A TÁMOP 3.1.6. pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Pályázati megbeszélés a résztvevő összes kollégának BRAVIA TEREM, JÚNIUS 18. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
prizma tárház-projekt
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
TÁMOP nyitó szakmai konferencia A pályázat rövid bemutatása BRAVIA TEREM, NOVEMBER 30. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /1.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Oktatásfejlesztés EU-s támogatással Bedő Ferenc Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Integráló iskolák a közoktatásban
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Biztos Kezdet Gyerekházak
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Érzékszervi teamek - Mozgásfejlesztő team - Beszédfogyatékos team
„Együtt, eredményesen”
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

A TÁMOP pályázat bemutatása

A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodásához szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló készségek és kompetenciák fejlesztése -Az egységes gyógypedagógiai és módszertani intézmények ellátórendszerbeli forrásközponttá és szolgáltató bázissá válásának elősegítése -Speciális eszközök beszerzése a hatékony oktató nevelő munka elvégzéséhez a speciális nevelési igényű gyermekek képzéséhez kapcsolódóan - A speciális eszközbeszerzések tegyék lehetővé a kölcsönzési szolgáltatások kialakítását, speciális eszközpark létrehozását. -Az EGYMI-k kölcsönzési szolgáltatásai terjedjenek ki arra, hogy a speciális eszközök, taneszközök és szolgáltatások legyenek elérhetők a sérült gyermeket nevelő családok számára is, és célirányos képzésekkel biztosítsák, hogy valamennyi, a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésében érintett személy legyen felkészült ezeknek az eszközöknek a használatára, a kialakított kölcsönzési protokollok figyelembevételével - Széleskörű, az inkluzív nevelést megvalósító intézményekkel kötött együttműködési megállapodások járuljanak hozzá a szolgáltatások térségi/területi lefedettségéhez továbbá tegyék lehetővé, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók hozzáférjenek a jó minőségű szolgáltatásokhoz.

- A speciális eszközbeszerzések tegyék lehetővé a kölcsönzési szolgáltatások kialakítását, speciális eszközpark létrehozását. - Az EGYMI-k kölcsönzési1 szolgáltatásai terjedjenek ki arra, hogy a speciális eszközök, taneszközök és szolgáltatások legyenek elérhetők a sérült gyermeket nevelő családok számára is, és célirányos képzésekkel biztosítsák, hogy valamennyi, a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésében érintett személy legyen felkészült ezeknek az eszközöknek a használatára, a kialakított kölcsönzési protokollok figyelembevételével - Széleskörű, az inkluzív nevelést megvalósító intézményekkel kötött együttműködési megállapodások járuljanak hozzá a szolgáltatások térségi/területi lefedettségéhez továbbá tegyék lehetővé, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók hozzáférjenek a jó minőségű szolgáltatásokhoz.

Rendelkezésre álló forrás és a támogatás összege és intenzitása -Rendelkezésre álló forrás: HUF -Támogatás összege: millió Ft -Támogatás mértéke: 100% -Előleg mértéke: a megítélt támogatás 25%-a -A támogatott pályázatok várható száma 18 db

Speciális eszközök használatát támogató szolgáltatások kialakítása/fejlesztése és nyújtása -a sérült gyermeket nevelő családok számára helyszíni tanácsadás a fogyatékosság típusának és mértékének megfelelő egyéni szolgáltatási portfólió ajánlása a speciális eszközök és szolgáltatások igénybevételi lehetőségeiről -a látás-, hallás-, mozgás-, értelmi-, beszédsérült, autista, súlyosan, halmozottan sérült gyerekek, tanulók nevelésben, oktatásában érintett szakemberek, pedagógusok, gyógypedagógusok, családtagok felkészítése a speciális eszközök használatának támogatására -a speciális eszközök és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások bemutatása kommunikációs, disszeminációs tevékenységek keretében: tájékoztató rendezvények szervezése, kiadványok, filmek, elektronikus információhordozók készítése és fejlesztése -Az EGYMI intézmény- és szolgáltatásspecifikus kölcsönzési protokolljának, és dokumentációs rendszerének kialakítása és nyilvánossá tétele -Az EGYMI családközpontú kora gyermekkori fejlesztésre irányuló szolgáltatásainak kialakítása, bővítése: speciális eszközök beszerzése, kölcsönzési lehetőségek és szolgáltatások biztosítása

A speciális eszközök használatát támogató szolgáltatásokhoz kapcsolódó eszközök beszerzése -korrektív, kompenzáló speciális eszközök beszerzése a látás-, hallás-, mozgás-, értelmi-, beszédsérült, autista, súlyosan, halmozottan sérült gyermekek, tanulók számára -hely- és helyzetváltoztatáshoz szükséges eszközök beszerzése (az ESZA, ERFA útmutató előírásainak megfelelően) a súlyosan, halmozottan sérült, a látás-, és mozgássérült gyermekek, tanulók számára -speciális fejlesztő eszközök beszerzése a látás-, hallás-, mozgás-, értelmi-, beszédsérült, autista, súlyosan, halmozottan sérült gyermekek, tanulók számára -a tanítási, tanulási folyamatban felhasználható speciális taneszközök beszerzése a látás-, hallás-, mozgás-, értelmi-, beszédsérült, autista, súlyosan, halmozottan sérült gyermekek, tanulók számára -speciális digitális és IKT eszközök taneszközök beszerzése a látás-, hallás-, mozgás-, értelmi-, beszédsérült, autista, súlyosan, halmozottan sérült gyermekek, tanulók számára

A Duráczky EGYMI és az együttműködő partnerek szolgáltatásai a pályázat megvalósulása esetén -Minden fogyatékossági területre kiterjedő érzékenyítő programok -Ingyenes képzéshez hozzáférés -Speciális eszközök bemutatása -Széles választékú eszközkölcsönző -Interneten elérhető információk a kölcsönözhető eszközökről -IKT eszközök és használatuk bemutatása

Zrínyi Miklós és Bolyai János Általános Iskola Nagykanizsa, Zrínyi Miklós u.38. Képviseli: Faller Zoltán igazgató

Intézményben/feladatellátási helyen vállalt tevékenységek Akkreditált képzés: - Hallássérült gyermekek együttnevelése - Érzékenyítés gyerekeknek, szülőknek, pedagógusoknak - Részvétel SNI befogadó pedagógusok munkaközösségében - Részvétel a „Nyitott iskola”projekten - Aktív hospitálás: eszközbemutató - Kölcsönző igénybevétele