Minőségmenedzsment alapelvek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Advertisements

CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
A tervezés mint menedzsment funkció
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A stratégiai tervezés módszertana
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
DOKUMENTUMKEZELÉS.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
11. hét: A Teljes körű Minőségmenedzsment (TQM)
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Minőségirányítás a felsőoktatásban
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Péczeli Katalin előadása
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Divizionális (divíziós) szervezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Egyéni döntések a szervezetben
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Logisztikai kontrolling
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Minőségdíjak.
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
Készítette: Szirmai István
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
Vállalkozásmenedzsment I.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Minőségmenedzsment alapelvek Előadó: Mikula Gyula

1. alapelv – Vevőközpontúság A szervezetek függnek vásárlóiktól, ezért meg kell érteniük a jelenlegi és jövőbeni szükségleteiket, meg kell felelniük a fogyasztói követelményeknek, és töreked-niük kell a vásárlói elvárások túlteljesí-tésére.

Kulcs előnyök Növekvő nyereség és piaci részesedés elérése a piaci lehetőségekre való rugalmas és gyors válaszadással. Növekvő eredményesség a szervezeti erő-források felhasználásában a vásárlói, fogyasztói elégedettség fokozása érdekében. Javuló fogyasztói hűség, mely újabb üzlethez vezet.

2. alapelv – Vezetés, szervezeti kultúra A vezetők a szervezet céljának és irányának egységét hozzák létre. Meg kell alkotniuk, és javítaniuk kell a belső környezetet, melyben az emberek teljes egészében bevonhatókká válnak a szervezeti célok elérésére.

Kulcs előnyök Az emberek meg fogják érteni, és motiváltak lesznek a szervezeti célok és eredmények érdekében. A tevékenységek ellenőrzése, sorba rendezése és bevezetése egységes módon történik. A szervezeti szintek közötti kommunikációs zavarok minimalizáltak lesznek.

3. alapelv – Az alkalmazottak bevonása Az emberek a szervezet minden szintjének lényegi elemei, teljes bevonásuk lehetőséget biztosít képességeiknek a szervezet számára történő legjobb felhasználására.

Kulcs előnyök Motivált, elkötelezett és érdekelt alkalmazottak a szervezetben. Az innováció és a kreativitás támogatja, elősegíti a szervezeti célokat. Az emberek felelősséggel tartoznak teljesítményükért. Az emberek igyekeznek részt venni és közreműködni a folyamatos javításban.

4. alapelv – Folyamatszemlélet A kívánt eredményt akkor érjük el hatékonyabban, amikor a tevékenységek és a hozzájuk tartozó erőforrások folyamatként szabályozottak.

Kulcs előnyök Alacsonyabb költségek, rövidebb ciklusidők az erőforrások eredményes felhasználásával. Tökéletesített, a célnak megfelelő, előre látható eredmények. Koncentrált és elsőbbséggel bíró javítási lehetőségek.

5. alapelv – A menedzselés rendszerszemléletű megközelítése Az egymással kapcsolatban álló folyama-tok rendszerként történő azonosítása, megértése és irányítása hozzájárul a célok megvalósításában a szervezeti eredmé-nyességhez és hatékonysághoz.

Kulcs előnyök A folyamatok egységbe rendezése és csoportosítása az elvárt eredmények elérésének legjobb eszköze. Képesség az erőfeszítések kulcsfolyamatokra történő koncentrálására. A szervezet következetessége, eredményessége, és hatékonysága bizalommal tölti el az érdekelt feleket.

6. alapelv – Folyamatos javítás A szervezet átfogó teljesítményének folyamatos javítása a szervezet permanens célja.

Kulcs előnyök A szervezet előnybe kerül teljesítőképességének javítása révén. A szervezet minden szintjén végrehajtott tevékenységek tökéletesítésének összehangolása a szervezet stratégiai célkitűzéseihez. A lehetőségekhez igazodó gyors reagálás rugalmassága.

7. alapelv – Tényeken alapuló döntéshozatal Az eredményes döntéshozatal az adatok és információ elemzésén alapszik.

Információ bázisú döntés. Kulcs előnyök Információ bázisú döntés. Képesség a tényeken alapuló döntések után az eredményesség bizonyítására. Képesség a vélemények és döntések felülvizsgálatára, kétségbe vonására, és megváltoztatására.

8. alapelv – A kölcsönös előnyökön alapuló szállítói kapcsolatok Egy szervezet és annak szállítói kölcsönös függésben vannak egymással és hasznos együttműködésük növeli valamennyiük értékteremtését.

Kulcs előnyök Valamennyi fél számára az értékteremtés képességének növelése. Rugalmasság és gyors együttes fellépés a piac és a vevők szükségleteinek és várakozásainak változása esetén. Az erőforrások és a költségek optimalizálása.