Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

“PUBLIC AND PRIVATE SERVICES: TOWARDS A QUALITY ASSURANCE SYSTEM”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "“PUBLIC AND PRIVATE SERVICES: TOWARDS A QUALITY ASSURANCE SYSTEM”"— Előadás másolata:

1 “PUBLIC AND PRIVATE SERVICES: TOWARDS A QUALITY ASSURANCE SYSTEM”
Borbély Tibor Bors tudományos tanácsadó Foglalkoztatási Hivatal - Állami Foglalkoztatási Szolgálat - Budapest, szeptember 20.

2 A projekt szakmapolitikai előzményei
ILO 1997-ben 181-es Egyezmény 1999-ben speciálisan a témára fókuszáló szemináriumot tartottak (EU) 1999-ben egy másik rendezvényen az akkor még jelölt államokat is meghívták (EU) 2000-ben egy WAPES konferencia foglalkozott a magán és állami munkaügyi szervezetek (WAPES) együttműködésének lehetőségeivel 2002-ben az ÁFSZ-eket támogató szakértői csoport végzett elemzéseket a munkaadóknak nyújtható szolgáltatások témakörében (EU) A júliusában kiadott Irányelvek (2003/578-EK Tanácsi határozat) a munkaerő-piaci szereplők intenzívebb társulását valamint a magán és állami foglalkoztatási szolgálatok közötti szorosabb kapcsolatok kialakítását szorgalmazza. 2004. szeptember Tivoli, Olaszország (EU)

3 Projektpartnerek

4 Projektcél: egy közös (állami/magán)
minőségértékelési mutatókat tartalmazó környezet kialakítása, propagálása és elterjesztése a magánszektorbeli partnerek kiválasztása és az állami szektorbeli foglakoztatási szolgálatokkal való társulásaik javítása céljából. A projekt általános célja tehát a szolgáltatás hatékonyságának és eredményességének javítása.

5 Ennek érdekében az ÁFSZ-ek feladata:
…alaposabban meg kell ismerni és jobban kell tudni kezelni egy olyan komplex értékelési és monitoring rendszert, amely inkább a teljes körű minőségirányítás (TQM) módszerére, mintsem egy egyszerű ellenőrzőlistára emlékeztet.

6 Minőségi kritériumok a közvetítőpiacon
A résztvevő országokban általában a konkrét működési engedélyhez (licenszhez) képest ex ante megadnak bizonyos minőségi paramétereket. A magán-szolgáltatóktól szinte minden vizsgált országban megkövetelik, hogy rendelkezzenek ilyen „engedéllyel”, bizonyos törvények lapján, amelyeket legtöbbször olyan munkaerő-piaci garanciatestületek állapítanak meg, amelyek szakosodott állami hivatalok. Az állami testületeket ezzel szemben ope legis engedélyezik, és jogállásuk legtöbbször a foglalkoztatási rendszer normáiból és szervezetéből adódik.

7 A folyamatos működtetés minőségbiztosítása
A vizsgált országok egyike sem büszkélkedik az állami- illetve magánoperátorok tevékenységeit ex post ellenőrző rendszerrel, illetve nem említ ilyet, bár működtetnek in itinere ellenőrzést.

8 Kulcsfogalmak, kérdések
munkaerő-piaci reformok, állami ÁFSZ-ek reformja, PPP – köz- és magánszféra együttműködése, egyablakos ügyintézés (one stop shop), munkaerő-kölcsönző irodák (TWA- Temporary Work Agencies), ITK és adatvédelem, kihelyezés, tender, kvázi piaci megoldások, utalványrendszer (voucher), piaci kudarc, állami kudarc, álláskeresői számla (Jobseeker’s account)

9 Javaslatok a mérhető minőségi kritériumokra

10

11

12 Köszönöm a figyelmüket!
Részletes dokumentáció az ÁFSZ honlapján angol és magyar nyelven: Virtuális hozzászólások:


Letölteni ppt "“PUBLIC AND PRIVATE SERVICES: TOWARDS A QUALITY ASSURANCE SYSTEM”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések