A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

Készítette: Sábián Róbert
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Egy ötlet megvalósítása
Digitális világ A digitális reklám
"Free phone" Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
A kommunikáció.
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Informatikai alapfogalmak
Közösségi média és a könyvtár Trendek Közösségi média és a könyvtárak Trendek
Készítették: Balázs, Misu, Zita, Zsuzsi
Kommunikációs stratégiák
4. Kreatív döntéshozatal
Feltűnt nekem, milyen zavarba ejtő tud lenni ez a kérdés: „Mit jelent: szeretni?”.
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
Ria Slides Ebben a bevásárlóközpontban a hölgyek különböző „Férfi – Típusok” közül választhatnak...
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Kommunikáció.
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Soft skills.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
A GÖDÖR.
Magasabbrendű idegtevékenység
Egy 92 éves kicsi, idős ember, ahogy felkelt, szépen megfésülködött, megborotválkozott, felöltözött, és reggel 8 órakor elindult az idősek otthonába.
TÁMOP /A RÉV projekt Gondolatok a SZER teszteléséről…
Másokra való figyelés Konzultáció a segítésben WJLF SZM.
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
JÓ REGGELT  !!.
Az érzelmeink késleltetése,
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
9. A személyes eladás (Personal Selling)
Fúrótorony katasztrófa, Mexikói-öböl,
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
Egyéni állapot, válasz a külvilág változásaira
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
A nyelv, mint jelrendszer
ISTEN KIRÁLYSÁGA Készítette: Jon A. Palmer. Isten királysága  Azért vagyunk a földön, hogy megváltoztassuk a forgatókönyveket…
Az innováció következményei. A., A következmények vizsgálata – az eddigiek során igen kevés figyelmet fordítottak rá I. Az ügynökök véleménye II. A hagyományos.
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Önmenedzselés a mindennapokban
A földi munka jelentősége a terápiás lovaglásban és a ló kiképzésben
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Az alapvető kommunikáció
Benedek Szabolcs: Focialista forradalom. Benedek Szabolcs 1973-ban született Budapesten 1975-től az érettségi Szolnokon élt A budapesti Közgazdaság-tudományi.
Rezonancia katasztrófák világunkban
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
Miért kell jól viselkedni a földön? Hogy a paradicsomba kapjunk jegyet. Másképp a pokol vár!!! De a valóságban a paradicsom és a pokol ugyanaz csak kis.
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Kommunikáció.
Adatmegjelenítés (és fontossága, vizuális adatelemzés, az adatok első feltérképezése, adatok adekvát reprezentációja)
Informatikai alapfogalmak
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
I-124.
Az érzelmi zsarolás.
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Bevezetés a nyelvtudományba
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
230.
Előadás másolata:

A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=F18D3fak4sY

A kommunikáció fogalma Kommunikáció = minden folyamat, amelyben információ továbbítás történik valamilyen közös jelrendszer segítségével.

Nem kommunikálni lehetetlen! Minden viselkedés – szándékunktól függetlenül – üzenetet hordoz Nem viselkedni lehetetlen!

A kommunikáció típusai Közvetlen kommunikáció Közvetett kommunikáció

Szóbeli és írásbeli kommunikáció

Szóbeli és írásbeli kommunikáció jellemzői Szóbeli kommunikáció Írásbeli kommunikáció + Gyors + Rugalmas + Van visszajelzés + Nem szóbeli jelek - Elfelejthető - Nincs nyoma - Torzulhat + Nyoma marad + Értelmezhetőbb +Tárgyilagosabb - Időigényes - Személytelen - Nincs visszajelzés

Szóbeli és nem szóbeli kommunikáció Mit mondok, és közben mit csinálok? Minden, amit teszek, erősíti vagy gyengíti a mondanivalóm hatását!

Nem szóbeli kommunikáció Mondok valamit… Milyen hangon? Milyen arcot vágok? Hogy nézek a másikra? Milyen a testtartásom? Mit csinálok a kezemmel? Milyen közel vagyok a másikhoz? Hogy vagyok öltözve?

A szóbeli és a nem szóbeli kommunikáció hatása

Miért nem értjük meg egymást? Pontatlan, bizonytalan fogalmazás A nem szóbeli kommunikáció zavarai Zsargon Egy konkrét szó különböző jelentése különböző emberek számára Érzelmek Azt hallja az ember, amit várt… Személyes támadás – védekezés ….

Veszteségek a kommunikációban

A visszajelzés fontossága Fontos, hogy kérjünk, mert ebből tudjuk meg, megértette-e, jól értette-e beszélgetőtársunk, amit mondtunk, és így pontosíthatjuk, javíthatjuk azt; Fontos, hogy adjunk, ha úgy érezzük, nem értettük pontosan a másikat.

Önérvényesítő kommunikáció Úgy kifejezni érzéseinket, gondolatainkat, - érvényesíteni érdekeinket, jogainkat, - elérni céljainkat, hogy eközben figyelembe vesszük mások érzéseit, érdekeit, jogait.