Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az EAL-net rendszer www.eal-net.org. Miért jött létre az AlmaLaurea? Milyen célok vezérelték: –Az egyetemi vezetés számára egy teljes-, pontos- és hiteles.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az EAL-net rendszer www.eal-net.org. Miért jött létre az AlmaLaurea? Milyen célok vezérelték: –Az egyetemi vezetés számára egy teljes-, pontos- és hiteles."— Előadás másolata:

1 Az EAL-net rendszer www.eal-net.org

2 Miért jött létre az AlmaLaurea? Milyen célok vezérelték: –Az egyetemi vezetés számára egy teljes-, pontos- és hiteles dokumentációt rendelkezésre bocsátani –A vállalatok számára lehetőséget biztosítani a kvalifikáltabb munkaerőre –Segíteni a diplomásokat a legszélesebb és legjobb módon a hazai és külföldi munkaerőpiacon állást találni

3 Elért célok Egységes formátumú önéletrajzok Több-nyelvű működés: a rendszer az angol nyelv mellett elérhető a projektben résztvevő partnerek nyelvén: francia, flamand, lengyel, magyar, spanyol és persze olasz. Minden résztvevő ország adatvédelmi törvényeinek figyelembevétele és alkalmazása a rendszerben. Olyan adatbanki keresők és kérdezési rendszer kialakítása, mely figyelembe veszi az érvényben lévő oktatási törvényeket, valamint a különböző tanulmányi végzettségek besorolását.

4 www.eal-net.org

5 CV search

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24 Álláshirdetési faliújság: hirdetés-lista

25 A hirdetések részletei Cég-profil leírása A keresett munkakör leírása

26 A munkakör betöltésének feltételei A munkavégzés helye A hirdetések részletei

27 LOGIN Hogyan válaszoljunk a hirdetésre

28 Alert állás-ajánlat Az EAL-NET adatbankja a cégek elvárásai alapján kiválasztja a potenciális jelölteket, akiket személyre szóló e-mail- en értesítenek.

29 AZ ALMALAUREA OLASZORSZÁGI TAPASZTALATAI Az AlamaLaurea szolgáltatásait igénybevevő cégek felméréséből néhány adat

30 1.a diplomás foglalkoztatottak jellemzői akik a cégeknél dolgoznak 2.Azokat a személyes jellemzőket, melyek fontosak voltak a munkatársak kiválasztásánál, valamint egy használható csatornát a munkatársak keresésére 3.Az AlmaLaurea szolgáltatásaival elégedett cégeket Célok: mit mértünk fel

31 Mely cégek használják az AlmaLaurea szolgáltatásait Olaszországban Nagy olasz és külföldi cégekNagy olasz és külföldi cégek saját belső HR-es osztállyal, azért használják az AlmaLaurea szolgáltatásait, hogy időt takarítsanak meg illetve működési költségeket Kisvállalkozások és szakmai vállalkozásokKisvállalkozások és szakmai vállalkozások az AlmaLaurea szolgáltatásokkal specifikus igényeket elégítenek ki Szakmai szervezetek és EgyetemekSzakmai szervezetek és Egyetemek amelyek az ablakok aktiválásával direktben tudják nyújtani a cégek számára az AlmaLaurea szolgáltatásait

32 Az AlmaLaurea szolgáltatásait igénybevevő cégek tipológiái Tevékenységük szerint Cégek nagyság szerint

33 Elhelyezkedés a cégeknél Friss diplomások Tapasztalattal rendelkező diplomások

34 Főbb csatornák melyeken keresztül a cégekhez a diplomázottak önéletrajzához jutnak Cég-archívum 82% AlmaLaurea (database e job posting) 73% Job posting on line más honlapokon 61% Egyetemek/ egyetemi titkárságok 60% Személyes ismeretségek 59% Fejvadász-cégek 55%

35 Leghasznosabb források a friss diplomások önéletrajzának megszerzéséhez Cég-archívum 12% AlmaLaurea (database e job posting) 57% Job posting on line más honlapokon 8% Egyetemek/ egyetemi titkárságok 70% Személyes ismeretségek 7% Fejvadász-cégek 45%

36 Legfontosabb jellemzők, melyeket a cégek elvárnak a diplomásoktól Valori medi (scala da 1 a 10) Almalaurea hitelesíti a végzettséget Az Almalaurea hivatalossága cv AlmaLaurea

37 Értékelés az AlmaLaurea szolgáltatások on-line felhasználásáról Valori medi (scala da 1 a 10)

38 Értékelés awww.almalaurea.it lapon közzétett állás-hirdetések szolgáltatásárólwww.almalaurea.it Velocità nel ricevimento delle candidature

39 A legfőbb motivációk az AlmaLaurea szolgáltatásainak igénybevételére Valori medi (scala da 1 a 10)

40 REFERENCIA Az AlmaLaurea versenytársai Olaszországban

41 Konkurencia-analízis Néhány (3-4 fontosabb) on line álláskereső melyek szoláltatásai: önéletrajz-adatbank használata és job posting Különbségek az AlmaLaurea-hoz képest: 1) A jelentkezők önéletrajzát maguk a pályázók írják be és senki sem hitelesíti; 2) Az adatok frissítése alacsony szintű; 3) Nem specializálódnak a diplomások önéletrajzaira, melyek kisebb hányadot képeznek az összes cv-hez képest 4) A közzétett állás-ajánlatokat semmilyen módon nem ellenőrzik

42 Konkurencia-analízis Néhány on-line újság, illetve a nagyobb honlapok munka-oldalai nyújtanak job posting alternatívát a sajtóhoz képest Különbségek az AlmaLaurea-hoz képest : 1)Nem specializálódtak a diplomásokra 2)Ez az on-line szolgáltatás a sajtó-hirdetést váltja fel, de gyakran nem ad módot automatikus jelentkezésre, valamint nem rendszerezi és nem ad módot az önéletrajzok frissítésére

43 Konkurencia-analízis „Hagyományos” fejvadász-cégek, alapvetően két csoport: –Nagy vállalkozások, melyek jól ismertek (3-4 fontosabb cég), illetve országos hálózattal rendelkeznek –Kisvállalkozások/konzulensek/ egyéni vállalkozók, akik ezt a tevékenységet folytatják Különbségek az AlmaLaurea-hoz képest : 1)Nem specializálódtak a diplomásokra 2)Hagyományos kiválasztási szolgáltatást nyújtanak, nincs olyan eszközük, mely segítené a kiválasztást, csak a „végterméket” nyújtják, az általuk kiválasztott jelöltet

44 Az AlmaLaurea előnyei GYORSASÁG/AZONNALISÁG: a diplomások önéletrajzai azonnal elérhetőek, real-time, várakozás nélkül. A hirdetések közzététele 12 órán belül jön létre, a szöveg elküldésének idejétől számítva. SZŰRŐK/SCREENING: a több mint 100 keresési kritérium megkönnyíti a cégek számára a legmegfelelőbb jelölt kiválasztását. MINŐSÉG/ADAT-HITELESÍTÉS: garantálja a cégek számára az egyetemek által hitelesített végzettségi adatokat, valamint az adatok naprakészségét, melyeket a hallgatók maguk frissítenek MEGBÍZHATÓSÁG ÉS HOZZÁÉRTÉS: AlmaLaurea ismeri az egyetemi rendszert, segítséget tud nyújtani a cégeknek a jelöltek megtalálásában, van tapasztalata a kereső-szolgáltatásokban és személyügyi kérdésekben

45 AlmaLaurea számokban HONLAP CÉGEK HALLGATÓK napi átlag látogatottság: 8.000 napi átlag oldal: 70.000 látogatók százalékosan: 80% hallgatók 10% cégek 10% egyetemek regisztrált cég: 12.000 cégek által vásárolt CV-k (2005): 450.000 feltett önéletrajzok: 890.000 önéletrajzok 2005-ben: 120.000 átlagos hirdetésekre elküldött CV-k: 160 % e-mail-lel rendelkezők: 85% frissítési százalék 1 évben: 55%

46 COME TESTARE I SERVIZI DI EAL-NET

47 Pubblicazione gratuita di annunci di offerta di lavoro su www.eal-net.org e www.almalaurea.it www.eal-net.orgwww.almalaurea.itwww.eal-net.orgwww.almalaurea.it inviate il testo del vostro annuncio all’indirizzo e-mail servizio.aziende@almalaurea.it servizio.aziende@almalaurea.it lo staff di AlmaLaurea provvederà a pubblicare on line sul sito di AlmaLaurea e sul sito di Eal-Net la vostra ricerca di personale riceverete direttamente nella vostra casella di posta elettronica le candidature dei laureati interessati alla vostra proposta


Letölteni ppt "Az EAL-net rendszer www.eal-net.org. Miért jött létre az AlmaLaurea? Milyen célok vezérelték: –Az egyetemi vezetés számára egy teljes-, pontos- és hiteles."

Hasonló előadás


Google Hirdetések