Közműüzemeltető feladatai Önköltség csökkentése Bevételek biztosítása Jó benyomás (image) Megfelelő díj Műszaki feladatok Minőségpolitika PR
Közműüzemeltető kapcsolatai Fogyasztó (elégedett fogyasztó a cél, mert az fizet) (lakosság, ipar, állam) Állam (szabályozó - verseny, környezettudatosság, címek, díjak, minősítés) Szállító (megfelelő minőség, elfogadható ár) Környezet (környezetvédelem, hulladékgazdálkodás, elégedettség, önköltség csökkentés )
Közmű üzemeltető informatikai feladatai Fogyasztó megfelelő mennyiségű és minőségű szolgáltatást kíván Adatok gyűjtése, rendszerezése (MIR) Munkaszervezés gépesítése (GIR) Ellenőrzési funkciók (Controlling) Fogyasztói kapcsolatok javítása (CIS)
„Minőségi pontok” Ellenőrzés (labor akkreditáció) Termelés Hibaelhárítás Szolgáltatás Környezet
Közműüzemeltető minőségpolitikája Minőség-ellenőrzés (ellenőrzési pontok - hálózaton) Minőségszabályozás (folyamat visszacsatolás - termelés, karbantartás - beszállítók, fogyasztók - közönség kapcsolat) Minőségbiztosítás (dokumentált - MIR-ben) Környezetmanagement (EMS vagy KIR) Minőségmanagement (QMS, TQM)
PUBLIC RELATIONS Nem reklám Nem marketing Vezetési funkció, személyes Koordináció, konfliktus kezelés Tervezett, irányított (visszajelzés fontos) Őszinte tájékoztatás, bizalom megszerzése, megtartása Külső és belső PR