Európai Betegjogi Karta. Európai Betegjogi „Karta” Célja: A betegek tizennégy jogának proklamációja, alapvető jogok gyakorlati megvalósíthatóságát szolgálják.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
Inclusion Europe Respect - Solidarity - Inclusion Az ENSZ Fogyatékosügyi Konvenciója: Kihívások és szükség a változásokra Klaus Lachwitz.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
G M P Dr. Hetényi László.
A szociális biztonság koordinációja az Európai Unióban
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
Az idős ember méltóságát védő jogok idősek otthonában
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Az orvosi biotechnológiai mesterképzés megfeleltetése az Európai Unió új társadalmi kihívásainak a Pécsi Tudományegyetemen és a Debreceni Egyetemen Azonosító.
Szociális munka az onkológiában
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
Mire jók a szűrővizsgálatok?
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
Legfontosabb törvényeink
Legfontosabb törvényeink
A pszichiátriai ellátás jogi szabályozása
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
Etikai alapelvek az ápolásban
AIDS –Etikai problémák az ápolásban. Az ápolónő alapvető kötelessége 4irányú (Ápolói Kódex,1973): Az ápolónő alapvető kötelessége 4irányú (Ápolói Kódex,1973):
Ápolásetika.
Egészségpolitika.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
1)A szakszerű egészségügyi ellátás biztosításához jutás szükségességének felismerése – Mikor, milyen esetekben hívjunk orvost? 2)A beteg gyermek ellátásával.
AKUT BETEGSÉGEK ELLÁTÁSA
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
A BETEGEK BIZTONSÁGA ELKERÜLHETŐK-E A HIBÁK?
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Vinglmanné Sós Szilvia/ Szalay Csaba Balatonfüred
Munkahelyi egészség és biztonság
Az egészségügyi szakmai felelősségről
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
ADATVÉDELMI OKTATÁS
Kormányszóvivői tájékoztató T ö b b e n, j o b b a n, t o v á b b Zöld könyv az egészségügyről.
KUKKOLÓK és KUKKOLTAK JOGAI
A hippokratészi eskü értelmezése
Adatvédelmi alapelvek
Európai Scleroderma Nap június 29. Hogyan lehet együtt élni a sclerodermával? Mottó: Nem vagyok beteg, csak sclerodermával élek!
Halász Levente Tudományos munkatárs Kodolányi János Főiskola
II. Az egészségügyi dolgozók jogai és kötelezettségei
ViaD’oro Közigazgatásfejlesztési Tanácsadó és Szolgáltató Készült az Új Magyarország Fejlesztési terv Államreform.
Adómentes juttatási elemek: egészségbiztosítás
A MEDICSPHERE PROJEKT KÖVETKEZTETÉSEI DR. SOLT KATALIN TÁMOP A-11/1/KONV
Állampolgári jogok és kötelességek
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A minőségbiztosítás szerepe hazai és nemzetközi vonatkozásban
Magyarország egészségügyi ellátórendszere
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
Az adatvédelem szabályozása
Családtámogató ellátások
Szociális és egészségügyi ellátórendszer kínálta válaszok a demenciában szenvedők és családtagjaik számára.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Dr. Kovács Krisztina 1 HOVÁ FORDULJON A FOGYASZTÓ? Az egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos jogorvoslati lehetőségek.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
Mozgásszervi rehabilitáció
Egészségügy 5 Dimenzióban augusztus 31. Leitner György
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága
A krónikus beteg hányattatásai
Mogyorósi Dorottya dr med. dr. jur. SE Adatvédelmi felelős
Előadás másolata:

Európai Betegjogi Karta

Európai Betegjogi „Karta” Célja: A betegek tizennégy jogának proklamációja, alapvető jogok gyakorlati megvalósíthatóságát szolgálják az átalakuló egészségügyi ellátási rendszerekben.

Minden jog az emberi egészségvédelem magas színvonalát biztosítja, garantálva a magas színvonalú szolgáltatást a különböző nemzeti egészségügyi intézményekben, védelműk az Európai Unió teljes területén kötelezettségként jelenik meg.

Kire vonatkozik a „Karta” A „Karta” minden állampolgárra vonatkozik, tekintetbe véve azt a tényt, miszerint az ellátási szükségletet befolyásolja a beteg kora, neme, vallása, szocio- őkonómiai státusza.

Aktív állampolgári jogok, betegjogok gyakorlatban történő megvalósítása Közérdekű tevékenységhez való jog Az egészségügyi törvényhozásban részvételi jog Támogató tevékenységhez való jog

1. Megelőzési vizsgálatokhoz való jog Minden betegnek joga van a betegséget megelőző vizsgálatokhoz

2. A hozzáféréshez való jog Minden személynek joga van az őt megillető egészségügyi ellátáshoz való hozzáféréshez. A hozzáférés mindenki számára garantált, pénzügyi, illetve földrajzi helyzetre, továbbá a betegség típusára vagy a kezelés idejére való tekintet nélkül.

3. Az információhoz való jog Minden személynek joga van az egészségügyi helyzetére vonatkozó információkhoz való hozzáféréshez, csakúgy, mint a betegellátás megismeréséhez, a technológiai, illetve tudományos újításokkal egyetemben

4. A hozzájárulási jogosultság Minden személynek joga van azon rendelkezésre álló információkhoz való hozzáféréshez, amelyek hozzásegítik a vele kapcsolatos egészségügyi kérdésekben való aktív részvételhez, s ezen információk alapfeltételei mindenfajta kezelésnek, beleértve a tudományos kutatásban való részvételt is.

5. A szabad választás joga Minden személynek joga van a megfelelő információk alapján a kezelési módozatok és az ellátási lehetőségek között való választásra.

6. A titoktartás és a bizalmas adatkezelés biztosításának joga Minden személynek joga van a személyes adatainak bizalmas kezeléséhez, beleértve az egészségi állapotára, illetve a szükséges ellátásokra vonatkozó információkat, továbbá mindenkit megillet a diszkréció a diagnosztikus vizsgálatok, a szakértői látogatások, illetve a gyógyszeres/műtéti kezelések során

7. A beteg rendelkezésére álló idő figyelembe vételének kötelezettsége Minden személynek joga van az ellátáshoz rövid és belátható időn belül. Ez a kezelés minden egyes szakaszára igaz.

8. A színvonalas szolgáltatás követelménye Minden személynek joga van az ellátáshoz, figyelembe véve a minőségre vonatkozó előírásokat.

9. A biztonság követelménye Minden személynek joga van az egészségügyi rendszer hibái, orvosi mulasztások és hibák okozta bántalom elkerüléséhez, továbbá joga van a minőségi szolgáltatáshoz való hozzáféréshez.

10. Az innováció követelménye A nemzetközi előírásoknak megfelelően, függetlenül gazdasági és pénzügyi megfontolásoktól, minden személynek joga hozzáférni a legfejlettebb módszerekhez, beleértve a különböző diagnosztikai vizsgálatokat

11. A felesleges fájdalmak elkerülésének joga Minden személynek joga van a fájdalom lehető legnagyobb mértékű elkerüléséhez, kezelésének minden egyes szakaszában.

12. A személyre szabott kezelés joga Minden személynek joga van az igényeire szabott diagnosztikai és gyógyászati kezeléshez.

13. A panasznyújtás joga Minden személynek jogában áll panasszal élni sérelmei esetén, illetve joga van a válaszhoz, vagy bármilyen egyéb visszajelzéshez.

14. Az eseti kompenzáció joga Minden személynek joga van rövid időn belül a kártérítéshez, amennyiben egészségügyi ellátása során bármilyen fizikai, morális vagy pszichológiai sérelem érte.