A közszolgálati tartalom Konferencia a közmédiáról, Budapest június 16
A közjó Az „általános akarat”. A jó terrorja A bürokratikus közjó A deliberatív közjó. A jó keresése A rossz kerülése. „Nil nocere!” A megújuló közjó. Tárgyalás és konszenzus Ütközés és kiegyenlítődés. A közjó mint végeredmény. Mémek versenye
Új kommunikációs architektura „Mindenki” Egységes platform Alacsony belépési küszöbök Határ nélküliség Szegmentálódás Közösség-formálódás Saját hang (kép)
Változó prioritások Élménytársadalom Individualizáció Fundamentalizmusok/érzékenységek/PC Adatvédelem Verseny és harc Infotainment Manipulált valóságok Life long learning
A boldogtalan Leviathan Az állam kiszorulása a tartalom szolgáltatásból Utóvédharcok (média hatóság, szigorú szabályozás, közpénzből fenntartott média birodalmak) EU-s irányelvek (funkcionális, s nem intézményekhez kötött szabályozás) Az állam új szerepe: szolgálat és szolgáltatás (büntetés és fenyegetés helyett)
Értékek és jogok A szólás szabadsága A emberi méltóság védelme Közhasznúság Az igazságtalanság helyreállítása A piaci hibák kiküszöbölése (egyenlő hozzáférés) Az identitások megerősítése Konstruktív közérzet fenntartása (bizalom, empátia, szolidaritás, autentikus kommunikáció)
A közszolgálati tartalom Gyakori és rendszeres tájékoztatás Tartalmak versenye Nemzeti és lokális színterek A hatalom ellenőrzése Részvétel Demokratikus politikai szocializáció
Közszolgálat és kollektív emlékezet Civilizációk harca (Huntington) Nemzeti kultúra Az archívum mint köztér Nyitottság, elérhetőség, újrafelhasználás Szerzői jogok
A közszolgálati tartalom meghatározása From bottom up Marginális csoportok Kötelező közvéleménykutatás Tisztességes reprezenzációk Elérés és mérés/Monitoring
Szervezet Közszolgálati tartalomszolgálatási alap Decentralizáció (regionális, tematikus) Pályázati rendszer Ex post ellenőrzés (mérés) Társadalmi felügyelet (akadémiai, üzleti, kormányzati, civil társadalmi részvétel)