Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
A nevelési-oktatási program előzményei
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.

Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna KPSZTI
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
TÁMOP kiemelt projekt A „Központi szociális információs fejlesztések” c. kiemelt projekt bemutatása Vincze Viktória Budapest, december 18.
Előadás másolata:

Fejlesztési tervek az ÚMFT-ben, a digitális kompetencia fejlesztésének támogatása

Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése Az IKT taneszközrendszerének továbbfejlesztése a DTMB akkreditáció elvárásainak megfelelően TÁMOP 3.1.2 pályázat szakmai és technikai támogatása e-papír pilot projekt Help-desk szolgáltatás eTanulás Szakmai Kollégium eTanulás mentorálási és folyamattanácsadói rendszer kialakítása és biztosítása IKT alapú pedagógus továbbképzési modulrendszer fejlesztése és biztosítása IKT alapú disszeminációs tevékenység koordinálása, biztosítása Közreműködés a digitális taneszközök akkreditációs rendszerének kialakításában

eTanulás rendszer fejlesztése Alprojekt célja: A Sulinet Digitális Tudásbázis rendszer továbbfejlesztése, meglévő e-learning rendszerek integrációja Főbb tevékenységek: Fejlesztési specifikáció készítése az SDT séma továbbfejlesztése az oktatási programcsomagok fejlesztését támogató munkafolyamatok továbbfejlesztése a kompetenciafejlesztés pedagógiai dokumentumainak publikációját, felhasználását támogató szolgáltató rendszer kialakítása és biztosítása tartalomfejlesztő eszközeinek továbbfejlesztése és biztosítása tesztelés Eredmények, termékek: Új SDT portál architektúra Web 2.0 szolgáltatások Korcsoport, felhasználócsoport igényeihez szabható felhasználói felület Sajátos nevelési igényű tanulók IKT alapú fejlesztését támogató modul: nagykontrasztú megjelenítés, betűméret; felolvasó szoftver(ek) támogatása;hangos SDT

Az IKT taneszközrendszerének továbbfejlesztése a DTMB akkreditáció elvárásainak megfelelően Alprojekt célja: Az SDT rendszerhez kapcsolódó, korábbi tananyagfejlesztési projektek eredményeképpen létrejött tartalmak továbbfejlesztése, javítása, egységesítése. Főbb tevékenységek: - Az IKT taneszközrendszer új sémához illeszkedő specifikációjának előkészítése - Tartalmi, szakmai, pedagógiai hibák típusai és javítási irányelvek meghatározása A DTMB tantárgyi akkreditáció elvárásaihoz illeszkedő, tartalmi bővítési javaslat és a megvalósítás módozatainak leírásai IKT taneszközrendszer tartalmi elemeinek továbbfejlesztése Eredmények, termékek: - Az IKT programcsomag továbbfejlesztésére vonatkozó tartalmi, pedagógiai, technológiai specifikáció. - Fejlesztési javaslat SDT tananyag tartalmi bővítésére, módosítására.

TÁMOP 3.1.2 pályázat szakmai és technikai támogatása Alprojekt célja: TÁMOP 3.1.2 pályázat szakmai és technikai támogatása Főbb tevékenységek: A TÁMOP 3.1.2 pályázat keretében tervezett külső tananyagfejlesztő cégek, szervezet által végzett digitális tartalomfejlesztés újabb szakaszának előkészítése, részletes technikai, tartalmi, pedagógiai specifikáció elkészítése, az általuk végzett tevékenység részletes – az Educatio Kht. által biztosított –munkafolyamat szerinti ellenőrzése, átvétele. Eredmények, termékek: - Javaslat a pályázati kiírás által kijelölt kompetenciaterületekre, műveltségterületekre, tantárgyakra, ahol szükség van további tartalmak fejlesztésére, előállítására. - Javaslat a pályázati kiírás meghatározott tartalomtípusokra. A tartalomfejlesztés konkrét lépéseinek meghatározása, részletes munkafolyamat kidolgozása A külső tananyagfejlesztők által létrehozott tananyagok minősítés és elfogadás után történő publikálása az eTanulás rendszerben

E-papír pilot projekt Alprojekt célja: Az e-papír pilot projekt célja a nagyközönség számára is elérhető, digitális információ megjelenítésére és kezelésére alkalmas, elektronikus könyv jellegű eszközök kipróbálása a mindennapi oktatásban. Főbb tevékenységek: e-papír kutatási projekt előkészítése és lebonyolítása e-papír tesztelési eszközök beszerzése e-papír tartalmak beszerzése e-papír pilot projekt lebonyolítása iskolai környezetben Eredmények, termékek: SDT-e-papír publikációs modul kutatási jelentés és tanulmány az e-papír eszközök és tartalmak kipróbálásáról

Help-desk szolgáltatás Alprojekt célja: SDT Kézikönyv és multimédia melléklet elkészítése, help-desk tudásbázis folyamatos bővítése Főbb tevékenységek: Az alprojekt keretében el kell készíteni – a meglévő SDT Felhasználói Kézikönyv alapján – az új eTanulás szolgáltatásait részletesen bemutató felhasználói kézikönyvet. Ez a kézikönyv biztosítja majd az alapvető információkat a eTanulás szakmai help-desk szolgáltatáshoz. Eredmények, termékek: SDT felhasználó kézikönyv Help-desk tudásbázis

eTanulás Szakmai Kollégium Alprojekt célja: Az e-Tanulás Szakmai Kollégium projekt célja egy olyan, a digitális kompetencia fejlesztését szolgáló műhely létrehozása és működtetése, melynek eredményeként hazai jó gyakorlatok jönnek létre az IKT terén. Főbb tevékenységek: - a szakkollégiumi tematika és program összeállítása (szakmai workshopok, előadások, vitanapok, kisebb konferenciák) - a szakkollégiumi program lebonyolítása - IKT konzulensek, a pilot projekteket támogató szakértők - a szakkollégiumi pilot projektek szakmai támogatása Eredmények, termékek: szakmai pilot projektek szakmai műhely(ek) a projektek eredményeinek bemutatása szakmai konferenciákon (előadás, poszter, workshop)

eTanulás mentorálási és folyamattanácsadói rendszer kialakítása és biztosítása Alprojekt célja: A digitális kompetencia-fejlesztés bevezetésnek szakmai támogatása a közoktatási intézményekben, IKT mentor szaktanácsadók és IKT fejlesztési folyamat szaktanácsadók felkészítése. Szakmai támogatás nyújtása, nyomonkövetés. Főbb tevékenységek: IKT mentor szaktanácsadó és IKT fejlesztési folyamat szaktanácsadó képzések kidolgozása Próbaképzések Szaktanácsadók képzése a TÁMOP 3.2.2 intézkedésben tervezett regionális központok működésének és feladatainak figyelembe vételével szakmai támogató rendszer létrehozása Eredmények, termékek: Akkreditált IKT szaktanácsadó képzések Képzett IKT mentor szaktanácsadók Képzett IKT fejlesztési folyamat szaktanácsadók Szakmai támogató rendszer

IKT alapú pedagógus továbbképzési modulrendszer fejlesztése és biztosítása Alprojekt célja: A meglévő IKT alapú pedagógus továbbképzések felülvizsgálata, javításuk és új képzések fejlesztése az eddigi tapasztalatok alapján, összhangban az érvényben lévő szakmapolitikai dokumentumokkal, valamint az érvényes pályázati kiírásokkal. Főbb tevékenységek: a meglévő képzések felülvizsgálati szempontjainak kidolgozása a képzések felülvizsgálata új képzési modulrendszer kialakítása Képzések fejlesztése próbaképzések képzők képzése Eredmények, termékek: új, a digitális kompetencia fejlesztését támogató akkreditált pedagógus továbbképzések (kb. 10 db) Képzési tananyagok (digitális formában is) Képzők

IKT alapú disszeminációs tevékenység koordinálása, biztosítása Alprojekt célja: A TÁMOP 3.1.1 projekt szakmai eredményének disszeminációja Főbb tevékenységek: a konferenciák és a tanulmányi versenyek megszervezése a promóciós anyagokhoz kapcsolódó tervezés részvétel külső szervezésű konferenciákon megjelenés a szaksajtóban Eredmények, termékek: Megjelenés az Educatio 2009 és Educatio 2010 Nemzetközi Oktatási Szakkiállításon 2009 őszi eLearning Nyitókonferencia - SuliNetwork 2009 SuliNet Tanulmányi Verseny 2010 SuliNet Roadshow 2010 SuliNet Tábor 2010 eLearning Promóciós csomag eLearning ajándéktárgyak 2010 tavaszi eLearning Zárókonferencia - SuliNetwork 2010

Közreműködés a digitális taneszközök akkreditációs rendszerének kialakításában Alprojekt célja: A DTMB akkreditációs eljáráshoz kapcsolódó folyamatok, képzések kidolgozása Főbb tevékenységek: Digitális taneszköz akkreditációs szakértők képzések kidolgozás A képzések taneszközének kidolgozása Akkreditációs szakértő próbaképzés lebonyolítása - Digitális taneszközök előzetes minősítése Eredmények, termékek: kidolgozott DTMB szakértői képzés előminősített SDT tananyagok