Az EAL-net rendszer Matteo Sgarzi AlmaLaurea www.eal-net.org.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

EAL-NETPERSPEKTÍVÁK prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia Budapest, február 9.
Az UNILO projekt hozzájárulása a tanulási eredmény-orientált képzési programok kialakításához Zarka Dénes.
Internet ismeretek II..
Miért érdemes francia nyelvi képzést választani? Franciául a világ minden részén beszélnek: az öt földrészen összesen több mint 200 millió ember beszél.
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Adatvédelmi kérdések egy online tartalomszolgáltató mindennapi gyakorlatában Adatvédelem napja 2009.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
eTwinning – Az európai iskolák közössége
Technical University of Budapest
AEGEE-Budapest november 05, SOTE Pólya Beatrix.
Az EAL-net rendszer Miért jött létre az AlmaLaurea? Milyen igényekre ad választ: –A képzési formák hatékonyságának ellenőrzése –A hivatalos.
Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Európai Energia Hatékonysági Javítás a Nyomda Iparban
Az AlmaLaurea-tól az EAL-NET-ig prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia Budapest, február 9.
Az EAL-net rendszer Miért jött létre az AlmaLaurea? Milyen célok vezérelték: –Az egyetemi vezetés számára egy teljes-, pontos- és hiteles.
Az EAL-NET rendszer a hallgatók szempontjából Készítette: Forgó Melinda és Gyenes Gábor.
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
10 STEPS TOWARDS YOUR E-BUSINESS Grundtvig Learning Partnerships Projekt száma NL1-GRU
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Kommunikáció az egyetemen konferencia Pécs,
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
E RASMUS PROGRAM A K ÖZIGAZGATÁS - TUDOMÁNYI K ARON A 2013/2014. TANÉVBEN BÍRÓ GÁBOR ISTVÁN DÉKÁNI HIVATAL, NEMZETKÖZI ÜGYEK.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
A Virtuális Munkaerőpiac Portál bemutatása
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
A Palló információs rendszer bemutatása
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
EASY e-HR ® Automatizálja HR adatbázisát egyszerűen.
Web-alapú humán lekérdező rendszer
EUROPASS.
rendszer intézményértékelés és projektértékelés Felhasználói segédlet 2005.
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
Integrált Könyvtári Rendszer. Történeti áttekintés  ‘85-ben kezdődött el a fejlesztés  ‘94-ben már a felhasználók rendelkezésére állt  ‘95-től az OSZK-val.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
A szaktudás dokumentálása – Europass. Ahány ország, annyi…  Oktatási és képzési rendszerek különbözőek  A kompetenciák és képzettségek különbözőek,
Web alapú humán lekérdező rendszer
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Nagy András Ügyvezető igazgató.
A Lear Corporation a Fortune 500-as listában felsorolt vállalat, amelynél tehetséges alkalmazottak sokszínű csapatai világszínvonalú termékeket terveznek.
MIÉRT AZ AVASI FRANCIA NYEK?
Erasmus+ tapasztalatok
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Gépészmérnöki és Informatikai Kar Műszaki Mechanikai Intézet
“PUBLIC AND PRIVATE SERVICES: TOWARDS A QUALITY ASSURANCE SYSTEM”
Nemzetközi kreditmobilitás
Európai szemeszter 2018/19
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

Az EAL-net rendszer Matteo Sgarzi AlmaLaurea

Az egyetemi képzések belső hatékonyságának ellenőrzése eszköz Diplomások profilja éves kimutatás Az egyetemi képzések belső hatékonyságának ellenőrzése eszköz Diplomások profilja éves kimutatás Elhelyezkedés a munka-erő piacon illetve a magasabb szintű képzéseken eszköz Diplomásoknak nyújtott szolgáltatás Elhelyezkedés a munka-erő piacon illetve a magasabb szintű képzéseken eszköz Diplomásoknak nyújtott szolgáltatás A saját képzések népszerűsítése eszköz Egyetemeknek nyújtott szolgáltatás A saját képzések népszerűsítése eszköz Egyetemeknek nyújtott szolgáltatás Az egyetemi képzések külső hatékonyságának ellenőrzése eszköz A diplomások foglalkoztatottsága éves kimutatás Az egyetemi képzések külső hatékonyságának ellenőrzése eszköz A diplomások foglalkoztatottsága éves kimutatás Kvalifikált munkaerő kiválasztása eszköz Cégeknek nyújtott szolgáltatások Kvalifikált munkaerő kiválasztása eszköz Cégeknek nyújtott szolgáltatások Az EuroAlmaLaurea-rendszer Az európai diplomások adatainak rendszerező lekérése eszköz EuroAlmaLaurea adatbank Az európai diplomások adatainak rendszerező lekérése eszköz EuroAlmaLaurea adatbank

Az AlmaLaurea-tól az EuroAlmaLaurea-ig Milyen kihívásokra ad választ: –A munkaerőpiac globalizálódása –Az európai felső-oktatási rendszerek integrációja (Bologna-i folyamat) –A statisztikai dokumentáció összehasonlíthatósága európai szinten

+ A diplomázandók adatainak rendszerező lekérése Eszköz On-line kérdőív A diplomázandók adatainak rendszerező lekérése Eszköz On-line kérdőív A diplomázottak adatainak rendszerező lekérése Eszköz Egyetemi pályafutás hivatalos adatai A diplomázottak adatainak rendszerező lekérése Eszköz Egyetemi pályafutás hivatalos adatai Az EAL-NET rendszer A diplomázottak adatainak rendszerező lekérése Eszköz EAL-NET adatbank A diplomázottak adatainak rendszerező lekérése Eszköz EAL-NET adatbank Magas-szintű önéletrajzok, az egyetemek által igazolva Eszköz EAL-NET CV Magas-szintű önéletrajzok, az egyetemek által igazolva Eszköz EAL-NET CV

Versenyképes előnyök Az egyetemek számára : segíti a friss diplomások elhelyezkedését az „európai” munkaerő-piacon, illetve jobb munkalehetőség megtalálásában segít a már dolgozó diplomásoknaksegíti a friss diplomások elhelyezkedését az „európai” munkaerő-piacon, illetve jobb munkalehetőség megtalálásában segít a már dolgozó diplomásoknak a hallgatók számára vonzóbb olyan intézménybe iratkozniuk, mely rendelkezik ilyen szolgáltatásokkala hallgatók számára vonzóbb olyan intézménybe iratkozniuk, mely rendelkezik ilyen szolgáltatásokkal Az intézmény minőségi dokumentáció birtokosa lesz, mely által nyomon lehet követni a hallgatók és az egyetem előrehaladásátAz intézmény minőségi dokumentáció birtokosa lesz, mely által nyomon lehet követni a hallgatók és az egyetem előrehaladását

Versenyképes előnyök A hallgatók számára: Lehetőséget, hogy kvalifikált munkát találjanakLehetőséget, hogy kvalifikált munkát találjanak „Ellenőrzött” állásajánlatokhoz férhetnek az oldalon„Ellenőrzött” állásajánlatokhoz férhetnek az oldalon On-line válaszolhatnak az álláshirdetésekre és elküldhetik „hitelesített” önéletrajzukatOn-line válaszolhatnak az álláshirdetésekre és elküldhetik „hitelesített” önéletrajzukat ingyenes a szolgáltatásingyenes a szolgáltatás

Versenyképes előnyök Az állami- és magán cégek számára : A hallgatók önéletrajzában az egyetemi tanulmányokat maguk az felső-oktatási intézmények hitelesítikA hallgatók önéletrajzában az egyetemi tanulmányokat maguk az felső-oktatási intézmények hitelesítik Az adatbankban – egy interface segítségével – a projekt öt nyelvén kereshetnek rá a megfelelő önéletrajzokraAz adatbankban – egy interface segítségével – a projekt öt nyelvén kereshetnek rá a megfelelő önéletrajzokra Versenyképes ár a többi szolgáltatóhoz képestVersenyképes ár a többi szolgáltatóhoz képest Nagy mennyiségű tárolt CV melyeket állandóan frissítenekNagy mennyiségű tárolt CV melyeket állandóan frissítenek Teljes, a cégek igényeinek megfelelő keresési kritériumokTeljes, a cégek igényeinek megfelelő keresési kritériumok

EAL-net honlap A honlap címei, a projektben résztvevő országokban: (Lengyelország) (Magyarország) (Franciaország) (Hollandia) (Olaszország) (Nagy-Britannia) Miért az „org” domain-nevet választottuk a „com” helyett ?? Az AlamaLaurea olaszországi tapasztalatai alapján, ahol egy non-profit konzorciumban egyesítették erejüket az egyetemek, úgy gondoltuk jobb elkerülni bármiféle utalást kereskedelmi tevékenységre, így esett a választás arra a névre melyet a felső-oktatásban operáló állami és privát szervezetek szokásosan használnak

Hogyan működik az EAL-net A diplomázás előtt a titkárságon leadja a bizonylatot A végzett hallgatók adminisztrációs adatainak iktatása az EAL-net rendszerben Ezáltal belépést kap a kérdőívhez, melyet kitölt A végzős regisztrálja magát a lapon A hallgatók belépnek az EAL-net honlapjára Lesz egy felhasználói neve és egy jelszava A bizonylat kinyomtatása (engedélyezem/nem engedélyezem a CV publikálását) A hallgató végzése után az egyetem hitelesíti a tanulmányi adatait A diploma után a hallgatók frissíthetik saját önéletrajzukat A végzős hallgatók tájékoztatása az EAL-net szolgáltatásairól: Papíron a titkárságokon illetve az egyetem honlapján

home

Certification of the university career

home Certification of the university career

Az önéletrajzok frissítése

Néhány jellemző, mely az EAL-net rendszert egyedivé teszi a maga nemében A diplomások egyetemi tanulmányait maguk az egyetemek igazolják, vagyis a végzettség hitelessége nem „bemondás” alapú. Az önéletrajzok alapját képező kérdőíveket a hallgatók még a végzés előtt töltik ki, ezáltal többen vesznek részt, valamint nagyobb mennyiségű CV tárolására van mód. A CV-k folyamatosan frissíthetők és kiegészíthetők a hallgatók által, újabb tanulmányi- illetve munka tapasztalatokkal, az egyetemen folytatott tanulmányok után is. Az adatbank teljesen integrált, nemzetközi és több-nyelvű, ezáltal mindenhol Európában használható.

Elért célok Egységes formátumú önéletrajzok Több-nyelvű működés: a rendszer az angol nyelv mellett elérhető a projektben résztvevő partnerek nyelvén: francia, flamand, lengyel, magyar, spanyol és persze olasz. Minden résztvevő ország adatvédelmi törvényeinek figyelembevétele és alkalmazása a rendszerben. Olyan adatbanki keresők és kérdezési rendszer kialakítása, mely figyelembe veszi az érvényben lévő oktatási törvényeket, valamint a különböző tanulmányi végzettségek besorolását.