Gyöngyös 2010.06.28 GYÖNGYÖS-TISZK Szakképzés-szervezési Nonprofit Kiemelkedően Közhasznú Kft Minőségirányítási rendszer kiépítése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Országos Egyházi TISZK Minőségirányítási rendszerének
SZAKKÉPZÉS- FEJLESZTÉS NÓGRÁD MEGYÉBEN. A KEZDET tavasza az Oktatási Minisztérium Alapkezelő Igazgatósága pályázatot hirdetett „a szakképzési programok.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Szakképzés-szervezési
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A Nógrád TISZK irányítási rendszere
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Országos Egyházi TISZK TÁMOP / Szakmai konferencia február Glowacz Miklósné projektmenedzser.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
Nyírségi Szakképzés-szervezési Társaság létrehozása TÁMOP /2-2F projekt „TISZK rendszer továbbfejlesztése”
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Gyöngyös GYÖNGYÖS-TISZK Szakképzés-szervezési Nonprofit Kiemelkedően Közhasznú Kft Minőségirányítási rendszer kiépítése

TISZK közös céljai és tevékenységek megbeszélése az irányítási rendszer szempontjából Az Irányítási rendszer kiépítésének célja és folyamata Résztvevők és az együttműködés elemei Bekérendő anyagok listája A megbeszélés témái

A TISZK szintenként egyenrangú partnerek együttműködésén alapul, irányítását a Társaság végzi, mely a fenntartók által eddig gyakorolt bizonyos hatásköröket is átveszi. A TISZK feladata a szakmai és gazdasági együttműködés hatékony irányítása, felügyelete. Fenntartók szerepei Intézmények szerepei Együttműködés keretei

A fejlesztés általános céljai, irányai Gyöngyösi kistérségben a szakképzés struktúrájának a munkaerőpiac igényeihez történő optimális illesztése –Munkaerő-piaci igényeket rugalmasan követni tudó szakképzési szerkezet Korszerű infrastruktúra megteremtése és hatékony működtetése Rendelkezésre álló fejlesztési források hatékony felhasználása (Stratégia, kapacitások racionalizálása) Kompetencia alapú, moduláris felépítésű gyakorlatorientált képzés bevezetése A munkaerőpiaci igényekre rugalmasan reagálni képes felnőttképzés Vizsgatevékenységek egységesítése (mérés-értékelés), vizsgarendszer kialakítása (és különválasztás)

A TISZK konkrét céljai Korszerű, az önálló tanulást támogató, kooperációs módszereken alapuló tananyagokat készítünk a sikeres vizsgáztatáshoz új szolgáltatásokat fejlesztünk ki módszertani fejlesztéseket végzünk a HHH, HH diákok és SNI tanulók lemorzsolódásának csökkentése érdekében felnőttképzési szolgáltatásait, felnőttképzési intézményként akkreditáljuk épüljön ki a TISZK szervezete induljon be a tervezett szakmai és adminisztrációs tevékenység TISZK legfontosabb partnerei körében évente méréseket végzünk Pályakövetési rendszert működtetünk Továbbképzéseket szervezünk Közösségi szolgáltatásokat alakítunk ki: karriertervezés, pályaorientációs tanácsadás, családpedagógiai szolgáltatások Kialakítjuk a Gyöngyös TISZK SZMSZ-ét, minőségirányítási rendszerét

Alapvetés A TÁMOP pályázaton nyertes „TISZK”-ek a szakképzésfejlesztés szakmai műhelyei, „motorjai” kell legyenek! Az integráció nem cél, hanem eszköz a célok elérésében Valódi integráció (együttműködés) alakul vagy …. – (mik a mutatói a valódi integrációnak – folyamatok, hatáskörök, felelősségek) Nyertes – nyertes megközelítés

Szakképzés fejlesztésre ható tényezők m Európai Szakképzési Minőségbizt osítási Keretrendszer

Szükségszerű változások A kompetenciaalapú modulrendszerű képzés bevezetésének szükségszerűsége a tanítás–tanulás folyamatában paradigmaváltást kell, hogy jelentsen Az intézmény integrációk és a kompetencia alapú képzés bevezetése szempontjából nincs olyan területe egy intézményi minőségirányításnak, amely ne szorulna újragondolásra és a folyamatok újjáalakítására az új követelményeknek való megfelelés érdekében Valós integráció csak a közös folyamatok alapján alakulhat ki

A Minőségirányítás újragondolásának szükségszerűsége Új tartalom (kompetenciaelv, modularitás) és integráció Változó iskola Az iskolának a pedagógiai elveit, célrendszerét hozzá kell igazítania az új elvárásokhoz. Változó iskolavezetés A hagyományos iskolavezetési struktúrát át kell alakítani, mert az a jelenlegi formában már nem alkalmas a szakképző iskola vezetésére. Megújuló pedagógiai módszertan A magyar szakképzés átalakulásának kulcskérdése, hogy a kompetenciaelvű tartalmi szabályozást követi-e a módszertani megújulás. A tanulásszervezés és oktatásszervezés céloknak való megfeleltetetése A tartalmi szabályozás új elemei megváltoztatják a hagyományos oktatásszervezés feltételeit.

TÁMOP pályázat Kötelező feladatok: Szakképzés fejlesztése, együttműködési rendszer fejlesztése Szakképzésből lemorzsolódók újra bevonása Korszerű, kompetencia alapú moduláris képzés kialakítása (tananyagfejlesztés) Felnőttképzési rendszer működtetés, felnőttképzések tartása Választható szolgáltatások: Pályaorientációs szolgáltatások Oktatók továbbképzése/ehhez szükséges tananyagfejlesztés Eredménykövetés Szakmai gyakorlatok szervezése/tanácsadás

Fejlesztési projekt tevékenységei Tevékenységek: Szakmastruktúra fejlesztése, rugalmas képzési szerkezet kialakítása a tanulók egyéni képességeihez való igazodás érdekében, és a valódi választási lehetőségek felmutatására. Stratégiai, fejlesztési döntések összehangolása, szervezetfejlesztés a források koncentrált felhasználása érdekében. Külső és belső közösségi szolgáltatások fejlesztése, különös tekintettel a HH célcsoport támogatása érdekében, a munkaerőpiacon való könnyebb eligazodás, illetve a képességek és igényeknek megfelelő pályaválasztás érdekében. Humán erőforrás biztosítása és fejlesztése a rendszer új elemeinek sikeres működtetése érdekében. Nyilvánosság biztosítása az eredmények széleskörű elterjesztése érdekében. Nyomonkövetési tevékenység a fenntartható működtetés biztosítása érdekében.

Tevékenységek Forrásgyűjtés megszervezése az ezzel kapcsolatos szerződések megkötése, a felhasználás nyomon követése. A szakképzési hozzájárulásból a Kft-t megillető pénzeszközöket a Gyöngyös Szakképzés-szervezési Nonprofit Kiemelkedően Közhasznú Kft önálló fejlesztési terve alapján a szakképzés tárgyi és szakmai feltételeinek fejlesztése Elszámolás biztosítása

Tevékenységek Stratégiai tervezés, közös célkitűzés A szakképzésfejlesztés forrásbevonási rendszerének kialakítása Pályaválasztási, pályaorientációs és karrier-tanácsadási rendszer szervezése. Pedagógus továbbképzések szervezése, koordinálása. Hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű, valamint a sajátos nevelési igényű tanulókat támogató rendszer kiépítése. Tananyagfejlesztések koordinálása, új tananyagok beszerzése. Tájékoztatás a szakképzés partnerei, média felé, kiadványok készítése. Önértékelési rendszer összehangolása a partnerek között. Családpedagógiai szolgáltatás folytatásának segítése. Intézményi mérési értékelési rendszer és közös Térségi Integrált Szakképző Központ szintű tanulói kulcskompetencia mérés-értékelési rendszer kialakítása. A Térségi Integrált Szakképző Központra vonatkozó egységes modultérkép elkészítése. Adatgyűjtés, elemzés a szakképzés vonatkozásában. Partneri elégedettségmérés, pályakövetés

Társaság legfontosabb feladatai A társaság tag önkormányzatok és alapítványi fenntartók által fenntartott szakképző intézmények működési körében a regionális fejlesztési és képzési bizottság döntéseivel összhangban meghatározza a szakképzési évfolyamokon indítható osztályok számát tekintettel a szakképzés fejlesztési irányára és a beiskolázás arányára, a regionális fejlesztési és képzési bizottság döntésének megfelelően a szakmai program tekintetében egyetértési jogot gyakorol az iskola pedagógiai programjának jóváhagyásánál. egyetértési jogot gyakorol az intézményi alapító okiratok elfogadásakor, módosításakor, amennyiben az a szakképzést érinti (különösen a maximális tanulói létszám, az oktatott szakmák meghatározásánál). véleményezi az intézmények átszervezését.

A TISZK funkciói - ma Közös fejlesztési forrásszerzés (vállalati hozzájárulások és RFKB pályázás) és forráskezelés Fejlesztendő szakmacsoportok és szakmák eldöntése az RFKB iránymutatás alapján Közös pedagógiai hálózat építése (tantervi együttműködés – közös modultérkép, közös mérés- értékelés, továbbképzések, tananyagfejlesztés) Közös beiskolázási döntés (szakmaindítás) Közös szolgáltatások kiépítése (családpedagógia, pszichológia, pályaorientáció)

TISZK funkciói - holnap Erős felnőttképzési profil (munkaügyi és vállalati igények) Rugalmas képzési formák szerepének növelése a szakképzésben Foglalkoztatási aktivitás támogatása Technológiák bemutatása és terjesztése Technológia fejlesztést közvetítő Vállalati problémák megismerése – innovációs együttműködés (felsőoktatással)

A minőségirányítási rendszer kiépítésének célja Hatékony, átlátható irányítási rendszer kialakítása, - a célokból megtervezett (elképzelt) folyamatok –Jogszabályokból levezethető folyamatok A fenntartó(k), a tulajdonosok, az intézmények, és a partnerek együttműködésének átgondolt megtervezése, megvalósítása, értékelése és fejlesztése, Az együttműködés standardjainak meghatározása, a szervezeti kultúra fejlesztése Folyamatos fejlesztés alapjainak megteremtése

A TISZK szintű minőségirányítási rendszer kiépítésének okai A fenntartók közoktatás feladat ellátási rendszerén belül a –szakképzés tervezés, –irányítás, –ellenőrzés, –értékelés folyamatok összehangolása A TISZK szintjén közösen működtetett folyamatok megtervezése, szabályozása A TISZK feltételrendszerének és szolgáltatásainak legjobb kihasználtságát biztosító folyamatok megtervezése, szabályozása A TISZK intézményei tervezési, irányítási, ellenőrzési, értékelési rendszerének összehangolása a hatékony együttműködéshez szükséges mértékig

1.A TISZK közös céljainak áttekintése, elemzése 2.A célrendszer teljesülése érdekében kialakítandó közös folyamatok meghatározása 3.A jogszabályok miatt közös folyamatok meghatározása 4.A hatékonyság javítása érdekében az együttműködésben kialakítható közös folyamatok 5.A folyamatszabályozás lépései, szabályozási lehetőségek, eszközök, módszerek meghatározása 6.folyamatszabályozások elkészítése: felelősök, határidők, résztvevők, lépések, stb. 7.Minőségirányítási Kézikönyv elkészítése 8.Bevezetés: Fenntartói elfogadás, ÖMIP, IMIP Irányítási rendszer kialakítása

Az irányítási rendszer tervezésének logikai menete Világos, egyértelmű, a partnerek által is ismert és elfogadott célok, amelyek megfelelnek a mérhetőség és érthetőség követelményének Célok Folyamatok, a célok elérését támogató folyamatok, amelyeknek van kezdete és vége és van felelőse Folyamatok Tevékenységek Indikátorok

Minőségirányítás logikai alapjaMEGVALÓSÍTÁS A P D C TERVEZÉS ELLENŐRZÉS ÉRTÉKELÉS BEVATKOZÁS

A Minőségirányítás kialakítása közbeni egyéb célok Innovációs képesség alakítása Intézményi és TISZK önértékelés EQARF szerinti kialakítása Egységes partneri igény és elégedettségmérési rendszer Minőségfejlesztési, minőségirányítási módszerek megismertetése Intézményvezetés, pedagógusok és fenntartó felkészítése a PDCA logika megvalósítására Együttműködés fejlesztése, egymástól tanulás Döntéselőkészítés módszertani fejlesztése

A minőségirányítási projekt feladatai A létrejövő együttműködési rendszert meg kell tervezni – kulcselemeit finoman ki kell munkálni. A hatékony szervezeti működés megtervezése, szabályozása, bevezetése Szükséges egy közös minőségügyi csoport létrehozása, közös munka a kialakításban A Kft alapítóinak a legfontosabb kérdésekben dönteniük kell: –Szabályozási hierarchia –a stratégiai folyamatok tartalma, –Hatáskörök, felelősségek megosztása –Működés rendszeres értékelése, folyamatos fejlesztése

Feladatok és elvárt eredmények A tulajdonosok részéről a minőségirányítási rendszerrel kapcsolatos döntések meghozatala A szükséges adatok és információk biztosítása (IMIP, indikátorok, stb.) Az intézmény érdekeit és a közös célokat is képviselni képes munkatárs(ak) részvételének biztosítása Tájékozódás a munka előrehaladásáról, az elkészült anyagok határidőre való véleményezése, elfogadása A kialakult szabályozás megismertetése, átvezetése a belső dokumentumokon, bevezetés biztosítása A vezetés részéről a szükséges támogatás biztosítása, a munka elismerése Fenntartóval, tulajdonosokkal való együttműködés a rendszer kialakításában

Feladatok és elvárt eredmények Helyzetelemzés – IMIP, ÖMIP, Pályázati anyagok Felhatalmazás a rendszer kidolgozásában – intézményi képviselők, TISZK menedzsment Szervezeti felépítés, hatáskörök kialakítása TISZK SZMSZ kialakítása Közös folyamatok, folyamattérkép meghatározása Közös folyamatok határainak, lépéseinek, felelősének, résztvevőinek (tartalmának) kidolgozása ÖMIP, IMIP átalakítás megtervezése Kft döntése a Minőségirányítási Kézikönyv elfogadásáról és bevezetéséről A folyamatok eredményének mérése, folyamatos fejlesztés

Ütemezés Intézményi dokumentumok és kérdőív megküldése: MIB tagjainak megnevezése: Szervezeti ábra elkészítése: SZMSZ, szabályozási rendszer:07.11 Folyamatlista javaslat Javaslat a közös folyamatokra: Javaslat a folyamattérképre, folyamattérkép és lista elfogadása: Irányítási Kézikönyv tartalomjegyzékének elfogadása: Tulajdonosok és Igazgató Tanács tájékoztatása: Folyamatok szabályozása: – 08.

Bekért dokumentumok listája TISZK Alapító okirat, Együttműködési Megállapodás, Pályázati dokumentumok, PIK, meglévő szabályzatok Intézményi szint Intézményi Minőségirányítási ProgramIntézményi Minőségirányítási Program Szabályzatok (Pedagógus teljesítmény értékelés)Szabályzatok (Pedagógus teljesítmény értékelés) Pedagógiai ProgramPedagógiai Program Partneri mérés szabályozásPartneri mérés szabályozás Kitöltött helyzetfelmérő kérdőívKitöltött helyzetfelmérő kérdőív

Kérdések Észrevételek

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!