A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, 2009. június 17. Szentkatolnay Miklós.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A Kompetencia és Tanácsadó Központ bemutatása Tóth Zsófia Kata Szociális Szolgáltatásokért Egyesület Pécs, október 28.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Az ÁFSZ szervezetfejlesztési törekvései különös tekintettel.
TÁMOP nyitó szakmai konferencia A pályázat rövid bemutatása BRAVIA TEREM, NOVEMBER 30. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /1.
CIVIL SZERVEZETEK AZ ESÉLYEGYENLŐSÉGÉRT. Esélyegyenlőség területei, célcsoportjai Jogszabályok: A közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény A fogyatékos.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Szauer Csilla A mentorhálózat működtetése, a folyamatkísérés bemutatása, a használatában rejlő lehetőségek ismertetése IFKT mentor képzés Budapest, 2012.
Mozgáskorlátozott emberek foglalkoztatását, önálló életvitelét segítő eszközfejlesztő műhely és szolgáltatási hálózat  Azonosító szám:TÁMOP /
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” c. kiemelt projekt dél-dunántúli regionális alprojektjének.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Miért fontos a komplex rehabilitáció az Európai Unió foglalkoztatáspolitikája szempontjából? Budapest, december 3.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A szaktanácsadó segítő szerepe
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Integráció és inklúzió
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE
főosztályvezető-helyettes
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós FSZK, Akadálymentesítési Programiroda programiroda vezető

I. A Közalapítvány múltja, jelene és jövője évi alapítás mégis 10 éves múlt; Jogelődök: Fogyatékos Gyermekekért Közalapítvány és a Fogyatékosok Esélye Közalapítvány; Jelenleg az egyetlen olyan közalapítvány, amely kifejezetten a fogyatékos emberek társadalmi integrációját támogatja.

I. A Közalapítvány múltja, jelene és jövője Cél: a fogyatékos személyek esélyegyenlőségének, társadalmi integrációjának és komplex (re)habilitációjának elősegítése; a komplex rehabilitációban közreműködők tevékenységének összehangolása. Eszközök: pályáztatás és szolgáltatásfejlesztés különféle típusú források bevonásával.

II. A Közalapítvány működése Rehabilitációs Programiroda Oktatási Programiroda Gazdasági csoportÜgyviteli csoport Felügyelő bizottságKuratórium Minőségbiztosítási és felnőttképzési vezető Akadálymentesítési Programiroda FSZK által fenntartott iskola Magyar Jelnyelvi Programiroda Dobbantó Projektiroda

II. A Közalapítvány működése Magyar Jelnyelvi Programiroda Jelnyelvi tolmácsszolgáltatás szakmai támogatása - tolmácsszolgáltatások azonos működési normáinak kialakítása - útmutatók készítése - továbbképzések szervezése Jelnyelvi vizsga és tananyagfejlesztés - vizsga- és oktatás-módszertani sztenderdek kidolgozása a magyar jelnyelv oktatásához, célcsoport: jelnyelvoktatók - B2-es szintű vizsga kidolgozása – próbavizsgák Alkalmazott kutatások

II. A Közalapítvány működése Oktatási Programiroda Szülősegítő szolgáltatások fejlesztése; módszertan és szakmai hálózat Kiadvány és konferencia a súlyosan halmozottan fogyatékos gyermekek oktatására szerveződött fejlesztő iskolák tapasztalatairól – legjobb gyakorlatok A fejlesztő iskolai oktatást segítő szakmai napok szervezése Inkluzív óvodák gyakorlatának leírására (kutatás) Egyéni fejlesztési tervek a sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelésének segítése érdekében Korai intervenciós központok – kutatás, szolgáltatásszervezés Munkahelyi Gyakorlat program – intézményi fenntarthatósági program KOMP program – kompetencia központú oktatásfejlesztés a munkavállalásra való felkészítés egyéni programjáért

II. A Közalapítvány működése Dobbantó Projektiroda szakiskolák számára nyújt komplex támogatást, megcélozva a pedagógusokat, a fenntartókat és az intézményvezetőket, a tanulók személyre szabott, egyéni fejlesztésének intézményi kereteit teremti meg, így a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének rendellenességével küzdő diákoknak lehetőséget biztosít tanulmányaik befejezésére és a munkaerő- piaci kompetenciák megszerzésére.

II. A Közalapítvány működése Rehabilitációs Programiroda Autizmus diagnózis központok kialakítása Autista majorságok Lakóotthon projekt Intézményi és Felnőtt Munkahelyi Gyakorlat Program Intézményi Támogatott Foglalkoztatás Látássérült személyek komplex rehabilitációja Microsoft projekt Rehabilitációs járadékkal kapcsolatos eljárásrend (komplex rehabilitáció) A foglalkozások pszichológiai, pedagógiai és ergonómiai tényezői

II. A Közalapítvány működése Akadálymentesítési Programiroda TÁMOP kiemelt projekt – A fizikai és info-kommunikációs akadálymentesítés szakmai hátterének kialakítása Norvég Alap pályázati program - A fogyatékos emberek egyenlő esélyű hozzáférésének biztosítása a szociális ágazatban (Szociális alap- és szakosított ellátást, valamint gyermekjóléti alap- és gyermekvédelmi szakellátást nyújtó közintézmények akadálymentesítése) Együttműködés a VÁTI Kht.-val – akadálymentesítési tevékenység szakmai monitoringja Akadálymentesítési segédlet kidolgozása – info-kommunikációs segédlet Rochester program

Köszönöm a figyelmet! Szentkatolnay Miklós FSZK, Akadálymentesítési Programiroda programiroda vezető