Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az Országos Mentőszolgálat Mentésirányítási Rendszere (MIR) Professzionális Mobil Távközlési Nap 2010. Április 15. Dr. Göndöcs Zsigmond főigazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az Országos Mentőszolgálat Mentésirányítási Rendszere (MIR) Professzionális Mobil Távközlési Nap 2010. Április 15. Dr. Göndöcs Zsigmond főigazgató."— Előadás másolata:

1 Az Országos Mentőszolgálat Mentésirányítási Rendszere (MIR) Professzionális Mobil Távközlési Nap
2010. Április 15. Dr. Göndöcs Zsigmond főigazgató Dr. Simon Marianna REK főigazgató h. Bartha István Információtechnológiai ov.

2 Kommunikáció a bejelentővel
104 2000-ben 155 mentőállomáson Technika: Digitális alközpontok Call Centerek Digitális hangrögzítők Szünetmentes hálózat EKG: VoIP VPN 2005-ben 107 mentőállomáson től 26+1 ICS 197 munkahelyen 1960

3 SEGÉLYKÉRÉS BEJELENTÉS
SEGÍTSÉGNYÚJTÁS MENTÉSIRÁNYÍTÁS SEGÍTSÉG KÜLDÉSE 104 HÍVÁSFOGADÁS Helyszín - betegadatok Vitális funkciókra Vonatkozó kérdés ABC Pr. 1riasztás E M D Pr 1riasztás A beteg állapotának pontosítása Pr 2.riasztás Pr.3 riasztás Felvilágosítás a riasztás szintjéről és fokáról Segítségnyújtás telefonon keresztül

4 Budapest, Markó u. alközponti rendszer

5 A 104-es fogadó alközpontok kapcsolata

6 Éves adatok (OMSZ) 2.645e 2.655e 2.028e 35-40% esetszám

7 Statisztikák 2008

8 Statisztikák 2009

9 Mentésirányítás hierarchiája
TICS REK RIK/MICS 104 RIK/MICS OIK 104 RIK/MICS RIK/MICS RIK/MICS RIK/MICS RIK/MICS KÁRHELY-PARANCSNOK 104 2 MICS 3 MICS 2 MICS 3 MICS 3 MICS 3 MICS 3 MICS E E E E E E E E E E E E E E E E E E

10 ESETFELVÉTELI FOLYAMAT DÖNTŐEN PAPÍRALAPÚ DOKUMENTÁCIÓ
SEGÉLYHÍVÁS MENTÉSVEZETŐ Supervisor Döntés az egység elfogadásáról, elutasításáról, felülbírál Szakmai segítség az esetfelvevőnek Elláthat esetfelvevői feladatokat Kezeli és átadja a hatáskörén kívüli feladatokat Kezeli a szakmailag problémás eseteket MENTÉSIRÁNYÍTÓ Hívás felvétele Kikérdezési protokoll Döntés az eset típusáról Esetprioritás megállapítása Kívánt mentőegység kiválasztása Elektronikus rögzítés Átadás a rádiósnak A D T L P ESETRÁDIÓS Feladat kiadása elektronikusan,rádió,tel. állapotjelzés Rögzítés egyéb információnak Rögzíti az elektronikus visszajelzést /feladat ill esemény lezárásáról INFORMÁCIÓ Információt ad a betelefonálónak Kezeli a panaszokat

11 Mentési feladat dokumentáció papíralapú (mentőegység)
Menetlevél Adatlap alapján Beteg és helyszíni adatok alapján Esetlap Menetlevélhez csatolt Betegadatok /status rögzítés Feldolgozás Jelentések/ statisztikák Adatlap

12 Kommunikáció a mentőegységekkel (rádióhálózat múlt-jelen)
1957. RH 1963. STORNO URH 136 db (7 minisztérium engedélyével ) Rádió minden szervezett mentő gépjárműben 1994. Motorola /Kárhely csatorna szervezett mentőegységek irányítása EDR rádión +kézi rádió

13 Oktatás (TICS)

14 EDR előnye a MIR számára
Nem lehallgatható Helytől függetlenül elérhető a mentőegység Egyedi hívás lehetőség Együttműködési lehetőség a társszervekkel SDS küldés lehetőség Státusz üzenet küldés Jármű követő rendszer szolgáltatásai

15

16 Kommunikáció a kárhelyen-”eljárási rend”
EDR Együttműködő CSATORNA EDR Együttműködő CSATORNA Katasztrófavédelmi feladatok : Veszélyzóna határa Kimentés(életmentés) Kiürítés Tűzoltás Műszaki mentés Mentesítés 2-EDR KÁRHELY +EGYÜTTMŰKÖDŐ CSATORNA Rendészet: Oda-és elvezető utak biztosítása, Lezárás Ideiglenes heliport kijelölése, Kárhelyen őrzési feladatok ellátása Halott-gyűjtőhely kijelölése, azonosítása Nyomozás (események rekonstruálása) KÁRHELYPARANCSNOKI PONT (TÖRZS) EDR Kárhely +Együttműködő CSATORNA Egyéni hívás DMO Gateway Egészségügyi ellátók OMSZ egységei Betegszállító szervezetek HM egységei Katasztrófa Kórház (EKI) (Eü.Min.,kórházak ) ? Kárhely jellegétől függően (ANTSZ) Országos Mentőszolgálat Rendkívüli Esemény Kezelési Szervezet

17 Hogyan tovább 1.(korszerűsítés célja)
Hívásfogadás Egységek információval történő gyors ellátása Reagálási idő rövidülése Elégséges információhoz Felelősség - hatáskör idő hely Hatékonyság növelése Tevékenység irányításának megszervezése KOORDINÁLÁSA

18 Koordinálás REAL TIME valós idejű adathozzáférés. LEGKÖZELEBBI ,
LEGKOMPETENSEBB EGYSÉG RIASZTÁSA TEVÉKENYSÉGIRÁNYÍTÁS FOLYAMATÁBAN INTÉZKEDÉSEK TÁMOGATÁSA TELJESKÖRŰ DOKUMENTÁCIÓ NYOMONKÖVETÉSE REAL TIME valós idejű adathozzáférés.

19 Hogyan tovább 2. NFT II: Mentésirányítási Rendszer Fejlesztése Project MIR – IVIR Minden mentőállomás adathálózatba bekapcsolva SEGÉLYHÍVÁS FOGADÓ ,KEZELŐ ALRENDSZER DINAMIKUS ERŐFORRÁS KEZELŐ ALRENDSZER TÉRINFORMATIKAI ALRENDSZER MIR SO1 –SO2 ALRENDSZER ORV.ÜGYELET GÉPJÁRMŰ FELÜGYELET ALRENDSZER SZOLGÁLATSZERVEZÉSI és VEZÉNYLÉSI ALRENDSZER MOBIL ESEMÉNYHELYSZÍNI ALRENDSZER MENTÉS –BEVETÉSI és INTÉZKEDÉSI ALRENDSZER 112/ESR INTEGRÁCIÓ opció IVIR INTEGRÁCIÓ 105/107BIR INTEGRŰCIÓ opció JELENTÉSI STATISZTIKA ARCHIVÁLÁS

20 Hogyan tovább 3. Mobil adatterminál Feladat lap kezelése
Státusz küldése SDS üzenetek küldése, fogadása Eset lap kezelés Navigáció Kapcsolat az orvosi műszerekkel GPRS modem Saját akkumulátor Stabil dokkoló egység Mobil adatterminál

21 Köszönjük megtisztelő figyelmüket !
GUITON: „ a zűrzavar korlátozott időtartam,röviddel utána abszolút hatalmat ad a vezetőnek . A vezető legfontosabb képessége a parancsolás, a meggyőzés, és az engedelmesség kiváltása. A meggyőzés és az engedelmesség között a határ éles. Ahol a meggyőzés véget ér ,ott kezdődik az engedelmesség. Felelősséggel vezetni egyenlő a felelősség vállalásával.”


Letölteni ppt "Az Országos Mentőszolgálat Mentésirányítási Rendszere (MIR) Professzionális Mobil Távközlési Nap 2010. Április 15. Dr. Göndöcs Zsigmond főigazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések