Az MSZP-s gyurcsányi megszorító intézkedések miatt a lakosságot érintő 2007. évi önkormányzati szolgáltatások szűkítése, ill. megszüntetése: folyt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Területfejlesztés és esélyegyenlőség a Barcsi kistérségben
A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Bodor Ákos – Grünhut Zoltán MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP
Regionalizáció alulnézetből szeptember 15. Pécs Regionalizáció alulnézetből szeptember 15. Pécs Dr. Zongor Gábor főtitkár főtitkár Települési.
Területi államigazgatási szervek
© Baráth László Az elmúlt félév. Miért igen, miért nem. Szabad-e tartózkodni? © Baráth László.
Készítette:Tóth Nikolett
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Egészségvédelem Egészség, vagy használható állapot, együttélés a természettel, vagy önérdekű pusztítás? Veled Európa, de nélküled EU!
Békés Megyei Államigazgatási Kollégium ülése
Rettegi Attila programja
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Körzetközpontok és vonzáskörzetük viszonya, perspektívái a jogszabályi változások tükrében DR. KOVÁCS FERENC NYÍREGYHÁZA MJV POLGÁRMESTERE.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Rogán Antal sajtótájékoztatója április 4.. Kórházprivatizációs tervek A Medgyessy-kormány, aminek Gyurcsány Ferenc a minisztere volt, kórházprivatizációs.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Az összevont intézmények helyzetéről, működéséről Egy év végi vizsgálat alapján Fehér Miklós Gödöllő,
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
„A sződi Hunyadi János Általános Iskola épületenergetikai korszerűsítése” KEOP-5.3.0/A/ Sajtóközlemények gyűjtése és elemzése.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
PÁLYÁZATI TÁMOGATÁSOK Bárczi Gusztáv Módszertani Központ.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Működőképes-e a területfejlesztés új rendszere Nagyházi György PhD hallgató RGDI - Győr.
(e)(i)HEM&XXL Hírgenerálás, kistérségi mintapéldán keresztül bemutatva.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Prevenció, kuráció, rehabilitáció
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Jogszabályi háttér Alaptörvény Alaptörvény átmeneti rendelkezései
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Értéktár Bizottság munkája, tapasztalatai Budapest, május 21.
Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság KÉSZEN AVÉSZBEN KÉSZEN AVÉSZBEN A viharokra történő felkészülés Győr-Moson-Sopron megyében Előadó:
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
„Bűnmegelőzési jó-gyakorlatok” „Biztonságos Élet-Tér” című bűnmegelőzési pályázat bemutatása Pópity Beatrix r.zls. bűnmegelőzési előadó.
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
Foglalkoztatási Információs Pontok munkatársainak képzése Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ május.
Távmunka a területfejlesztésben
A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Roma Központ Nagykanizsa Magyar-Horvát Szakértői Akadémia szeminárium
Belügyminisztérium Az önkormányzatok évi várható finanszírozása 1.
Önkormányzatok szerepe és feladatai a menekültpolitikában Gödöllő, április 16. Készítette: Balla Jánosné Nyírbátor Város Polgármestere.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
HELYZETELEMZÉS a Közép-Magyarországi Régió intézményrendszerének kiépüléséről Készítette: dr. Kovács Róbert Magyarország III.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Lakossági elégedettségmérő kérdőív Hány éve lakosa a településnek? A válaszadók közül a Nyékládházán születettek aránya 30%
Cím. Komlóska Község Önkormányzat nevében tisztelettel köszönti Önöket Köteles László Polgármester! Sajtótájékoztatónk témája: Közel 70 millió forint.
Foglalkoztatási Információs Pontok Békés megyében
Tudta-e Ön … ?. - Tudta-e Ön, –hogy a parlamenti képviselők összesen havi 360 millió forint fizetést kapnak a büdzséből?
Türje Község Önkormányzata az Új Magyarország Fejlesztési Terv Nyugat-dunántúli Operatív Program keretén belül a „Türje Községben az egészségügyi alapellátás.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Hajdúnánás, december 19. A LAKOSSÁG KÖRÉBEN ÁTFOGÓ FELMÉRÉS ÉS ELEMZÉS A KÖZSZOLGÁLTATÁSOKKAL KAPCSOLATOS ELÉGEDETTSÉGRŐL ÉS FELMERÜLŐ IGÉNYEKRŐL.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Berettyóújfalu Város Polgármesteri Hivatal Műszaki iroda bemutatása.
BUDAPEST FŐVÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK FŐPOLGÁRMESTERI HIVATALA FŐPOLGÁRMESTER Tarlós István FŐPOLGÁRMESTER Tarlós István Irányítás szakmai.
Szeged, december 09. Tájékoztató a helyi önkormányzati képviselők számára szervezett képzések tapasztalatairól.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
KISTÉRSÉG ÉS REGIONALITÁS A KÖZMŰVELŐDÉSI GYAKORLATBAN Pap István Megyei Művelődési Központ, Békéscsaba.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
A Járási Hivatal, ahogy mi látjuk
TOP vas megyei aktualitásai
Megszületett a megoldás
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Előadás másolata:

Az MSZP-s gyurcsányi megszorító intézkedések miatt a lakosságot érintő évi önkormányzati szolgáltatások szűkítése, ill. megszüntetése: folyt.

- Szúnyoggyérítés évben történő szűkítése (80%-kal csökkent) - Közvilágítás szolgáltatás szűkítése (napi 1 órával kevesebb) - Rágcsálóirtás évi szűkítése (40%-ra redukálódott) - A településen működő közlekedési lámpák működéséhez további forrás biztosításának szüneteltetése folyt.

- Hulladékkezelési közszolgáltatás lakos- sági térítésmentességének megszüntetése - A településen működő közkifolyók darabszámának csökkentése (eddig 42 db, további 40 várható) - A Polgármesteri Hivatal minőség- irányítási rendszerének megszűntetése - A Bartók Béla Művelődési Központ és Könyvtár nyitva tartásának szűkítése

Ezek az épületek lettek bezárva az MSZP-s gyurcsányi megszorító intézkedések miatt: Sarkad Város Képviselőtestülete 2007.

1. Sz. Általános Iskola

1. Sz. Óvoda

2. Sz. Általános Iskola

2. Sz. Bölcsőde

Sarkad Televízió Stúdió

A sarkadi kistérség megszűntetésére irányuló MSZP-s módosító indítványról a parlamentben az alábbiak szerint döntöttek:

A sarkadi kistérség mellett: 163 szavazat A sarkadi kistérség ellen:168 szavazat Tartózkodott: 1

A Békés megyei országgyűlési képviselők az alábbiak szerint szavaztak:

Kik voltak a sarkadi kistérség mellett? Babák Mihály (FIDESZ) Dr. Dancsó József (FIDESZ) Domokos László (FIDESZ) Erdős Norbert (FIDESZ) Dr. Sipák Ibolya (FIDESZ) Vígh Ilona (FIDESZ)

Kik voltak a sarkadi kistérség ellen? Fetser János (MSZP) Dr. Karsai József (MSZP) Molnár László (MSZP) Nagy László (MSZP) Dr. Perjési Klára (MSZP) Tóth Károly (MSZP) Varga Zoltán (MSZP) Veress József (MSZP)

A kistérség megszűnését követő veszteséglista: - Ebben az évben éppen 10 éves volt a határmenti sarkadi kistérségi és a nagyszalontai kistérségi együttmű- ködés. Ez is megszűnik. - A CSGSZK-ból sok dolgozót el kell bocsátani, vagyont le kell adni, fel kell számolni a jelenlegi kistérségi ellátást. folyt.

- Az iskolából több pedagógust el kell bocsátani, le kell mondani erről a szervről, mint szellemi kihívásról. - Belső ellenőrzést közösen látnak el, ezt fel kell számolni, annak dolgozóit el kell bocsátani. - A Gyámhivatal megszűnik, átadatik, elbocsáttatik. folyt.

- A sok verejték árán létrehozott okmány- irodát, építéshatósági feladatokat meg kell szüntetni. Utazhatnak az állampol- gárok megemelkedett közlekedési tarifák mellett Gyulára. - A rendőrkapitányság, ha nem kistérségi központ vagyunk, megszűnhet, rendőrőrs lesz belőle. Érdeke Sarkad kistérségének, hogy romló közbiztonság mellett megszűnjön a kapitányság? folyt.

-Katasztrófavédelem megszűnik feladat- ellátásával. -Helyi Védelmi Bizottság megszűnik mindenféle jogosítványával. -Kistérségi egészségügyi centrum fejlesztés nem indulhat el, amely programba városunk és 21 kistérség kerülhetne bele, kivéve mi. Ez a betegek érdekét szolgálja-e? folyt.

-Orvosi ügyelet, illetve az innen való több települési feladatellátás megszűnik. -Munkaügyi Kirendeltség szeptemberre lett ígérve 12 új munkahellyel, amire megvannak a felsőfokú végzettségű fiatalok. Mint kistérségi központba lett volna telepítve. Ez így kérdésessé válik. -Az öt osztályos önkormányzati hivatal kistérségi osztályát meg kell szűntetni, az érintett létszám pedig elbocsátandó. folyt.

-Mentőállomás nagymértékben a kistérségi centrumokban maradnak, és ott szűnnek meg, ahol nincs, megmaradása aggályos. -Falugazdász hálózat megszűnik, hiszen kistérségi körzetközpontokba telepítődik. Sarkad a Megyei és Területfejlesztési Tanácsban így a pályázati forráselosztásban innestől nem vehet részt. folyt.

-A Kossuth utcai kistérségi épület további tulajdonlása kizárólag részünkről aggályos. - Összességében a fokozatos és teljes kistérségi ellátási szervezet leépítése, kivonása mintegy dolgozó elobácsájtását eredményezheti! A város 16 év alatt kiharcolt kistérségi centrum státusza minden tekintetben, minden ágazat kárára hosszútávra leépül. folyt.

Az Európai Uniós, a 28 leghátrányosabb helyzetű kistérségek felzárkóztatását célzó 120 milliárd forintból 1 kistérséget mintegy 4 milliárd forint érintene. Erre fájt foguk a szomszédos jobb kondíciójú kistér- ségeknek, így most az erősebb kondíciójú kistérségek kaphatják meg a forrást, mi pedig egy töredékét vagy azt sem. folyt.

Összességében a város veszít erejéből, vonzásából, megtartó képességéből. Összefoglalható, hogy ha a szocialista túlerő nem tud építeni, akkor rombol minden értéket közöttük a kistérségi értékeket is.

A Békés Megyei Online (beol.hu) internetesen oldalon találhatja a következő cikket az olvasó: Sarkad a fekete zászlók városa péntektől Nem maradt üres ígéret a sarkadi városvezetés dönté- se: mától valóban a fekete zászlók városa lett a tele- pülés. Sarkad főforgalmi útvonalai mellett a villanyoszlop- okon fekete zászlók, valamennyi önkormányzati intéz- ményen kifüggesztett, s a főútvonalak felett kifeszített transzparensek hirdetik, miszerint:,,Az MSZP-s Gyurcsány kormány által „halálra ítélt” város és Kistérség”-ben jár az átutazó.