AZ IFJÚSÁGPOLITIKAI AKTOROKNAK MILYEN MOZGÁSTERE VAN ÉS/VAGY LEHET EGY KORMÁNYZATI IFJÚSÁGPOLITIKÁT NÉLKÜLÖZŐ KÖZEGBEN? Kádár-Csoboth Péter Ifjúság, ifjúságpolitika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység csökkentéséért Kun Zsuzsa, MTA KTI Gyerekprogram Iroda.
Advertisements

Területi koordinációs kapacitások vizsgálata Szepesi Balázs A területfejlesztési értékelések bemutatása – workshop április 2 5.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
A tranzitfoglalkoztatás területén megvalósuló módszertani fejlesztő munka bemutatása Szeged, Regionális szakmai műhely, február 18.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat A és a szolgáltatásai Budapest, február.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Ifjúságpolitika - A fiatalok, mint erőforrás -
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Semmelweis terv - Értékek, alapelvek, célok és megvalósíthatóságuk feltételei Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva tanszékvezető.
Európai ifjúságpolitikai modellek, avagy mit hozhatunk magunkkal Európából? Tarnay István Szeged,SZTE-JATIK
1 Foglalkoztatási paktumok helyzete Magyarországon, jó gyakorlatok Örkény június 24.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
A LEADER és a közigazgatás Készítette: Dr. Tóth Andrea.
Közösségfejlesztés és közösségi munka
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
1 Területi koordinációs kapacitások Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal (NTH) Péti Márton főtervező.
A stratégiai tervezés történeti háttere
Éves tervezés a magyar bankszektorban
Az ÚMVP intézményrendszere
A Lisszaboni Stratégia célja 2000-ben ambicionáltuk: « a világ legversenyképesebb és dinamikus tudás alapú gazdaságává válni, amely képes a fenntartható.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Munkaesély Szövetség. Székhely: Budapest Alapítás éve: 2008 Tagok: foglalkozási rehabilitációs célú munkaerő-piaci szolgáltatók Fő tevékenység: tagok.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A Regionális Munkaügyi Tanácsok foglalkoztatási paktumokban való részvételi lehetőségei Balatonvilágos
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Demokrácia, piacgazdaság, fiatalok Vannak-e ifjúságpolitikai szempontok szerint és értékelhető kezdeményezések a forprofit szektor szereplői körében? Szeged,
EGY MÉRÉS NEM MÉRÉS? NEMZETI ÉS TELEPÜLÉSI SZINTŰ IFJÚSÁGI STRATÉGIÁK KUTATÁSI SZÜKSÉGLETEI Kádár-Csoboth Péter Nemzetközi trendek, új kihívások.
A SZAKKÉPZÉSI MUNKA KORSZERŰSÍTÉSE A STRATOSZNÁL TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁNAK KIDOLGOZÁSÁHOZ KÉSZÜLT: AZ.
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
Reinhard Reibsch az EMCEF volt főtitkára.  1. Fúziók/összeolvadások napirenden – országos és európai szinten  2. Európai szövetségek ágazati szinten.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.
Bodor Tamás főosztályvezető-helyettes Gyermek és Ifjúsági Osztály
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Mobilitási stratégia Jövőkép: 2013-ra a mobilitás váljon a humánerőforrás fejlesztés elismert, bevett és könnyen hozzáférhető eszközévé Magyarországon.
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
Regionális operatív programok ma és holnap Lunk Tamás ügyvezető Vitál Pro Kft.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP „Helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása” MTA KRTK Az Integrált.
DUNA STRATÉGIA … Szilvássy István, Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetsége Nagymegyer, október 19.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Útközben A BME kutatóegyetemi pályán Útközben A BME kutatóegyetemi pályán „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia,
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
1 A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009 Szűcs Erika július 16. Miskolc.
A Közösségi Alapítványokról Lekeny Hajnal Kárpátok Nemzetközi Alapítvány
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Gáspár Mátyás – Dömötör Ildikó. o A mintaadó közigazgatási jó gyakorlatok jelentősége ismert, de jelenleg nem kihasznált erőforrás o Hatalmas tapasztalati.
Téglásy Kristóf március 06. EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA Ifjúságügyi Főosztály Az ifjúságpolitika irányításának új szervezeti helye.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
„Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel Kísérése II.”
Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Ifjúsági feladatok az IKSZT-ben
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Előadás másolata:

AZ IFJÚSÁGPOLITIKAI AKTOROKNAK MILYEN MOZGÁSTERE VAN ÉS/VAGY LEHET EGY KORMÁNYZATI IFJÚSÁGPOLITIKÁT NÉLKÜLÖZŐ KÖZEGBEN? Kádár-Csoboth Péter Ifjúság, ifjúságpolitika - új kihívások Nemzetközi konferencia Szeged,

Mi várható az ifjúságpolitika terén az államigazgatástól? SzabályozásMűköd(tet)ésFejlesztés Nemzeti szint Térségi szint Helyi szint 1.Nemzeti és lokális elvárások egymást erősítve és egymástól függetlenül egyaránt relevánsak, térségi szintű akciók felülről és alulról egyaránt kikényszeríthetőek. 2.A helyi szintű feladatvállalásnak legfeljebb térségi szintű kihatása lehet, míg nemzeti szinten mindhárom igazgatási szinten vállalhatóak, generálhatóak ifjúságpolitikai aktivitások. 3.Problémát okozhat, ha a nemzeti és a helyi szintű beavatkozások egymástól teljesen elkülönülten szerveződik 1.Nemzeti és lokális elvárások egymást erősítve és egymástól függetlenül egyaránt relevánsak, térségi szintű akciók felülről és alulról egyaránt kikényszeríthetőek. 2.A helyi szintű feladatvállalásnak legfeljebb térségi szintű kihatása lehet, míg nemzeti szinten mindhárom igazgatási szinten vállalhatóak, generálhatóak ifjúságpolitikai aktivitások. 3.Problémát okozhat, ha a nemzeti és a helyi szintű beavatkozások egymástól teljesen elkülönülten szerveződik Stratégia megvalósítása Intézmények, koordinációs mechanizmusok működtetése Részvételi struktúrák működtetése Forráselosztás koordinációja Stratégia megvalósítása Intézmények, koordinációs mechanizmusok működtetése Részvételi struktúrák működtetése Forráselosztás koordinációja Ifjúságszakmai célok megjelenítése fejlesztési programokban Ifjúságszakmai szolgáltatások fejlesztése, kutatás Országos kezdeményezések támogatása Stratégia megvalósítása Intézmények, koordinációs mechanizmusok működtetése Részvételi struktúrák működtetése Forráselosztás koordinációja Szakpolitikai stratégia Állami feladatellátás, koordináció, decentralizáció Részvételi struktúrák kialakítása Támogatáspolitika, forráselosztás Szakmai/korosztályi szerveződés Térségi szakpolitikai stratégia Térségi feladatellátás, koordináció Helyi szakpolitikai stratégia Önkormányzati feladatellátás, koordináció Helyi részvételi struktúrák kialak. Támogatáspolitika, forráselosztás Szakmai/korosztályi szerveződés Ifjúságszakmai célok megjelenítése térségi fejlesztési programokban Ifjúságszakmai szolgáltatások fejlesztése, kutatás Térségi kezdeményezések támogatása Ifjúságszakmai célok megjelenítése helyi fejlesztési programokban Ifjúságszakmai szolgáltatások fejlesztése, kutatás Helyi kezdeményezések támogatása

Mi tapasztalható az ifjúságpolitika terén az államigazgatásban? SzabályozásMűköd(tet)ésFejlesztés Nemzeti szint Térségi szint Helyi szint 1.Nemzeti szinten az eszközök alkalmazását és a beavatkozások tartalmát tekintve erőteljes leépülés, illetve vegetáció tapasztalható. Rövid távon nem várható az ifjúságpolitikai beavatkozások komplex fejlesztése. 2.A térségi szintű kormányzati intézmények, szolgáltatások fokozatosan leépülnek. A kiépülő új igazgatási struktúrában egyelőre nem jelennek meg az ifjúsági szempontok. 3.Helyi szinten van lehetőség és példa a struktúrák fejlesztésére, az önkormányzatok szűkülő mozgástere ellenére is. 1.Nemzeti szinten az eszközök alkalmazását és a beavatkozások tartalmát tekintve erőteljes leépülés, illetve vegetáció tapasztalható. Rövid távon nem várható az ifjúságpolitikai beavatkozások komplex fejlesztése. 2.A térségi szintű kormányzati intézmények, szolgáltatások fokozatosan leépülnek. A kiépülő új igazgatási struktúrában egyelőre nem jelennek meg az ifjúsági szempontok. 3.Helyi szinten van lehetőség és példa a struktúrák fejlesztésére, az önkormányzatok szűkülő mozgástere ellenére is. Stratégia megvalósítása Intézmények, koordinációs mechanizmusok működtetése Részvételi struktúrák működtetése Forráselosztás koordinációja Stratégia megvalósítása Intézmények, koordinációs mechanizmusok működtetése Részvételi struktúrák működtetése Forráselosztás koordinációja Ifjúságszakmai célok megjelenítése fejlesztési programokban Ifjúságszakmai szolgáltatások fejlesztése, kutatás Országos kezdeményezések támogatása Stratégia megvalósítása Intézmények, koordinációs mechanizmusok működtetése Részvételi struktúrák működtetése Forráselosztás koordinációja Szakpolitikai stratégia Állami feladatellátás, koordináció, decentralizáció Részvételi struktúrák kialakítása Támogatáspolitika, forráselosztás Szakmai/korosztályi szerveződés Térségi szakpolitikai stratégia Térségi feladatellátás, koordináció Helyi szakpolitikai stratégia Önkormányzati feladatellátás, koordináció Helyi részvételi struktúrák kialak. Támogatáspolitika, forráselosztás Szakmai/korosztályi szerveződés Ifjúságszakmai célok megjelenítése térségi fejlesztési programokban Ifjúságszakmai szolgáltatások fejlesztése, kutatás Térségi kezdeményezések támogatása Ifjúságszakmai célok megjelenítése helyi fejlesztési programokban Ifjúságszakmai szolgáltatások fejlesztése, kutatás Helyi kezdeményezések támogatása

Mi a mozgásterünk, miben bízhatunk? SzabályozásMűköd(tet)ésFejlesztés Nemzeti szint Térségi szint Helyi szint 1.Az ifjúsági szakmának felelőssége van az ifjúságpolitika minőségét, tartalmát illetően. Ha alkotásra nincs mód, akkor a kármentés a feladatunk. 2.A fiatalok és az ifjúsági szakma kezdeményezéseihez lokális és nemzetközi erőforrások, keretek igénybe vétele nyithat teret. 1.Az ifjúsági szakmának felelőssége van az ifjúságpolitika minőségét, tartalmát illetően. Ha alkotásra nincs mód, akkor a kármentés a feladatunk. 2.A fiatalok és az ifjúsági szakma kezdeményezéseihez lokális és nemzetközi erőforrások, keretek igénybe vétele nyithat teret. Az ifjúsági szakma erélyes, egységes, bátor, hatékony kiállása Szakmai javaslatok kidolgozása megfogalmazása proaktív és reaktív jelleggel egyaránt Nemzetközi folyamatok Fiatal politikusok, generációs konfliktusok Az ifjúsági szakma erélyes, egységes, bátor, hatékony kiállása Helyi ifjúságpolitikai aktorok összefogása Nemzetközi folyamatok Ifjúsági szakemberek bővülő száma, kapacitása Az ifjúsági szakma erélyes, egységes, bátor, hatékony kiállása Helyi ifjúságpolitikai aktorok kezdeményezései Nemzetközi folyamatok Ifjúsági szakemberek bővülő száma, kapacitása Korosztályos érdekképviseleti kezdeményezések CSR

Köszönöm a figyelmet!