Jó gyakorlatok specifikációja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
2010.május Galigerné Pártai Erika Kontaktus szakmai munkatárs
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tantestületi felkészítő nap
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Jó gyakorlatok óvodánkban
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE
Jó gyakorlatok gyűjtése és megosztása az Educatio munkájában
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Szakmai Monitoring Műhely. RÉV projekt célja többek között: országosan egységes mérési és értékelési rendszer álljon rendelkezésre a szakpolitikai döntéshozók.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
A referencia – intézmények működésének eljárásrendje Harkány, 2009.november 13.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.

TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
szolgáltatásaiban publikálni és azt átadni képes intézmény
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
Az óvodai tevékenységterv
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Barcsák Marianna KPSZTI
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Jó gyakorlatok specifikációja Krauszné Simon Nóra jó gyakorlatok disszeminációjáért felelős regionális munkatárs

Jó gyakorlatok - meghatározás A közoktatás fejlesztésére vonatkozóan a „Jó gyakorlat” olyan innovatív folyamat, módszer, cselekvés és eszközhasználat együttese, amely az intézményi gyakorlatban és működésében megtapasztalható. Több éve sikeresen és hatékonyan alkalmazott, kipróbált, ezért eredményesen adaptálható, fenntartható, fejleszthető, dokumentálható. Az átvett innováció a továbbiakban a felhasználók által is elismert szolgáltatásként képes működni.

Jó gyakorlatok - meghatározás A „Jó gyakorlat” tehát adott szakmai kritériumoknak (NAT, ONAP) megfelelő innováció, oktatási, pedagógiai gyakorlat, amely az intézmény fejlesztőmunkáját az osztálytermi, illetve egyéni fejlesztési szintig pozitívan befolyásolja.

Intézmények innovatív ereje Comenius; Hefop; TÁMOP Jó gyakorlatok Horizontális tanulás forma mintákat kereső társintézmények Intézmények innovatív ereje ösztönző minta, megerősítés - hiteles tapasztalat Comenius; Hefop; TÁMOP (tudásmegosztás) eddig ismeretlen tartalmak, eljárások honosítása, szakmai műhelyek, hálózatkoordináció

Támop 3.1.4 – szolgáltatói kosara Tevékenység A szolgáltatás jellege Egységár 8. "Jó gyakorlatok" átvétele, adaptációja, 1-3 "jó gyakorlat" átvétele kötelező. Az intézmények között a kipróbált, "jó gyakorlatok" megismerése és adaptációja Egymástól tanulják meg a pedagógiai gyakorlatukban, osztálytermi folyamataikban bevált szakmai eszközrendszer adaptációját az intézmény helyi sajátosságainak megfelelően. Maximális költsége 600.000 ft. Hospitálás Műhelymunka Honosítás: a "jó gyakorlat" pedagógiai programba illesztését, adaptálását végző pedagógusok honoráriuma.

Regisztrációs – minősítési folyamat 1. Regisztráció: http.//kosar.educatio.hu 2. Jó gyakorlat” űrlap kitöltése (több részletben is, majd végleges mentés) 3. cégszerűen aláírt, kinyomtatott űrlap eljuttatása az EDUCATIO-hoz

A nyomtatott űrlap eljuttatása Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Közoktatási Igazgatóság Hálózatkoordinációs Iroda 1134 Budapest, Váci út 37.

Nyilvánossá tétel 4. A közzététel (formai–tartalmi) szempontok értékelése alapján 5. Nyilvánossá tételről értesítést kap: - JGY gazda, TÁMOP 3.2.2 6. a „nyilvános” státusz a papír alapú dokumentáció beérkezését követő 5 munkanapon belül

Nyilvánossá tétel 4. A közzététel (formai–tartalmi) szempontok értékelése alapján 5. Nyilvánossá tételről értesítést kap: - JGY gazda, TÁMOP 3.2.2 6. a „nyilvános” státusz a papír alapú dokumentáció beérkezését követő 5 munkanapon belül

a hiánypótlás a közzétételi folyamatot az elejéről indítja újra... Közzétételt akadályozó észrevétel esetén az EDUCATIO ellenőrző lista alapján hiánypótlást kér a JGY feltöltőjétől, a hiánypótlás a közzétételi folyamatot az elejéről indítja újra...

TÁMOP 3.2.2. Helyszíni minősítés 7. Országosan egységes szempontrendszer alapján – erre felkészített szakemberek végzik a jó gyakorlat nyilvánossá válását követő 30 napon belül 8. amennyiben a helyszíni minősítési folyamat pozitív eredménnyel zárul, 5 munkanapon belül a „minősített” státusz megjelenik a felületen TÁMOP 3.2.2.

TÁMOP 3.2.2. Helyszíni minősítés 9. Ekkor a JGY gazda módosíthatja a jó gyakorlatának feltöltött adatait, erre lehetősége van a folyamat folyamán saját kérésre is. (Panaszkezelő tanács) 10. ha a helyszíni minősítési folyamat negatív eredménnyel zárul, 5 munkanapon belül a „felfüggesztett” státuszba kerül a „jó gyakorlat”, és egyúttal nyilvánossága megszűnik. TÁMOP 3.2.2.

A feltöltött tartalom és a gyakorlat koherenciájának vizsgálata Helyszíni látogatás A feltöltött tartalom és a gyakorlat koherenciájának vizsgálata A látogatás protokollja: TÁMOP 3.2.2. Fogadó intézmény: 1 vagy több fő az intézmény vezetésből 1 vagy több fő a jó gyakorlat képviseletében TÁMOP 3.2.2 regionális hálózatkoordinációs központ erre felkészített szakembere Egységes eljárásrend Látogatás eredményéről jegyzőkönyv Kimenet: minősített/felfüggesztett

Szempontok ennek eszközrendszere ● kompetencia-alapú nevelés koherens ● gyermekközpontú pedagógiai eljárások alkalmazása, ennek eszközrendszere ● kompetencia-alapú nevelés koherens eszközrendszere, készség-képességfejlesztés dominanciája ● együttnevelés a bemutatott jó gyakorlatban, érvényesül-e az esélyhátrányok csökkentése ● tanulócsoportok összetétele, szervezeti működés sajátosságai ● újszerűség, egyediség ● eredmények

A JGY nyilatkozik arról, hogy elfogadja a közzététel eljárásrendjét, vállalja részvételét a minősítés, majd a szupervízió folyamatában a know-how felhasználási jogával rendelkezik hozzájárul ahhoz, hogy a helyszínen összevethetővé váljon a közzétett adattartalom és a gyakorlat összhangja

JGY közzététel, minősítés Státuszok: ● Nyilvános ● Minősített ● Felfüggesztett TÁMOP 3.2.2.

Köszönöm a figyelmet! Krauszné Simon Nóra Tel.: 06-20/2300-468 E-mail: nora.krauszne@bmtk.hu