Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió április

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Advertisements

Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
GPRS/EDGE General Packet Radio Service/ Enhanced Data rate for GSM Evolution.
Dr. Golopencza Pál szolgálatvezető főorvos
Az SAP Standard és Enterprise Support szolgáltatások ismertetése
Belváros-Lipótváros Polgármesteri Hivatal egységes szerkezetű rendezési terveinek publikálása, karbantartása ASP szolgáltatás keretében Cselovszki Zoltán.
IP kamerás videó megfigyelő rendszer
A média konvergenciája
Az EDR szerepe a Rendőrség műveletirányításában
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
1 -40dB 20dB -20dB 0dB f h -2f h -1 fhfh f h +1 eheh v ≤ e h -e z -4.07dB A TETRA BÁZISÁLLOMÁS VEVŐBERENDEZÉSÉNEK AZ ANALÓG KÁBEL- TV SUGÁRZÁSSAL SZEMBENI.
ESR 112 új alapokon Tóth Csaba ESR projektigazgató NISZ Zrt.
Otthonokban használható orvosi műszerek Personal Electric Nurse Tóth András Budapest, november 26. Elektronikusan támogatott mindennapi élet – a.
Analógiák Egészségügyi vezetői konferencia Előadó: Bari András cégvezető.
Erdélyi Múzeum-Egyesület Magyar Tudományos Akadémia Budapest, november 11. Dr. Bitay Enikő, Az EME Műszaki Tudományok Szakosztályának elnöke.
A környezetvédelem intézményrendszere
SeaLog digitális nyom-elemző rendszer Digitális nyom elemzése az informatikai eseménytérben.
Az Országos Mentőszolgálat Mentésirányítási Rendszere (MIR) Professzionális Mobil Távközlési Nap Április 15. Dr. Göndöcs Zsigmond főigazgató.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Mobil Internet BME Híradástechnikai Tanszék 2007/2008 II. félév.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Osztályvezető, OFK Informatikai Főosztály
Országos Mentőszolgálat Betegszállítás TETRA rádió rendszere
16. Tétel. Adatbázis: Olyan adatgyűjtemény, amely egy adott feladathoz kapcsolódó adatokat szervezett módon tárolja, és biztosítja az adatokhoz való hozzáférést,
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Bevezetés a VoIP technológiába
1 Vezeték nélküli technológiák Gyakorlat WLAN konfigurálása.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.
Az átláthatóság, mint elengedhetetlen feltétel Mádi-Szabó Zoltán A kis- és középvállalkozási részleg vezetője április 18.
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Ellenőrzés, visszacsatolás
CommunityCloud Private Cloud Public Cloud Hybrid Clouds Megvalósítás módja Szolgáltatás modell Alapvető jellemzők Közös jellemzők Software as a Service.
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
Anyagadatbank c. tárgy gyakorlat Féléves tematika Adatbázis alapfogalmak, rendszerek Adatmodellek, adatbázis tervezés Adatbázis műveletek.
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
Mérjük, ne mérjük? Merjük, ne merjük? n Elektronikus források használatának mérése. Európai tapasztalatok és tervek. n Gödöllő, Október 15. n Billédiné.
A monitoring információs rendszerek szerepe. 2 A monitoring információs rendszerek létjogosultsága Szükséges: –Feldolgozott anyag mennyissége –Források.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Adatbányászat és üzleti intelligencia SPSS – MicroStrategy integráció
Az információrendszerek kialakulása
Szélessávú tervek és akciók
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Országos Mentőszolgálat A TETRA rádió szerepe az OMSZ új mentés irányító rendszerében 7. Professzionális Mobiltávközlési Nap „Fókuszban a növekedés” 2014.
Draskóczi József r. alezredes
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A évi allokáció általános bemutatása- zárása
Infokommunikáció az energetikában
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Stipkovits István ISZ auditor SGS Hungária Kft.
KONFIGURÁCIÓKEZELÉS è A projektirányítás a költségekkel, erőforrásokkal és a felhasznált idővel foglalkozik. è A konfigurációkezelés pedig magukkal a termékekkel.
Személyazonosság kezelés metacímtár kialakításával november 17. Hargitai Zsolt rendszermérnök Novell Magyarország
Szabó András: Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Szabó András PQRS Quality Referenc System Zrt. Közlekedéstudományi.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Megoldásaink a GDPR előírásaira
Szándékolatlan roaming június 26.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Az ISO/IEC szabvány követelményeihez kapcsolódó feladatok az önkormányzati, államigazgatási szerveknél Lábodi Csaba PhD jelölt Témavezető: Dr. Dimény.
BS es Információ Biztonsági Irányítási Rendszer bevezetési és üzemeltetési tapasztalatai Potóczky András Pénzjegynyomda Rt., számítástechnikai.
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Előadás másolata:

Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió 2010. április A TETRA hálózatok fejlesztése – úton az egységes európai segélyhívó („112-es”) rendszerek felé Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió 2010. április

A vészhelyzeti reagálás általános folyamata A beérkező vészhelyzeti hívások gyors fogadása Automatikus eszközök, SMS hívások, eCall hívások is Híváskezelés Hívások szűrése, hívásirányítás, hívásadat-kezelés Hívásrögzítés és -archiválás Hívásinformációk összegyűjtése, keresztreferenciák meghatározása A hívő fél irányítása a kiszálló egység megérkezéséig Erőforrás-kezelés Egységek helymeghatározása Egységek kirendelése Reagáló egységek (responderek) küldése a helyszínre A munkatársak hatékonysága A hálózat teljesítménye A rendszer teljesítménye Előrejelzések készítése Vészhelyzet Hívásfogadás Helyzetelemzés Kapcsolat / diszpécser Intézkedés Statisztikák és jelentések Kockázatbecslés a rendelkezésre álló információk alapján A hívó fél és az esemény helyének meghatározása Döntés a helyszínen szükséges erőforrásokról A responderek nyomon követése Az információk megosztása és továbbítása Kérésre további erőforrások biztosítása A média, a lakosság stb. tájékoztatása

Az EDR (egységes digitális rádió-távközlő) rendszer és egy tipikus 112-es rendszer összehasonlítása Az EDR rendszer architektúrája DXT (TETRA digitális központ) NETAct DWS (digitális vezeték nélküli rendszer) terminálok vagy PDA-k Vészhelyzet Hívásfogadás Helyzetelemzés Kapcsolat / diszpécser Intézkedés Statisztikák és jelentések PBX (alközpont) CTI (számítógép-telefónia integrációja) A 112-es rendszer tipikus architektúrája

Kapcsolat / diszpécser Statisztikák és jelentések A Vészhelyzeti Központtal szemben támasztott legfontosabb ügyfél-igények Kapcsolat / diszpécser Intézkedés Helyzetelemzés Statisztikák és jelentések Vészhelyzet Hívásfogadás Hatékonyság Integráció Válasz gyorsasága  a hívás nem várakoztatható a hívásfogadásnál Információ pontossága Erőforrások hasznosítása Hívás hossza & statisztikák (az irányításhoz szükséges) A már meglévő beruházások maximális kihasználása Harmadik feles alkalmazások, a jövő biztosítása A felhasználók igényeinek megfelelő alkalmazások Időkeretek A megfelelő emberek és erőforrások a megfelelő helyen – máskülönben: kérdések hosszú sora Hatásosság – érték arány Materiális: emberek, rendszer, változások, hálózat Immateriális: PR  egy ember sem halhat meg a műszaki rendszerek miatt Elérhetőség Szabványos, tipikus követelmény: 99,999 %-os elérhetőség  évente 6 perc üzemkiesés

Az Astrium/Infoterra a világ vezető digitálistérkép-előállítója Vészhelyzet Hívásfogadás Helyzetelemzés Kapcsolat / diszpécser Intézkedés Statisztikák és jelentések Geospaciális és nem geospaciális adatforrások használata és integrációja Adattisztítás és verifikálás Adatbázis-technológiák (Oracle, Postgres, SQL és DB2) szakértője EU irányelvek átültetése a gyakorlatba: Vezető tanácsadóként működött és/vagy LPIS adatbázisokat hozott létre számos EU ország számára Komplex geospaciális információs rendszer (GIS) létrehozása a zajszennyezésre vonatkozó irányelv alkalmazása kapcsán

Imass járműbe telepített adatrendszer – taktikai helyzetérzékelés Kapcsolat / diszpécser Helyzetelemzés Statisztikák és jelentések Vészhelyzet Hívásfogadás Intézkedés Mobil adatkommunikációval javítja a helyzetérzékelést Segíti a közbiztonságért felelős felhasználókat a vészhelyzetekre való reagálásban A járművekben nem kell papír-alapú feljegyzéseket tárolni A fejlett TETRA adatszolgáltatás (TEDS, Tetra Enhanced Data Service) hordózói számára lett optimalizálva és azt használja

Kapcsolat / diszpécser Statisztikák és jelentések Segíti a közbiztonságért felelős felhasználókat a vészhelyzetekre való reagálásban Kapcsolat / diszpécser Helyzetelemzés Statisztikák és jelentések Vészhelyzet Hívásfogadás Intézkedés Útvonalat ad a célhoz A jármű helyzetének automatikus megállapítása – AVL (Automated Vehicle Location) Térképen mutatja a kockázatra vonatkozó információkat

Végkövetkeztetés – a legbiztonságosabb 112-es ‘öko-rendszer’ Az EDR rendszer architektúrája DXT (TETRA digitális központ) NETAct DWS (digitális vezeték nélküli rendszer) terminálok vagy PDA-k Kapcsolat / diszpécser Intézkedés Helyzetelemzés Statisztikák és jelentések Hívásfogadás Vészhelyzet PBX (alközpont) A 112-es rendszer tipikus architektúrája