Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Az iskolai szociálismunka
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
integrációs szaktanácsadó
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Egyéni fejlesztési terv
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az IPR dokumentációjáról
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Educatio Kht Esélyegyenlőségi Igazgatósága
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
„Integráció Zalában” körkép az iskolák IPR tevékenységéről Bedőné Fatér Tímea IPR folyamat-tanácsadó
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Az IPR menedzsment Az integrációs program menedzselése, intézményfejlesztési és együttműködési lehetőségek.
TÁMOP Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai hálózatokkal történő együttműködésük támogatása.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatása, valamint az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatása.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A szaktanácsadó segítő szerepe
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Előadás másolata:

Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban Bedőné Fatér Tímea Integrációs szaktanácsadó bftimi@enternet.hu

Irányelvek 1993. évi LXXIX. törvény (Kt.) 95.§ 1/j. pont és a 121. § 14. pont Közoktatási törvény 66.§ (2) 11/1994. (VI. 8.) MKM rend. 39/D.,E. § Módosította a 16/2008.(IV.30.) OKM r. 3-4.§ 20/1997. (II. 13.) Korm. Rendelet 12/H. § (1)-(4) és a 7. sz.melléklet Az integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés ped. programja (Min. közlemény) Okt.Közlöny 2007.máj.14., LI. Évf. 11.szám

Mit? Intézményfejlesztés, a hátrányos helyzetű tanulóknak nyújtott pedagógiai szolgáltatások minőségének javítása érdekében. A különböző háttérrel és a különböző területeken eltérő fejlettségű gyerekek hatékony együttnevelése A szociális környezetből és képességek fejlettségéből adódó hátrányok ellensúlyozását célzó oktató-nevelő tevékenység

Miért? HHH tanulók esélykülönbsége csökkenjen tanulásban való sikeresség tanuláshoz kapcsolódó pozitívabb attitűd továbbtanulási esélyeik növekedjenek hosszú távú munkaerő piaci esélyeik növekedjenek szűkebb, vagy tágabb környezetük pozitív változtatása

Hogyan? Szemléletváltás – el/befogadás Egyéni bánásmód, optimális fejlesztés Gyermekbarát, befogadó környezet kialakítása Inklúziót támogató korszerű módszertani kompetenciák elsajátítása, alkalmazása • Kapcsolatfejlesztés, párbeszéd

Menedzsment Az IPR alapú fejlesztési stratégia és ütemterv megvalósulásának menedzselése, szervezése. Esélyegyenlőség és hátránykompenzáció megvalósításának segítése, ellenőrzése

Két éves ütemterv (részlet)

Munkaterv részlete

A menedzsment feladatai Jogszabályok – szabályszerű működés Dokumentációk, szabályzatok Munkaterv Intézményi Önértékelés Feljegyzések, jegyzőkönyvek (pl. esetmegb) Szülői nyilatkozatok összesítése Statisztikák összesítése stb. Szervezés Belső és egyéb továbbképzések IPR-rel kapcsolatos programok Értékelő esetmegbeszélések

Külső kapcsolatépítés Szakmai szolgáltatók, partnerek és más intézmények Szakmai fórumokon való részvétel - Információ közvetítés Segítő, menedzsment tevékenység Osztályfőnökök, pedagógusok munkájának segítése Együttműködés Munkaközösségek tagjai, iskolavezetés, óvoda … Ellenőrzés (vezetői feladatkör) Multikulturális tartalmak integrált jelenlétének vizsgálata Integrációt elősegítő korszerű módszertani elemek és tanulásszervezés HHH tanulók helyzete Hospitálás, közös óraelemzés

Osztályfőnökök feladatai Év eleji bemeneti mérések 3 havonta értékelések Egyéni fejlesztési napló vezetése Egyéni fejlesztési terv elkészítése, felülvizsgálata Szülőkkel való közvetlen kapcsolattartás (dokumentálva) Pl. 3 havonta megbeszélés vagy családlátogatás Folyamatos szakmai konzultáció az osztályban tanítókkal Hospitálás az osztályban más órákon A kért dokumentációk, statisztikák elkészítése (szülői értekezletek fogadóórák jel.ívei, HHH tanulók tantárgyi átlagai, hiányzások, stb.)

Pedagógusok további feladatai Aktív közreműködés az iskolai IPR programokon Belső továbbképzés, kulturális v. szakmai rendezvény Módszertani, tanulásszervezési innováció Részvétel az értékelő esetmegbeszéléseken Osztályfőnöki munka segítése Multikulturális tartalmak megvalósítása (ahol lehet)

A dokumentáció Szülői nyilatkozatok (adatok jún 15-ig KIR -nek) Tanulói statisztika, regisztrációs lapok Integrációs program Két éves ütemterv és éves munkaterv Egyéni fejlesztési tervek 3 havonta értékelés szülő és tanuló bevonásával …Feljegyzések, aláírások…

… Alapdokumentumokban megjelenített integráció Együttműködési megállapodás OOIH-val Esélyegyenlőségi terv (dec. 31-ig) Intézményi önértékelés Pénzügyi elszámolás Számlák, megbízások, teljesítésigazolások…

Integrációs és kép. kibontakoztató támogatás 9/2008.(III.29.) OKM rend. Pályázati támogatás a HHH tanulók létszáma alapján +10% a HH tanulói létszámból

Képesség-kibontakoztató felkészítés Integrációs felkészítés a nappali oktatás munkarendje szerint tanuló HHH diákok bevonása a HHH tanulók osztályon belüli aránya meghaladhatja az 50%-ot a HHH tanulók osztályon belüli aránya nem haladhatja meg az 50%-ot, KIVÉTEL: legfeljebb két osztályban 50%-70% évfolyamonként több osztály esetén a HHH tanulók osztályon belüli aránya közötti eltérés nem haladhatja meg a 25%-ot, (tagintézményeken belül) a HHH tanulók iskolai arányának és a település HHH arányának eltérése legfeljebb 25 % lehet (nem állami intézményfenntartó esetén is vizsgálni kell, ha közoktatási megállapodás alapján, vagy egyházi fenntartó esetén egyoldalú nyilatkozattal működnek közre az önkormányzati feladatellátásban - a helyben élő tanulók beszámításával) megszervezhető általános iskolában, középiskolában, szakiskolában támogatás igényelhető általános iskola, szakiskola esetén   támogatás igényelhető általános iskola, középiskola esetén (az általános iskola valamennyi évfolyamán vagy felmenő rendszerben ) Forrás: Hegyiné Pallaghy Szilvia, Esélyegyenlőségi Főigazgatóság

További igénylés feltétele: Szakmai munka (6.sz. melléklet vállalásai) Elfogadott intézményi önértékelés Pénzügyi elszámolás Kötelező IPR dokumentációk megléte Együttműködési megállapodás OOIH Ellenőrzés: OKMT, OH

További támogatás Sikeres pályázó HH település (240/2006. (IX.30.) Korm. rend. mellékl. október 15-ig Kulturális és szabadidős tevékenység támogatása Legfeljebb 7500 Ft / tanuló

A közeljövő pályázati forrásai TÁMOP 3.3.3 Integrációs gyakorlatot folytató iskolák minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködésük támogatása (Továbbfejlesztés, menedzsment, hiányzó IPR elemek, iskolai környezet, hospitálások, szakmai szolgáltatások, szülők bevonása stb….)

TÁMOP 3.1.4 Kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés - innovatív intézményekben (HHH és SNI integrálást segítő programok, kompetencia fejlesztő oktatási programok és taneszközök, digitális tartalmak, mentori és szakértői támogatás, pedagógiai dokumentumok módosítása stb…)

Köszönöm a figyelmet! Bedőné Fatér Tímea bftimi@enternet.hu