Kommunikációs stratégiák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A mimika szerepe a jelnyelvi kommunikációban
Verbális kommunikáció
A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
Verbális kommunikáció
Tanulásszervezés 3. Bemutató
11 Az interakció azokat a folyamatokat foglalja magában, amelyekben minden résztvevő kész arra, hogy megváltozzon és ennek a beállítottságnak az alapján.
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
A kétnyelvűség kialakulása és fejlődése
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
Kommunikáció.
Fegyelmezés Rokszin Mónika.
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Borbély-Pecze Mariann / Borbély-Pecze Tibor Bors
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
Kommunikáció a szervezetben
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
A verbális, nonverbális- és metakommunikáció
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Nevelés és nevelői attitűdök
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Könyvtári protokoll Fodor Péter előadása október 6.
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
A PYGMALION EFFEKTUS, A TANÁRI ELVÁRÁSOK HATÁSA A TANULÓKRA.
Zeneterápia a Kerek Világ Alapítványban
DIAGNOSZTIKAI ALAPISMERETEK
Az alapvető kommunikáció
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
Út a sikeres tanuláshoz
Vigyázat: minden üzenet!
A Legjobb Barát Hozzáállás
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
Hozzátartozók és szociális intézmények 2.rész
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Kutyás terápia autizmussal élő gyermekeknél „A valóság egy autista számára események, emberek, helyek, hangok és látványok zavarba ejtő, egymással.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
METAKOMMUNIKÁCIÓ Vigyázat: minden üzenet!!!. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja,
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A KÖZÉLETI SZÓBELISÉG Készítette: Gazdag Vilmos (II
Az érzelmi zsarolás.
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
METAKOMMUNIKÁCIÓ. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja, hanem az, aki „veszi”.
Könyvtári protokoll. Kommunikáció Folyamat, amelyben az egyén információt továbbit azzal a céllal, hogy más egyént befolyásoljon. Folyamat, amelyben.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
A nonverbális kommunikáció. A kommunikáció eloszlása Forrás: C3%A1ci%C3%B3&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah.
Hatékony és változatos kommunikációs módszerek
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Szabó Krisztina & Szemere Alexandra
Előadás másolata:

Kommunikációs stratégiák Baji Ildikó

latin szó. "communis" vagyis közös akik résztvesznek a kommunikációban valamiben közö- sek jelrendszer (pl: a nyelv ), amit mind a ketten    vagy többen  ismernek

gondolatok, érzelmek átadása tartalma mellett fontos a HOGYAN Alapvetõen kétféle rendszer: 1. VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 2. NON-VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ (szemkontaktus,arckifejezés,testtartás)

Nehézségek Túl sok beszéd Hosszú magyarázatok Bonyolult fogalmazás Összetett,bonyolult mondatok Idegen szavak Csúnya beszéd

Nehézségek Indulatos hangnem Kiabálás Káromkodás Türelmetlenség Negatív minősítés

Kommunikációs nehézségek ADHD esetén Figyelem fókuszát a pillanatnyi érdeklődés, tevékenység, érzelmi állapot határozza meg. Szelektív hallás, látszólag nem figyel. Figyelem csak rövid ideig tartható fenn. Nem figyel a nonverbális jelzésekre. Nincs együttműködés

1.Lépés Kommunikációs stílus megváltoztatása Hatékony eszközök beépítése Sok gyakorlás

Kommunikációs igények Figyelem felkeltése Környezet struktúrálása Megszólítás Testi érintés Szemkontaktus Háttérzaj megszüntetése Adott tevékenység félbehagyása (szülőé, gyereké)

Hatékony Kommunikáció Egyszerű fogalmazás Normál tempójú, hangerősségű beszéd Világos, konkrét utasítás, kérés Összetett kérések helyett részfeladatokra bontás Hosszas indoklás, magyarázat elkerülése!!

Hatékony Kommunikáció Határozott, udvarias stílus Cél: „első szóra” Konkrét utasítások Összhang a verbális és nonverbális jelzések között. Meg kell bizonyosodni megértette-e a kérést. ( megfelelő reakció, szóbeli/cselekvéses válasz) Időintervallum meghatározása

Mi a probléma? – Mi az elvárásom? Problémás viselkedés meghatározása cél (kívánatos) viselkedés kijelölése Pl. verekedik Beszéld meg a problémáidat. hisztizik Mond el, mit szeretnél. kudarc esetén frusztrált Kérj segítséget. Az elvárásom (a szabály) csak a helyes viselkedés lehet, soha nem a helytelen viselkedés mellőzése, tiltása.

Hatékony stílus Beszéljünk mélyebben és halkabban Beszéljünk lassabban Nézzünk a gyerek szemébe Használjunk olyan kevés szót, amilyen keveset csak lehet Rövid és lényegretörő legyen a mondanivalónk

A kommunikáció veszte A gyermek viselkedése befolyásol -ellenállás -düh, harag -engedetlenség -dühroham Átveszi az irányítást Nincs elég türelmünk, feladjuk

Pozitív megerősítők Dicséret (szóbeli, írásos) nem a gyereket minősítjük tevékenységet, a megnyilvánulást dicsérjük!

Pozitív megerősítők Észrevételezés (gesztusok, titkos jelek, összekacsintás, érintés, simogatás, ölelés) Szóbeli közlés, az adott helyes viselkedés szóbeli nyugtázása „ Szépen elpakoltad a játékaid.”

Értékelés a helyes megnyilvánulás kiemelése, a helytelen viselkedés elvárás formájában való visszajelzése - pl: Köszönöm, hogy első szóra indulsz fürdeni, miért nem vagy képes magad után lekapcsolni a villanyt? +pl: Köszönöm, hogy első szóra indulsz fürdeni, arra kérlek kapcsold le a villanyt magad után.

Az értékelés veszte De … Csak … Viszont … Máskor miért nem … Örülök, hogy elpakoltad a holmidat, de miért kell ezért máskor könyörögni?

Szokjunk le a NE szó használatáról

Pozitív megerősítők, mint a motiváció eszközei A pozitív megerősítők alkalmazásával érhetjük el, hogy a gyerek szívesen gyakorolja a helyes viselkedést, tanulja a beilleszkedéshez, a hatékony együttműködéshez szükséges készségeket.

Negatív érzelmek kiküszöbölése A negatív érzelmek, mint a harag, félelem és az ellenállás alááshatják a kommunikációt Vegyen egy mély levegőt és: Nézzen a gyerekre Figyelje meg a gyerek testbeszédét, arckifejezését, hangszínét, beszédsebességét, és a szavait. Figyeljen oda a saját és gyermek érzelmeire. Figyelje meg és elemezze, mi történik valójában. Most már készen áll arra, hogy kifejezze valódi érzéseit. Ezt pedig megteheti nyugodtan.

Figyelem megvonása Főként a provokatív, figyelemfelhívó viselkedés formák esetében Szemkontaktus elkerülése, hátat fordítás, gesztusok, mimika tudatos mellőzése, másról való beszélgetés, stb.

Motiválás, kitartás növelése A javítás lehetősége Nyugodt magyarázatok Bátorítás, kitartás növelése Határozott NEM-ek Megelőzés!!!!!

Köszönöm a figyelmet!