B2B-marketing - Bevezetés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
NYF-”VEKTOR” Versenyképes Kutatás, Technológia, Oktatás a Régiónkban c. projekt nyitókonferenciája június 27. Badak Béla okl. könyvvizsgáló
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) Hanyecz Lajos.
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Primer és szekunder kutatás
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
Fogalma, összefüggések
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A külső környezet elemzése
(1) A marketingkörnyezet
Exporttal és importtal kapcsolatos okmányok
Tartalmi keretek (3) PTE TTK Környezettudományi Intézet II.A környezetközpontú vállalatvezetés rendszere, gyakorlata Környezetközpontú vállalatvezetés.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
E-beszerzés Bravo csoport.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Tevékenység alapú vezetés Készítette: Bakos Viktória BME GTK Kiegészítő szak május.
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing piac tartalma
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Bauer András - Berács József:
Beszerzési megtakarítások mérése
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
Termék & Márka Kopcsay László.
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Minőségbiztosítási ismeretek
Marketing alapok Kopcsay László.
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Készletgazdálkodás és logisztika
9. Partnerség, érdekérvényesítés, kormányzati-közösségi kapcsolatok.
Készítette: Májer Dávid
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
Vállalkozásmenedzsment I.
Nemzetközi marketing Dr. Mandják Tibor, egyetemi docens, főiskolai tanár, intézetigazgató Nemzetközi marketing.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
A marketinginformációs rendszer
A szolgáltatási szféra és az infrastruktúra
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

B2B-marketing - Bevezetés Készítette: Piricz Noémi Forrás: - D. Ford: Business Marketing, KJK Kerszöv. 2003. - Dr Piskóti I. publikációi

Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing 1. Mi ez? Különböző fogalmak, (mint az angolból a business marketing, business to business (btob/B2B-marketing), industrial marketing, commercial marketing, a németben Investitions-gütermarketing, Industriegütermarketing, vagy a hazai szóhasználatban az angol kifejezések mellett az ipari marketing, szervezetközi piacok marketingje, beruházási javak marketingje stb.) repdesnek a „szakmai térben” Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing A marketing vizsgálati tárgyát illeti az, hogy miként jön létre a sikeres piaci csere, a cserében résztvevő két fél egyező szándéka, önkéntes döntése. A csere létrejötte, lebonyolítása mindkét fél számára költségekkel és a cserében keletkező haszonnal is jár Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

2. A business marketing meghatározása A vevőkapcsolatok kiválasztásának fejlesztésének és ápolásának feladatát jelenti, - amely a vevő és az eladó érdekeit egyaránt szolgálja, - figyelembe véve adottságaikat, erőforrásaikat, technológiáikat, stratégiáikat és céljaikat. Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

Másképpen fogalmazva: A marketing egy átfogó jelenség a vállalkozásoknál, melyet most: a B2B piacon tevékenykedő kínáló, eladó cég szemszögéből nézzük, amely meghatározó piacokra irányul, a marketing egy magatartási, viselkedési program, gondolkodásmód, módszertan és vezetési koncepció. Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

3. A B2B piac termékek szerint az alábbiakat foglalja magába: Föld, épületek, cégek, nyersanyagok, alapanyagok, energia, alkatrészek, felszerelések, szerszámok, alapvető gépek, berendezések, gyárak, rendszerek, szolgáltatások, (üzleti-, technikai-…) Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing 4. A szervzeti piac Piaci szereplő az a szervezet, amely saját önkéntes döntése alapján, vagy törvényi előírásoknak megfelelően részt vesz a termékek és szolgáltatások piaci cseréjében, vagy befolyásolja ezt a cserét. A szervezet olyan rendszer, amelynek működése emberi cselekvésen keresztül valósul meg (Chikán 2005). A szervezeti piac a szervezeteket, a szervezetek közötti piaci csereakciók összességét, a szervezetek között kialakult piaci kapcsolatokat és ezek működési elveit foglalja magában. Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing 4.1. A szervzeti piacok vevői a vásárolt termék-szolgáltatás csomag felhasználása szerint: felhasználók, (user-ek) akik a terméket (gép, szerszám, fénymásoló) a saját produktumuk előállítási folyamatában használják, olyan vevők, akik a terméket beépítik a saját produktumokba, (pl. chipek egy számítógéphez,) beszállítói kapcsolatok dealerek, kereskedők, akik a termékeket újraértékesítik, többnyire változatlan formában az előző két vevőkörnek egy cég gyakorta két, három szerepű vevőként is megjelenik Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

4.2. Szervezeti piac fő kategóriái eladók vevők 1 Profitorientált cégek Profitorientált cégek 2 3 4 Kormányzati szervek szintjei Kormányzati szervek szintjei 5 6 7 8 Non-profit intézmények Non-profit intézmények 9 Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

A szervzeti piacok szereplői A vállalat közvetlen gazdasági tevékenységet végző, jogilag önálló szervezet, az üzleti vállalkozás szervezeti kerete, amely termeléssel, szolgáltatással, vagy kereskedelemmel foglalkozik. Civil szervezetek az állampolgárok önkéntes, a hivatalos, állami intézményektől, szervezetektől független, öntevékeny szerveződései valamilyen társadalmi, vagy szakmai cél elérése érdekében. Az intézmény valamilyen közösségi célra létesített, bizonyos személyi kerettel rendelkező társadalmi, állami, vagy magán szervezet. Az intézmények alapvető feladata , hogy valamilyen szempontból foglalkozzanak a rájuk bízott emberekkel, tanítsák, képezzék, gyógyítsák, gondozzák, vagy éppen őrizzék őket. A kormányzati szervek olyan választott, vagy kinevezett szervezetek, amelyek feladata az állam működésének biztosítása. Vásárlásaikhoz mindig közpénzeket használnak fel.

5. Az üzleti, szervezeti vevő jellemzői számos eladó ajánlatát mérlegeli sokféle ajánlatot kell összehasonlítania a vállalatot is befolyásolják az előző vásárlások során gyűjtött tapasztalatok racionális és irracionális megfontolások után döntenek előfordul, hogy csak a vásárlásra fordított idő minimalizálása a cél Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing a cég nem saját részre vásárol a vállalkozás egyik esetben eladó, más esetben viszont vevő általában hosszú időbe telik és több szereplős döntési folyamat után vásárolnak a beszerzésben szakemberek vesznek részt Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing

Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing nemcsak a konkrét vétel a fontos, hanem az is, hogy ez hogyan fogja befolyásolni a két cég kapcsolatát, a többi üzleti partnerekkel meglévő, tervezett kapcsolatát, továbbá a vállalat általános gazdasági helyzetét (forgalom, piacrészesedés stb.) Piricz Noémi, főiskolai tanársegéd - Szervezetközi marketing