Vízió és misszió Definíciók: VÍZIÓ = JÖVŐKÉP

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztika alapvetések.
Advertisements

Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Stratégiai tervezés, cél és küldetés, üzleti modell
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
D ALE C ARNEGIE T RAINING  Dale Carnegie ® : A hagyomány  Alapítva: 1912  Cég-központ: New York City  DC Kutató-központok: New York, St.Louis, Washington.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
A stratégiai tervezés módszertana
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Első a piacon, első a Legjobb Munkahelyek között 2004.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Alapfogalmak.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
R. S. Kaplan, R. Cooper Költség és hatás Készítette: Kele Katalin Május 15.
Kontrolling házi dolgozat
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Mit adhat egy jó controlling? A Kerry Hungária Kft. controlling rendszerének bemutatása Általános Vállalkozási Főiskola Vállalkozásszervező Szak 2003.
Vezetői Információs Rendszer felépítése
Vállalati arculat.
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Stratégia célrendszer
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
Stresszmentes, hatékony vállalkozásvezetés Avagy hogyan építsük fel újra vállalkozásunkat Horváth Győző – május.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Zsembery Levente vezérigazgató
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Vállalati stratégia március március március 28.
Minőségbiztosítási ismeretek
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
 Az elmúlt években ki kristályosodtak azok az alapelvek, amelyek meghatározóak a CIB Bank működése során, és továbbra is változatlanok:  Fenntartható.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Vállalkozásmenedzsment I.
Vállalkozói attitűd „ Legyen tartásod „.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Biyovis a mi üzletünk.
Operátor (betanított szerelő) munkatársakat.
Lear Corporation Magyarország Kft.
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Stratégiai menedzsment
Vállalati felelősségvállalás
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Előadás másolata:

Vízió és misszió Definíciók: VÍZIÓ = JÖVŐKÉP A szervezet kívánt jövőbeli állapotát rögzíti, mindazon kritériumokkal, amelyekkel az előrehaladását méri. MISSZIÓ = KÜLDETÉS Arra ad választ, hogy mi az a szerep, amit be akar tölteni. Rendszerint érzelmi töltéssel rendelkezik.

Vízió és misszió Tulajdonságai: HÍV ÉS VONZ Realisztikus Hihető Vonzó Tartalom: pozíció, méret, tevékenységi kör, érték, képesség Tükrözze az érintettek céljait és aspirációit Képes a figyelem fókuszálására Megfogalmazás módja: képszerű, szemléletes, érzelmi töltésű Jó benyomást keltsen az emberekben Terjeszthető Közvetíthető

Vízió és misszió Javaslatok a jövőkép és a misszió elfogadtatásához: 1., A jövőkép megértetése – az érdekek közötti összefüggések! 2., Meggyőzni az embereket a fontosságáról 3., Elhitetni velük, hogy megtudják valósítani 4., ” Szükség van a labda könyörtelen átkísérésére ”

Vízió és misszió Tanulságok: A vezetés művészete ma abban rejlik, hogy a vezetők megtalálják azokat a módszereket, amelyek azonos irányba terelik a vállalati üzletágakat, funkciókat – a hagyományos hierarchiák erre nem alkalmasak A mai feltételekhez illeszkedő hatékony vezetési eszköz lehet a vízió és a misszió A tartalom mellet érdemes a hangvételre is figyelni A mindennapi gyakorlatba való átültetés kulcskérdése annak, hogy a víziók és a missziók alapvető feltételezéssé váljanak Nem szabad átesni a ló másik oldalára – a vezetői magatartás meghatározó szerepe!

Vízió és misszió ” Az Ameritech a világ elsőrendű, teljes körű szolgáltatást nyújtó vállalata lesz az otthon, a munkahelyükön és az úton levő emberek számára. A célunk az lesz, hogy javítsuk az emberek életének minőségét, és az általunk kiszolgált üzleti világ versenyképességét.” ( Ameritech 1993 )

Vízió és misszió A GE vezető szerepe megőrzésének kulcsai: SEBESSÉG – EGYSZERŰSÉG – ÖNBIZALOM ” Akik mellette vannak, mondjanak igent, akik ellene, mondjanak búcsút. ” ( Welch )

Vízió és misszió GENERAL ELECTRIC VÍZIÓ A GE csak olyan üzletekkel fog foglalkozni, amelyekben ő az első vagy a második játékos a világpiacon ( vagy azzá válhat ), illetve a szolgáltatási üzletben azzal, amivel jelentős pozícióval rendelkezik, valamint csak olyan üzletekkel, amelyek mérete és potenciálja megfelel egy 50 milliárd dolláros vállalatnak. A központi kép három egymásba kapcsolódó körből áll: az első a GE központi, hagyományos üzletágaié ( pl.: világítás, elektromos készülékek, turbinák ); a második a csúcstechnológiát alkalmazó termékeké ( pl.: kórházi rendszerek, repülőgépmotorok, műanyagok ); a harmadik pedig a gyorsan növekvő szolgáltatásoké ( pl.: pénzügyi és információs szolgáltatások, NBC ). ” egy kisvállalkozás érzékenységét, karcsúságát, egyszerűségét és agilitását egy nagyvállalat erejével, forrásaival és kiterjedtségével kombinálni ” ( Welch )

Vízió és misszió ” A meglévő telekommunikációs hálózat jobb kihasználása és új termékek fejlesztése a létrejövő információs, kommunikációs piac számára. ” ”A vállalat az emberek közötti telekommunikációs kapcsolat-teremtésben világelsővé akar válni olymódon, hogy lehetővé teszi számukra, hogy az igényeik és szükségleteik szerint, mindenhol és minden időben elérjék egymást. ” ( Bob Allen )

Vízió és misszió Részletek egy német ajtózárakat, vasalásokat gyártó cég vezérelveiből: fair, de céltudatos partnerként kell fellépnünk a piacon; alapvetően gyártók vagyunk, de elképzelhető egy kereskedelmi funkció is; a legnagyobb mértékben saját tőkéből finanszírozzuk a működésünket; a befektetési politikának a munkahelyek hosszútávú biztosítására kell irányulniuk; a vezetői állásokat a saját munkatársainkkal kell betölteni; a kockázatot a minimálisra kell csökkenteni: az új tevékenységek a munkahelyeket nem veszélyeztethetik; a gazdasági összefonódás elkerülésre kell törekedni; a függetlenség megőrzése általános érvényű parancs.

Vízió és misszió Az IBM alapelvei / IBM Annual Report ( éves jelentés ) 1993. / Minden tettünket a piac motiválja. Technológia-orientált vállalat vagyunk, a minőség mellett elkötelezve. A sikerünk fő mutatói a vevők elégedettsége és tulajdonosoknak nyújtott érték. Vállalkozó szervezetként működünk, minimális bürokráciával, állandóan a termelékenységre koncentrálva. Sohasem tévesztjük szem elöl a stratégiai víziónkat. Gyorsan gondolkodunk és cselekszünk. Kiváló, elkötelezett embereink mozgatnak bennünket, különösen akkor, amikor csapatként dolgozunk. Figyelünk az alkalmazottaink és a minket körülvevő társadalom igényeire.