2013. augusztus 5. Szabadka Nyári Akadémia Béres Zoltán,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Információs és elektronikus szolgáltatások egy 3. generációs egyetemi modellhez: a coo-perencián innen és túl … Majó Zoltán fejlesztési igazgató Szegedi.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
VI. Interaktív Tábla Konferencia
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Digitális technika, digitális áramkörök
KOOPERÁCIÓ ÉS VERSENGÉS
Könyvtárhasználati verseny
MKE 44. Vándorgyűlése Helyismereti Szekció Győr, július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Beiskolázási tájékoztató december
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
E-learning és a multimédia
Hogyan legyünk jó tanulók?
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Az e-portfólió használati köre
Ki is az elemző közgazdász?
Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában
SZTE BTK Spanyoltanár MA
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Bevezetés a pszichológiába
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Ált. Isk. és Gimn., Elte TTK
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Az ember külső élősködői Bevezető. Human ectoparasites Introduction.
Mindennapos testnevelés a somogyjádi integrációban
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Továbbtanulás 2013/2014..
Középiskolai továbbtanulás 2012/13 Készítette: Simon Zoltán ig.h.
„Elmenve azután számot vetettem magammal, s úgy találtam, hogy ennél az embernél bizony bölcsebb vagyok. Mert valószínű ugyan, hogy egyikünk sem tud semmi.
OK! Tanársegéd Online Könyvek
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Jegyzetkészítés 5/17.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Bognár Kornél Testnevelő tanár Csik Ferenc Általános Iskola És Gimnázium.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
Mérés, mértékegység, átváltás
A szakiskola jelene és jövője
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Szegedi Tudományegyetem
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát,
Napjaink magyar nyelvű oktatása Vajdaságban
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
Az informatika (programozás) oktatásának pedagógiai módszerei
Előadás másolata:

2013. augusztus 5. Szabadka Nyári Akadémia Béres Zoltán,

(Σίσυφος) Hadész (az alvilág istene) Arész (hadisten) Tiziano: Sziszüphosz megbüntetése

„Ezért most százszor leírod a neved!” Vajon a matematika tanítása/tanulása is egy ilyen értelmetlen cselekvés?

Miért tanítunk matematikát ? Miért tanítunk egyáltalán bármit? ?

A természeti kincsek kiaknázásával biztosítható a társadalmi jólét Dubai  De mit csináljunk mi, vajdaságiak?

Az értelem gazdasági hasznosításán keresztül érték jön létre. Ez a tudásalapú társadalom.  Egy országnak a legnagyobb kincse a lakossága. Tudásalapú társadalom 2.

"Tudom, hogy nagy nehézségek vannak, de én nagyon remélem, hogy odahaza megértik, a közelgő 21. században, a legnagyobb értéke minden nemzetnek az lesz, hogy mit tud a fiatalsága." Oláh György, Nobel-díjas kémikus

"Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog." Dr. Szentgyörgyi Albert Nobel-díjas kémikus

„Nem kell hozzá nyersanyag, a tudás a legtisztább termék, amelyet a legdrágábban lehet eladni.” Csapó Benő egyetemi tanár, SZTE Neveléstudoményi Intézet

„Soha nincs pontos megfelelés a munkapiaci kereslet és a munkaerő képzettsége között, de a tanult emberek maguk köré vonzzák azokat a piaci szereplőket, akik a képzettségüket hasznosítani tudják. Így működik a tőke.” Csapó Benő

„Fennáll a veszélye annak, hogy Szerbiának vissza kell adnia a Japántól kapott 30 mammográf készüléket, ugyanis nincs olyan szakember, aki dolgozni tudna a műszereken – ezt mondja a szerbiai egészségügyi miniszter.” , Pannonrtv.com

– A felszereléseket még nem vásároltuk meg, ugyanis Szerbiában nincs, aki átvegye azokat, de kezelésükre kiképzett szakemberekkel sem rendelkezik az ország – mondta Degert, majd hozzátette, hogy erről a problémáról már három illetékes minisztériummal is tárgyalt március 18., Tanjug Vincent Degert, EU-diplomata

Varga Tamás ( )

I. Megértés  Különbségtétel, összefüggés látása (melyikre hasonlít?)  Kijelentések megértése (nem-nem-nem)  Gondolatmenetek követése (az 500 din-os kép)  Szimbólumok, ábrák, rajzok és nyelv egymásba való transzformálása (Kragujevac-térkép)

II. Tudás, cselekvés alkalmazás  Terminológiák, szimbólumok használata (binom négyzet)  Matematikai kijelentések alkalmazása (és/vagy)  Rutinfeladatok megadása, algoritmusok alkalmazása (használati utasítások)

III. Konstruálás  Egy probléma megfogalmazása (azért jöttem,…)  Megoldási terv készítése (szükségem van egy…)  Megoldási eszközök megtalálása  Minden lehetséges objektum megtalálása (x 2 =1)  Egy definíció megalkotása (Most mutasd meg…)  Egy bizonyítás megtalálása (???)  Általánosítás, kiterjesztés (van olyan tehén…)

IV. Értékelés  Egy adott kijelentés értelmes-e  Egy adott kijelentés igaz-e  Egy adott probléma világosan van-e megfogalmazva, van-e elegendő adat  Tartalmaz-e egy probléma ellentmondó vagy fölösleges adatokat  Egy szimbólum, egy ötlet, egy definíció megfelelő-e  Egy gondolatmenet korrekt-e  Egy megoldás megfelel-e a feltételeknek  Egy adott megoldás észszerű-e, gyakorlatias-e

 Rendszeresség  Pontosság  Összpontosító készség  Kritikai érzék  A lényegre való törekvés  Csoportosítás  Rendszerben való gondolkodás  …

INÁNCSI Rita Ország: Magyarország Született: Jelentősebb eredményei: világbajnokság – bronzérem, Európa bajnokság – ezüstérem fedettpályás Európa bajnokság -- ezüstérem

Transzfer: Egy adott problémával való találkozás során szerzett tapasztalatainkat átvisszük egy másik problémahelyzetre. Egy tanulónak minél több tapasztalata van, annál könnyebben talál megfelelő választ az új helyzetekben B. Varga József visszaemlékezése

„Sokat merengtem azon, hogy mire való egyáltalán a matematikatanítás.” „Röviden: szocializációs tárgy a matek. És ha már így nézzük, akkor másodlagos kérdés, hogy átad-e valami tudást.”

„…arra jöttek rá, hogy hülyeség az, hogy a tanár, aki tudja a választ, kérdezi a diákot, aki viszont nem tudja.” „Nem lehet úgy tanítani, hogy fogjuk magunkat és elkezdjük leadni a tantervet.” „Kell az élmény a tanárnak is, hogy valamit megtanított és a diákoknak is, hogy megtanulták azt.”

„…tudnunk kell, hogy a délelőttök, amik nekünk a legfontosabbak, a diákoknak nem azok.” “Miért lenne az a normális állapot, hogy a gyerekek napi hét-nyolc órán keresztül ülnek a padban, és azt sem tudják, mit töltenek a fejükbe?” „De van egy dolog, amit csak az iskolában lehet megtanulni. Azt, hogy mi az a közösség.”

„…a közoktatás egész rendszere (…) az egyetemi felvételi elnyújtott folyamata.”

Sziszüphosz Tudásalapú társadalom lom_(fogalom) Befektetni a jövő számára -- Oláh György 7/olah.html

Az értelem határai tágíthatók – Csapó Benő githatok__ A mammográfokkal kapcsolatos hír Az aflatoxinnal kapcsolatban – Vincent Degert /Szerbiában-nincs-aki-átvehetné-az- élelmiszer-elemző-felszereléseket.htm

Kognitív matematikatanulási célok – Varga Tamás Ambrus András: Bevezetés a matematikadidak- tikába, ELTE Eötvös Kiadó, 1995, 17. oldal Mérő László a matematikatanításról Interjú Surányi Lászlóval fazekas/

Ken Robinson előadása -- magyar feliratozással schools_kill_creativity.html Egyéb ajánlott olvasnivaló: Digitális nemzedék Virtuális világok bűvöletében alis_vilagok_buvoleteben