Integrált Elektronikus osztálynapló

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Táblázatkezelés Alapok.
Advertisements

Oktatásszervezési változások. Mintatantervi változások.
Óraregisztrálási modul
MaYoR elektronikus napló
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer
Rendszer kezelési ismertetés
A szoftver főbb jellemzői I.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Adatbázis alapú rendszerek 1. Gyakorlat Követelmények / SQL.
Mikszáth Kálmán Gimnázium Postaforgalmi SzKI és Kollégium
merlin portál Elektronikus napló
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Energiatervezés Alapfogalmak.
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Hálózati architektúrák
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer TISZKIR Térségi Integrált Szakképző Központ Információs Rendszer Fővárosi Oktatástechnológiai.
A NEPTUN.NET (a hallgatói felület) KEZELÉSE
Értékelés a pedagógiában
CENTROSZET Szakképzés-szervezési Nonprofit Kft TÁMOP /1-2F KMOP-4.1.1/A Szoftverfejlesztés eredményei Közös szervezetmenedzsment.
E-NAPLÓ Szabó László.
Tisztaszoftver a gyakorlatban
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
16. Tétel. Adatbázis: Olyan adatgyűjtemény, amely egy adott feladathoz kapcsolódó adatokat szervezett módon tárolja, és biztosítja az adatokhoz való hozzáférést,
Személyes adatok (hallgatói, oktatói adatok egy felületen) Szakok kezelése Új funkcióik.
A gondviselői modul az enaplóban
Szabó László ügyvezető igazgató Twinnet
Előadó: Kárpáti Péter Üzleti folyamatvezérlés nagyvállalati környezetben (BizTalk Server 2004, Office InfoPath 2003 és Windows.
Átállás.
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
Új Windows alapú intézményi szerverek (címtár és management) tervezése és kivitelezése.
HATÓSÁGI FOLYAMATOK A FIR INTÉZMÉNYTÖRZSÉBEN KÉPZÉSEK NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELE EKOP-1.A.1-08/C
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Felhasználók azonosítása és jogosultságai, személyre szabás Borsi Katalin és Fóti Marcell NetAcademia Oktatóközpont.
Az Excel mint „interaktív” kérdőív
Az elektronikus levelezés a számítógép-hálózatok klasszikus szolgáltatása, az Internet alkalmazásának egyik legnépszerűbb formája. Szövegen kívül lehetőség.
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Rendszer ismertető Vargha Máté. Cafeteria bevezetés ismert nehézségei A cafeteria rendszerek bevezetésének legfőbb akadálya a megnövekvő adminisztrációs.
A beiskolázás előkészítése
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Összevont szülői értekezlet 9. évfolyam számára
Készítette: Kokrák Mihály Konzulens: Smid László
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európa terv keretében valósul meg. Számítógép- hálózatok dr. Herdon Miklós dr. Kovács György Magó Zsolt.
Vezetői Információs Rendszer
Ingyenes, online technikai kurzusok Microsoft Virtual Academy.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
STATISZTIKAI MUTATÓINK 2014/ LÉTSZÁMOK 1. a1.b1. c2.a2.b2.c2.d3.a3.b3.c3.d4.a4.b4.c5.a5.b5.c6.a6.b7a7.b8.a8.c SZUM
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
Ajánlat, szerződés, számla dokumentumok egységes kezelése
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
SZÜLŐI TÁJÉKOZTATÓ E-napló használatához
Néhány adat a 2016/2017-es tanévről
Regionális konferencia
Hálózati architektúrák
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Elérés
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
KRÉTA ESL modul.
Előadás másolata:

Integrált Elektronikus osztálynapló E-NAPLÓ Integrált Elektronikus osztálynapló Szabó András

Elektronikus osztálynaplók Egyszerű megvalósítás: Adatbázisszerver+frontend alkalmazás Jellemzően iskolai (belső) fejlesztés keretében valósul meg Előnyei: egyszerű kezelhetőség, célzott funkciók Hátrány: másik iskolába nem adaptálható, korlátozott bővíthetőség, nincs együttműködés más rendszerekkel

Elektronikus osztálynaplók Integrált megvalósítás: Az „integrált” kifejezés sokszor megtévesztő Jellemzően az O(K)M féle iskolaadminisztrációs rendszerek Előnyei: sokféle funkció, együttműködés más szoftverekkel Hátrány: bonyolult működés és kezelés, sokféle adat felvitele szükséges a használatához, drága megoldás

Elektronikus osztálynapló Kihívások: Egyszerű kezelhetőség a tanárok részére gyors, nincs speciális kliensprogram, többféle rendszeren is működjön, nincs külön jelszó Minél kevesebb előzetes adatfelvitel Tanuló, tanár, tantárgy, osztály/csoport alapján Tantárgyfelosztás alapján Órarend alapján És mi a cél? ellenőrzés, szülői tájékoztatás, dokumentációk, …

Technikai felépítés

FÖKIR-PDA FÖKIR akkreditált iskolaadminisztrációs rendszerre épül (de attól függetlenül is működik) Valódi integráció más rendszerekkel Mobil eszközök támogatása (PDA, SmartPhone,stb.) Online és offline működés Iskola WiFi hálózat használata

FÖKIR-PDA Integráció: MS Office MS Active Directory MS Exchange MS Class Server Mobil rendszerek (PDA, Windows CE, Windows Mobile, stb.) Más szoftverek: aSc órarend készítő, … Adatfelvitel más rendszerből: KIR,…

DEMÓ

Szoftver irányelvei megközelítés a munkavállalók felöl követelmények: tantárgyfelosztás, órarend, tanév rendje a legszükségesebb funkciók egyszerű, könnyen kezelhető felület mobilinformatikai eszközök támogatása

Felhasználó azonosítás bejelentkezés saját felhasználói névvel saját adatbázis, MS Active Directory, LDAP autentikáció mobil eszközön felhasználó nevének tárolás Jogosultsági szint beállítása pl. MS Active Directory csoport

Kiindulópont bejelentkezést követő fontos kérdés a naptári nap meghatározása napló kitöltés, módosítása tanuló értékelés felvitele adott napra a kiválasztott nap módosítható a bejelentkezést követően

Menüszerkezet funkcionálisan szétválasztott elemek: alapfunkciók, szorosan naptári naphoz köthető feladatok támogatási feladatok .

Alapfunkciók, napló kitöltése 1. csak a tanítási óra választandó a kiválasztott naphoz és a tanárhoz kapcsolt órák megjelenése több hetirend kezelése a már felvett órák kikerülnek a listából napra vonatkozó specialitások a ”Tanév rendjének” módosítá- sával állíthatók be

Alapfunkciók, napló kitöltése 2. a tanítási órákhoz az órasorszám automatikusan generálódik (nem megadandó)‏ téma megadás kötelező, segítség az előző óra témájának megjelenése tanuló jelenlét: tanítási óra hiányzásainak százalékos megjelenítése adott napon hiányzások követése

Alapfunkciók, napló módosítása a kiválasztott napon már beírt órák módosíthatók módosítás csak a mulasztá- sokat érintheti

Alapfunkciók, helyettesítés helyettesítendő kolléga kiválasztása helyettesítés típusának meghatározása további kitöltés megegyezik a saját órák beírásával

Alapfunkciók, tanuló értékelés 1. évközi, félévi, évvégi jegy felvitele egységes szerkezetben csak a tanár tanított tárgyainak kezelése értékelés rögzítésének napja elválik az értékelés napjától (dátum értéke az értékelés napja)‏

Alapfunkciók, tanuló értékelés 2. többes értékelés felvitele eddig adott érdemjegyek meg- jelenítése félévekre bontva megadandó az értékelés módja téves jegyfelvitel javítása a ”na” oszlop elemének kiválasztásával

Alapfunkciók, tanuló értékelés módosítása 1. a kiválasztott foglalkozások keresztül a tanuló összes érdemjegyének módosítása

Alapfunkciók, tanuló értékelés módosítása 2. itt csak a jegy módosítás megengedett értékelés típusa, módja nem változtatható tanuló minden adott érdem- jegye látható dátummal, értékelés módjával

Támogatási feladatok, igazolás 1. ez a feladatkör kifejezetten az osztályfőnöki munkát segíti csoportok csak az osztályfőnököknél jelennek meg osztály, bontott csoport, össze- vonásból vagy egyéb módon keletkezett csoportok, amelyek köthetők az osztályfőnök normatíva csoportjához naptári napok csak a mulasztási napok van még nem igazolt/igazolatlan mulasztás

Támogatási feladatok, igazolás 2. órákra lebontott lista a nap és csoport attribútumok alapján többes igazolás lehetősége

Támogatási feladatok, mulasztások 1. adminisztratív jellegű áttekintő táblázat időszakra vetítve szabadon beállítható alapértelmezés az utolsó 2 hét osztályok, csoportok

Támogatási feladatok, megtartott órák 1. áttekintő lista a megtartott órákról a megjelenített időszak eleje szabadon választható

Támogatási feladatok, megtartott órák 2. óraszám, órasorszám, csoport, téma megjelenítése lista elemei aktív elemek továbblépés: jelenlét/mulasztás