Gyümölcsöző társadalmi vállalkozások - a Fruit of Care, mint társadalmi márka - ajándék, amivel kétszer ad
Pénz – bevételre van szüksége a szervezetnek a működés finanszírozásához. Értelmes munka – a fogyatékos személyeknek is szükségük van értelmes munkára = mérhető, eredményes, másoknak is szüksége van rá. Társadalmi hatás – az előítéletek csökkentése a fogyatékos emberekkel szemben, integráció. Feladatunk – foglalkoztatás miatt a piacon már jelen vagyunk, akkor csináljuk rendesen. Miért társadalmi vállalkozás? Társadalmi célok + Üzleti működés és pénzügyi célok = társadalmi vállalkozás
Nonprofit szervetek Vásárlók Védett műhelyek A hiányzó kapcsolat
Nonprofit szervetek Vásárlók (céges és egyéni) Védett műhelyek fruit of care Üzleti koncepció Üzleti terv Márka Piacképes termékek (designers) Gyártási tudás Vásárlói igények ismerete Értékesítési csatornák Menedzsment Bizalom Bevétel Munka/megrendelés Láthatóság Társadalmi integráció Minőségi termékek CSR kommunikációs lehetőség Társadalmi integráció A kapcsolat
Cégek (B2B) Egyéni vásárlók CSR programjukat és ajándékozásukat összekötik „Ajándék, amivel kétszer ad.” Fiatal, jómódú, budapesti nők, (döntéshozó pozícióban). Lehetséges-e a csoportok közti átjárás? Célcsoportok
Mely kommunikációs csatornákat használjuk? (Klasszikus hirdetési formák) Katalógus Hírlevél Social Media Website Együttműködés bloggerekkel Egyre erősödő jelenlét a médiában Szájreklám Vásárok (karácsony, családi nap, stb.)
9 állandó beszállító, szezontól függően akár 600 foglalkoztatott (az EU-ban 11 millió) Növekvő ismertség az üzleti és a magánszférában Kirepülünk a fészekből Uniós támogatás Design Management Díj 2012 Ashoka tagság Növekedés és teljes önállósodás Eredmények és tervek
„Olyanok, mint mi, csak máshogy fejezik ki az igényeiket.”
Somogyi Orsolya PR és kommunikáció Köszönöm a figyelmet!