A MÁV szervezeti struktúrájának átalakítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vasúti szabályozás változásai: az „új” vasúti törvény előkészítése
Advertisements

működtetési vezérigazgató-helyettes
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Vasúti számviteli információrendszer
EKOP Elektronikus levéltár
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Divizionális (divíziós) szervezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
A Magyar Vasúti Hivatal tevékenységének bemutatása dr. Szmodis Jenő Jogi szakértő október 25.
Közlekedésbiztonsági ellenőrzések tapasztalatai Hunyadi István Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság Közlekedési Alágazatok Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
Kontrolling házi dolgozat
Logisztikai kontrolling
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Vasútszabályozási Osztály
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A szakképzés helyzete Magyarországon
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Vállalkozásmenedzsment I.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
A konszern és a holding típusú szervezetek Olyan vállalati csoportosulás, amelynek tagjai jogilag önállóak, de közöttük horizontális vagy vertikális kapcsolat.
Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Előadás másolata:

A MÁV szervezeti struktúrájának átalakítása Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. A MÁV szervezeti struktúrájának átalakítása Bella Balázs Stratégiai igazgató MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

Tartalom Általános szervezeti struktúrák, jogszabályok A MÁV szervezeti stratégiai céljai A MÁV strukturális átalakításának lépései A MÁV Csoport jövőképe 03 - 05 06 - 07 08 - 14 15 Eger, 2008. október 7. MÁV CSOPORT

Általános szervezeti struktúrák - egységes vállalat vs. vállalatcsoport Konszern vállalat Központ Konszern központ A divízió B divízió C divízió A divízió B divízió C divízió ? Megtakarítási lehetőségek Belső rugalmasság Irányítási struktúra egyszerűsége Stratégiai rugalmasság Pénzügyi rugalmasság Üzleti rugalmasság Transzparencia Innováció Holding központ A divízió B divízió C divízió Holding vállalat Eger, 2008. október 7. MÁV CSOPORT

? A vasútvállalatok szervezeti felépítését meghatározó főtevékenységek ÖBB, DB, FS, SBB Integrált vasútvállalat Személy-szállítás Áru-fuvarozás Vontatás Pálya-vasút ? NS, CD ZSSK C. Railtrack Személyszállító-, árufuvarozó, infrastruktúra üzemeltető vasútvállalat Személy-szállítás Áru-fuvarozás Pálya-vasút Eger, 2008. október 7. MÁV CSOPORT

A MÁV szervezeti felépítését befolyásoló jogszabályok 91/440EGK irányelv az infrastruktúra és a közlekedési szolgáltatások számviteli és szervezeti szétválasztásáról 2001/12EK irányelv a személyszállítási és az árufuvarozási tevékenység legalább számviteli szétválasztásáról 34/2003. (V.28.) GKM-PM együttes rendelet számviteli értelemben elkülönítette a vasúti társaságok szervezeteit 2185/2005. (IX.9.) Kormányhatározat rendelkezik a MÁV ZRt. által végzett vasúti árufuvarozási tevékenység kiszervezéséről, a MÁV ZRt. önálló infrastruktúra-kezelő, illetve személyszállítást végző társaságokra való szétválasztásáról, a melléktevékenységek fokozatos privatizációjáról 2005. évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről megteremtette a többszereplős vasúti közlekedési rendszer kialakításának és működtetésének törvényi szintű feltételrendszerét 2130/2006. (VII.24.) Kormányhatározat rendelkezik a MÁV ZRt. MÁV Cargo Zrt-ben meglévő részesedésének értékesítéséről Eger, 2008. október 7. MÁV CSOPORT

A MÁV Csoport tevékenységei Küldetés A MÁV Csoport színvonalas vasúti szolgáltatások nyújtásával, az utasok, az ügyfelek és a költségvetés teherbíró képességének megfelelő finanszírozási igény mellett segíti elő a társadalmi közlekedési igények kielégítését, Magyarország versenyképességének növelését. Filozófia, értékek A MÁV Csoport tevékenysége során utasait és ügyfeleit helyezi a középpontba, az ügyfélközpontú szolgáltatások nyújtása során épít munkavállalói évtizedes tapasztalatára, a vasutas társadalom szakmai elhivatottságára. Tevékenységi területek A MÁV Csoport mint vasúti szállítási vállalatcsoport személyszállítási, vasúti infrastruktúra, vontatási, járműjavítási, logisztikai és állomási szolgáltatásokat nyújt. Eger, 2008. október 7. MÁV CSOPORT

A vállalatstruktúra átalakítása a MÁV stratégiájának kiemelt eleme Teljesítmény Szervezet Piaci részesedés megőrzése Piaci teljesítmény növelése Versenyképes vállalati struktúra Összehangolt csoportműködés CÉL Ügyfél-centrikus szolgáltatásfejlesztés Eszközállomány korszerűsítése Cégstruktúra átalakítása Irányítási rendszer átalakítása ESZKÖZ ESZKÖZ Szerződéses alapú finanszírozás Új finanszírozási formák alkalmazása Méret-optimalizáció Folyamat-optimalizáció Stabil pénzügyi háttér Fejlesztési források biztosítása Költséghatékony működés Átlátható folyamatok CÉL Finanszírozás Működés Eger, 2008. október 7. MÁV CSOPORT

A MÁV Csoport szervezeti felépítésével kapcsolatos stratégiai célok Versenyképes vállalati struktúra kialakítása Üzleti tevékenységek és a központi irányítás szétválasztása Felelős, tiszta profilú, jogilag önálló üzleti egységek létrehozása Letisztult üzletrész-portfolió kialakítása A tagvállalatok tevékenységének összehangolása Eger, 2008. október 7. MÁV CSOPORT

A holding szervezeti struktúra választásának indokai A rendszer transzparenciájának növekedése (valós költségviszonyok feltárása) A csoporttagok működési hatékonyságának javulása A vállalatcsoport optimális finanszírozása A fejlesztési erőforrások csoportszintű optimumot eredményező allokálása Vállalati felelősség, költség- és piacérzékenység megteremtése (vállalati kapcsolatok szerződéses alapokra helyezése) Tőkebevonás lehetősége A MÁV Csoport egységes irányítása, képviselete Eger, 2008. október 7. MÁV CSOPORT

Központi szolgáltatások Az szervezeti átalakítás megvalósult lépései I. – Üzletágak létrehozása 2003 Központi irányítás Központi szolgáltatások Pályavasút Személy-szállítás Árufuvarozás Gépészet Leány-vállalatok Strukturális változások: 2003: A társaságirányítást és a társasági szolgáltatásokat magában foglaló konszern típusú irányítási központ kialakítása Üzletágak divizionális struktúrába szervezése, pályavasúti, személyszállítási, árufuvarozási, gépészeti üzletágak létrehozása Önálló számviteli elszámolási rendszerek kialakítása Eger, 2008. október 7. MÁV CSOPORT

Központi szolgáltatások Egyéb leány-vállalatok A szervezeti átalakítás megvalósult lépései II. – Jogilag önálló üzletágak létrehozása 2008 Központi irányítás Központi szolgáltatások Pályavasút MÁV-START Zrt. MÁV-TRAKCIÓ Zrt. MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Záhony-Port Zrt. Egyéb leány-vállalatok MÁV Cargo Zrt. Strukturális változások: 2006. január 1.: Árufuvarozási Üzletág jogi önállósítása (MÁV Cargo Zrt.) 2007. július 1: Személyszállítási Üzletág jogi önállósítása (MÁV-START Zrt.) 2008. január 1.: Gépészeti Üzletág szétválasztása, önálló vontatási (MÁV-TRAKCIÓ Zrt.), valamint járműjavítási- és karbantartási társaság (MÁV-GÉPÉSZET Zrt.) megalakítása Eger, 2008. október 7. MÁV CSOPORT

Központi Szolgáltató Kft. Egyéb leány-vállalatok A szervezeti átalakítás tervezett lépései - A MÁV holding kialakítása 2010 Központi irányítás MÁV-Pályavasút Zrt. MÁV-START Zrt. MÁV-TRAKCIÓ Zrt. MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Záhony-Port Zrt. Központi Szolgáltató Kft. Egyéb leány-vállalatok Strukturális változások: 2009: Központi szolgáltató társaság létrehozása (Központi Szolgáltató Kft.) 2010: Pályavasút Üzletág jogi önállósítása (MÁV-Pályavasút Zrt.) 2008-2009: Holding központ kialakítása 2008- Nem stratégiai részesedések értékesítése (folyamatos) Eger, 2008. október 7. MÁV CSOPORT

A MÁV Csoport értéklánc alapú szerkezeti felépítése Új szervezeti-működési keret – holdingközpont kialakítása Személyszállítás INFRA START TRAKCIÓ A MÁV Csoport értéklánc alapú szerkezeti felépítése Pályavasút Gépészet HOLDING Stratégia, Pénzügy Biztonság Környezetvédelem HR, Jog, Kommunikáció Vagyonkezelés Adósságkezelés KÖZPONT PÁLYA- KARBANTARTÓ JÁRMŰ- KARBANTARTÓ INGATLAN- GAZDÁLKODÁS EGYÉB LEÁNYVÁLLALATOK KÖZPONTI SZOLGÁLTATÁS Nem alaptevékenység Nem alaptevékenység Nem alaptevékenység Eger, 2008. október 7. MÁV CSOPORT

2010 Központi irányítási funkciók, területek Szakmai irányítás Pénzügyi irányítás Stratégia és fejlesztés Egyéb irányítási funkciók Egyéb nem irányítási funkciók operatív vasútüzemi koordináció; vasút-, üzem-, vagyonbiztonság fenntartása; szakmai képzés, HR-utánpótlás biztosítása; környezetvédelem csoportszintű szabályozás; ellenőrzés; hazai és külföldi képviselet; kommunikáció csoportszintű finanszírozás; tervezés és kontrolling; hatékonyság- javítás stratégiai tervezés; fejlesztési tervek, koncepciók összehangolása, csoportszintű optimalizálása vagyonkezelés (leányvállalatok, ingatlanállomány); adósságállomány kezelése MÁV-Pályavasút Zrt. MÁV-START Zrt. MÁV-TRAKCIÓ Zrt. MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Záhony-Port Zrt. Központi Szolgáltató Kft. Egyéb leány-vállalatok Eger, 2008. október 7. MÁV CSOPORT

Közszolgáltatási szerződés MEGBÍZHATÓ ÉS KISZÁMÍTHATÓ A MÁV Csoport jövőképe VERSENYKÉPES SZOLGÁLTATÓ Közszolgáltatási szerződés Adósságkezelés Műszaki fejlesztés Működés-fejlesztés KONSZOLIDÁCIÓ MODERNIZÁCIÓ MEGBÍZHATÓ ÉS KISZÁMÍTHATÓ az utasok, az ügyfelek, a tulajdonos számára MUNKÁLTATÓ a vasutas dolgozók számára Eger, 2008. október 7. MÁV CSOPORT

Köszönöm a figyelmet!