendek - eEurope NFT, MITS Lépéskényszerben a könyvtárak Az iskolai könyvtár: ‘tudásbázis, médiatár„ Könyvtárhasználattan Miért a könyvtárban? TIPPEK Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

Információs társadalom Ószőlői Fiókkönyvtár Információs társadalom = tudástársadalom= a tudás szakadatlan, bővített újratermelésének társadalma Az intelligencia fontosabb lesz a gazdaságban, mint a tőke. Tudás: gazdagság és hatalom forrása Tudás hiánya: kézzel fogható szegénység A kultúra a nyersanyaggal, energiával vetekedő erőforrássá válik. Megfelelő színvonalú kommunikációs kultúra Önművelés tevékenységének elsajátítása (information skills = információs készség) Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

AKI TUD VALAMIT … ismeretekkel rendelkezik tapasztalatai vannak Ószőlői Fiókkönyvtár ismeretekkel rendelkezik tapasztalatai vannak reflexekké rövidült gondolkodási és cselekvési algoritmusai vannak a problémákban mintákat ismer fel ezeket saját és mások tapasztalataival veti össze tudja, hogy mi szokott működni és mi nem adott lépéseknek mi a várható következménye hogyan kell ezekre reagálni, stb. A TUDÁS: összefüggéseiben fölfogott információ. Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

VAN-E VÍZIÓNK? IGEN! Magyarország = regionális tudásközpont Ószőlői Fiókkönyvtár IGEN! Magyarország = regionális tudásközpont Információ = hatalom, ha keveseké Információ = hajtóerő, ha mindenkié Magyarország = szabad + igazságosabb + versenyképesebb Mi a fejlesztés vége?? Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

Az „eEurope” = az európai információs társadalom programja Ószőlői Fiókkönyvtár Legfontosabb célkitűzései: fiatalok beléptetése a digitális korszakba – esélyegyenlőség gyors internet a kutatók és a diákok részére az elektronikus kereskedelem, online egészségügyi szolgáltatások intelligens közlekedés/szállítás online közszektor FELTÉTELE: digitális forradalom az iskolákban Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

Magyar Információs Társadalom Stratégia Ószőlői Fiókkönyvtár NFT , MITS: folyamatok korszerűsítése szolgáltatások modernizálása Gazdasági főirány: E-munka, E-üzlet, E-közlekedés, E-agrárium Közigazgatási főirány: E-kormányzat, e-önkormányzat Kultúra főirány: Nemzeti Digitális Adattár (NDA) Oktatás főirány: E-oktatás: digitális kultúra az oktatásban (Sulinet) Egészségügyi főirány: Környezetvédelmi főirány: Könyvtárügy Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

MITS - rólunk „Az oktatásban, a felnőttképzésben: Ószőlői Fiókkönyvtár „Az oktatásban, a felnőttképzésben: A pedagógusok egyre nagyobb hányada képes az informatikai eszközök használatára, de még távolról sem kielégítő az a mérték, amelyben ezt beépítik pedagógiai gyakorlatukba. A kialakuló információs társadalomban való érvényesüléshez szükséges jártasság fejlesztését szolgáló tartalmak és módszerek, a világháló oktatási célú felhasználása nem jelenik meg kell súllyal sem az oktatás tartalmában, sem a folyamatában. Az információs társadalom oktatása nincs jelen sem a közoktatásban, sem a felső oktatásban és a felnőttképzésben.” [i] [i] MITS. Bp. : Informatikai és Hírközlési Minisztérium, 2003. november In.: http://www.ihm.gov.hu/data/19797/MITS%20teljes%20anyaga.pdf 19. old. Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

OMKKFS = 23 intézkedési csomag Ószőlői Fiókkönyvtár Akkreditált oktatási programok fejlesztése és … az elektronikus oktatási tartalomfejlesztés és szolgáltatás kiszélesítése. … információforrások intelligens felhasználására, a belső összefüggések megértésére, a keresésre az interneten, az interneten található információk értékelésének képességére, a hitelesség eldöntésére való képesség beépítése az oktatási célokba. Infokommunikációs eszközök használatának elterjesztése, különös tekintettel a speciális szoftverekre. Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

OMKKFS = 23 intézkedési csomag Ószőlői Fiókkönyvtár A pedagógus szakma fejlesztése során a pedagógusképzés és - továbbképzésben az infokommunikációs kompetenciák kialakítása, különös tekintettel az informatikai eszközökre alapozott pedagógiai eljárások alkalmazására. Az oktatási tartalomfejlesztés és szolgáltatás kiszélesítése. Az eszköz- és felszerelési jegyzék felülvizsgálata, az eszköz-ellátottság fejlesztése. Stb. Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV Ószőlői Fiókkönyvtár Kiemelt kompetenciaterületek az oktatási programcsomagok létrehozásában: Eszközjellegű kompetenciák: szövegértési-szövegalkotási, matematikai-logikai, idegen nyelvi, IKT (informatikai és médiahasználati) területen. Hátrányos helyzetben lévők felzárkóztatása szempontjából: szociális, életviteli és környezeti kompetenciák, az életpálya-építési kompetenciák területén. SULINOVA KHT Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

Európai trendek a könyvtárügyben 2005. 03. 10. Ószőlői Fiókkönyvtár Az IFLA és az UNESCO közös iskolai könyvtári nyilatkozata[i] „Az iskolai könyvtár a feladatok sikeres ellátásához, napjaink információra és tudásra alapozott társadalmában való eligazodáshoz szükséges alapvető információt és elképzeléseket, gondolatokat biztosít. Az iskolai könyvtár a tanulókat permanens tanulási készségekkel fegyverzi fel és fejleszti képzelőerejüket, lehetővé téve azt, hogy felelős állampolgárokként éljenek…” [i] Az IFLA és az UNESCO közös iskolai könyvtári nyilatkozata. In. Könyvtári Levelezőlap , 2000. 4. sz. 4-6. p. Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

Az iskolai könyvtár missziója 2005. 03. 10. Az iskolai könyvtár missziója Ószőlői Fiókkönyvtár Az iskolai könyvtár: tanulást segítő szolgáltatásokat, könyveket és egyéb forrásokat biztosít, amelyek az iskolai közösség minden tagja számára lehetővé teszik, hogy kritikus gondolkodókká, valamint minden típusú és formájú információhordozó hatékony alkalmazóivá váljanak. Hozzáférjenek a szélesebb könyvtári és információs hálózathoz, összhangban az UNESCO nyilvános könyvtárakról szóló nyilatkozatának az alapelveivel.[1] [1] A közművelődési könyvtárakra vonatkozó nyilatkozat négy évvel korábban (1996-ban) készült. Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

A 21. szd-i korszerű iskolai könyvtár 2005. 03. 10. A 21. szd-i korszerű iskolai könyvtár Ószőlői Fiókkönyvtár Nem közművelődési könyvtár az iskolában, hanem taneszközök szakkönyvtára. Tanítási, tanulási médiatár széleskörű információhordozók Rögzítés Tárolás Átvitel Keresés szakszerűen elhelyezett és feltárt gyűjtemény a könyvtári hálózaton elérhető forrásokra épülő szolgáltatások Oktatási helyszín Kommunikációs centrum. Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

CÉL: az önálló ismeretszerzés 2005. 03. 10. CÉL: az önálló ismeretszerzés Ószőlői Fiókkönyvtár tantervi program szerint szervezi nevelőtestülettel együttműködve valósítja meg a tanulók könyvtárhasználati felkészítését. Egyúttal széleskörű lehetőséget kínál az olvasásfejlesztésre, a csoportos és egyéni tanulás technikájának, módszereinek elsajátítására, a személyiség komplex és differenciált fejlesztésére. Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

Feladatai: gyűjteményét folyamatosan fejleszti, gondozza 2005. 03. 10. Feladatai: Ószőlői Fiókkönyvtár gyűjteményét folyamatosan fejleszti, gondozza nyomtatott dokumentumok (könyv, időszaki kiadvány, tartós tankönyv, segédkönyv, kotta stb.) iskola kéziratos pedagógiai anyaga (helyi pedagógiai program és tanterv, kísérleti dokumentáció, szervezeti és működési szabályzat, pályamunkák stb.) nem nyomtatott ismerethordozók (diafilm, hanglemez, hang- és videokazetta, írásvetítő transzparens, zenei CD, CD-ROM, számítógépes floppy, multimédia CD stb.) gyors, naprakész (közhasznú, közérdekű) információszerzést szolgáló dokumentum típusok (napilap, folyóirat, referensz művek, számítógépes adatbázisok stb.) Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

2005. 03. 10. Feladatai: Ószőlői Fiókkönyvtár tankönyvtárat hoz létre a tartós tankönyvekből és segédkönyvekből gyűjteményét hozzáférhetővé teszi a könyvtárhasználók részére (tanulók, pedagógusok, technikai és adminisztratív dolgozók) biztosítja a különböző információhordozók használatához szükséges technikai eszközöket gyűjteményéből letéteket helyez el az iskola különböző helyszínein Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

2005. 03. 10. Feladatai: Ószőlői Fiókkönyvtár gyűjteményét feltárja az érvényes könyvtári szabványok szerint, (információs tartalmukról sok szempontúan, gyorsan, pontosan visszakereshető helyi adatbázist épít) lehetőséget ad a különböző dokumentumok másolására, sokszorosítására, új oktatási anyagok összeállítására (oktatócsomag, új dokumentumok előállítása, pl. videofelvétel, fotófelvétel, Internetről letöltött tartalmak az egyes órákhoz, stb.) szolgáltatásaival kielégíti az iskola tevékenységéből eredő információs igényeket Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

2005. 03. 10. Feladatai: Ószőlői Fiókkönyvtár kielégíti a pedagógusok alapvető szakirodalmi és információs igényeit (tájékoztatást ad különböző könyvtárak dokumentumairól, szakirányú szolgáltatásairól) közvetíti és felhasználja a könyvtári rendszer szolgáltatásait (Országos Dokumentum-ellátási Rendszer, a könyvtárközi kölcsönzés) felhasználja a helyi, regionális, ill. világméretű hálózaton hozzáférhető bibliográfiai és teljes szövegű információs forrásokat Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

2005. 03. 10. Feladatai: Ószőlői Fiókkönyvtár közreműködik a helyi könyvtár-pedagógiai program, könyvtárhasználati tantervek kidolgozásában és ösztönzi, szervezi, segíti minden műveltségterületen gyakorlati megvalósítását részt vállal a könyvtárismereti és - használói képzésben megalapozza a tanulók könyvtárhasználati felkészültségét, használói szokásait, felkészíti őket a korszerű könyvtári információs technikákra tanórai foglalkozások tanítást követő egyéni és csoportos foglalkozás keretében eszközeivel és szolgáltatásaival megalapozza a tanulók könyvtárhasználati felkészültségét, használói szokásait, felkészíti őket a korszerű könyvtári információs technikákra tanórai foglalkozások tanítást követő egyéni és csoportos foglalkozás keretében központi helyet tölt be - a nevelőtestülettel szoros együttműködésben - a tanulók információszerző, - kezelő, kommunikációs képességeinek fejlesztésében, a kívánatos olvasási, tanulási szokások kialakításában, mint az iskola nyitott kommunikációs centruma, demokratikus fóruma lehetőséget ad a könyvtárhoz kapcsolódó programok megszervezésére, a diákok öntevékenységére. (Szocializációs szerepe különösen fontos a társadalmi szempontból hátrányos helyzetű településeken, népességi körzetekben.) Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

Feladatai: Ószőlői Fiókkönyvtár központi helyet tölt be a tanulók információszerző, - kezelő, kommunikációs képességeinek fejlesztésében, a kívánatos olvasási, tanulási szokások kialakításában: megfelelő technikájú értő/értelmező olvasás írás- és szóbeli kifejezőképesség információhordozók használatához szükséges technológiai készségek számítógép használatának készsége logikai-gondolati műveletek képessége, stb. az iskola nyitott kommunikációs centruma, demokratikus fóruma Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

KÖNYVTÁRHASZNÁLATTAN Ószőlői Fiókkönyvtár Könyvtárpedagógiai program (NAT, NAT2003) Könyvtárhasználati ismeretek (kerettantervek) Helyi tanterv (könyvtárpedagógiai program) KÖZÖS KÖVETELMÉNYEK magyar osztályfőnöki szaktárgyak informatika tanítási órán kívüli tevékenységek Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

ISMERETKÖR Alapozó ismeretek Szellemi munka technikája Ószőlői Fiókkönyvtár Alapozó ismeretek (könyvtárostanár oktat(hat)ja) Könyvtárhasználati ism. Viselkedés Használat, rendszer Dokumentumismeret Könyv szerkezete, tartalma dokumentumtípusok Tájékoztató eszközök h. Információhordozók h. Szellemi munka technikája (a nevelőközösséget a könyvtárostanár segíti) Tematikus gyűjtőmunka Irodalom-, ill. forrásjegyzék Kiselőadás Írásbeli beszámoló Versenyek Internet figyelés Sajtófigyelés, stb. A tudásszint folyamatos mérése - értékelése Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

MIÉRT A KÖNYVTÁRBAN? Az eszközök helyben vannak. Ószőlői Fiókkönyvtár Az eszközök helyben vannak. A tudományok együtt vannak. Folyóiratok is járnak. Képzett szakemberek segítenek. Előre nem tervezhető kérdések is megválaszolhatók. Kötetlenebb, témaközpontú óravezetés lehetséges. Könyvtárhasználatra nevel! Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

ADDIG MÉG HOSSZÚ AZ ÚT… Ószőlői Fiókkönyvtár Az iskolai könyvtárak felszereltségének, állományának a követelményekhez való igazítása. A pedagógusok könyv-és könyvtárhasználati ismereteinek bővítése, informatikai jártasság – IKT – megszerzése. Pedagógiai szemléletmód váltás – pedagógusképzés, továbbképzések. Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

A NEUMANN-HÁZ Ószőlői Fiókkönyvtár Kortárs magyar irodalom – Digitális Irodalmi Akadémia (DIA); WebKat.hu; Bibliotheca Hungarica Internetiana (BHI); Magyar klasszikusok összes költeményei; Széchenyi és Kossuth művei; E-könyvek; Virtuális Diafilm-történeti Múzeum; Olvasni jó!; Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu

Köszönöm a figyelmet! Ószőlői Fiókkönyvtár Az iskolai könyvtár új modellje - Petraskóné Bakodi Erika - informatikus-könyvtáros - forrás@c3.hu