Kistérségi közoktatási feladatellátás 2008

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A hálózattá alakulás útján
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
A szaktanácsadás támogató szerepe
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
SAMUNÉ CSERTÁN VALÉRIA intézményvezető
Jogszabályok, jogszabályi változások, szakmai szervezeti finanszírozás jogszabályai, különös tekintettel az intézményintegrációra Dienes Renáta prezentációja.
Térszervezés a közoktatásban a statisztikai adatok tükrében A hazai helyzet reform előtt és után Gyimesi Péter MTA KRTK RKI Dunántúli Tudományos Intézet.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Pedagógiai szakszolgálat
Együttműködési kényszer a legkisebb érdeksérelemmel Szigetvár Dél-Zselic Többcélú Kistérségi Társulás.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tehetségfejlesztő hálózati program Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Nemesné Somlai Gitta tanácsadó szakpszichológus,
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Jelen és jövő a kistérségben
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A szaktanácsadó segítő szerepe
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Közoktatási alapismeretek
Előadás másolata:

Kistérségi közoktatási feladatellátás 2008

Kistérségek jellemzői Kistérségek száma: 174 Nagysági viszonyok: Települések száma szerint: 2 település: Debrecen (208. 061 fő) 3 település: Hajdúböszörményi (59.096 fő) Dunakeszi (73.079 fő) 65 település: Zalaegerszegi (97.266 fő) (kivált 14 település a Pacsai kistérségbe 10 792 fő) 54 település: Kaposvári (101.309 fő) (kivált a Kadarkúti 23 településsel 21 021 fő) Lakosságszám szerint: 6.937 fő Őriszentpéteri (22 település): 271.220 fő Miskolci (40 település):

A TKT létrejöttét és együttműködését befolyásoló tényezők Voltak-e előzmények? KEK; Iskolaszövetség; Területfejlesztési Társulás Intézményfenntartó társulás Milyen az együttműködési készség? Egyéni érdek Közösségi érdek Van-e „kényszerítő” tényező?

Közoktatási feladatok Kötelező Hatékony intézményműködtetés Intézményfenntartó társulásban Többcélú társulás fenntartásban TKT Szervező tevékenységével Szakszolgáltatás 2 feladat Választható Tanügy-igazgatás Szakmai szolgáltatás

Többcélú Kistérségi Társulás feladata a szolgáltatások elérhető közelségbe vitele megfelelő szakembergárda biztosítása anomáliák kiküszöbölése hatékonyabb feladatellátás gazdaságosság minél teljesebb körű ellátás

A közoktatási feladat-ellátás feltételrendszere Személyi feltételek Közoktatási szakreferens Intézményi háttér (saját fenntartás vagy szolgáltatás vásárlás) Egységes pedagógiai szakszolgálat Nevelési Tanácsadó Tárgyi feltételek Infrastruktúra és eszköz (iroda, számítógép, nyomtató, fénymásoló stb.) Személygépkocsi (területi feladat, utazó szakember)

Az ETKT-AHTKT közoktatási feladatai 1.) Igazgatási feladatok 3.) Szakmai Szolgáltatás 2.) Szakszolgálati feladatok

Igazgatási feladatok jogszabályváltozások figyelése, közös értelmezése, (Közös jegyzői, igazgatói értekezletek) intézményi dokumentumok törvényességi ellenőrzésében (Alapító okirat, SZMSZ, Házirend, Ped. Progr.,Társulási megállapodás, stb.) tantárgyfelosztások ellenőrzése, önkormányzati döntések előkészítése, (intézmény átszervezés, megszüntetés, társulás létrehozás) segítség a magasabb vezetői pályáztatás döntés-előkészítésében, szakmai pályázatok véleményezésében, (Pályázati kiírástól a választás lebonyolításáig)

Igazgatási feladatok intézményi ellenőrzések (költségvetés, pénzügyi, -belső ellenőrök-, napközi, szakmai, törvényességi –szakértők-) segítségnyújtás munkajogi kérdésekben (alkalmazás, nyugdíjazás, jogviszony beszámítás, jubileumi jutalom, fegyelmi ügyek) dokumentum, illetve szabályzatminták készítése (Alapító okirat, minőségirányítási program, intézkedési terv, eszközfejlesztési terv) helyi, kistérségi, megyei intézményhálózat működtetési és fejlesztési terv készítésében, pályázatok készítése illetve segítségnyújtás

Szakszolgáltatás Logopédiai ellátás (5 éves korosztály teljes körű ellátása, 22 bázishelyen) Nevelési tanácsadás, szakvélemények készítése, Pszichológiai vizsgálat, terápia Iskolaérettségi vizsgálat, Dislexia, diszgráfia prevenció szűrés és terápia, Szakértői rehabilitációs bizottsági vizsgálatot megelőző szűrővizsgálatok,

Szakszolgáltatás Pszichodiagnosztikai és terápiás tevékenység Gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés, Gyógy-testnevelés, gyógy-úszás, Egyéb nevelést-oktatást segítő feladatok (szülői és nevelési értekezletek, egyéni szakirányú segítségnyújtás)

Szakmai szolgáltatás Bázisintézmények, munkaközösségek működtetése, (integrációs, informatika, művészeti, sajátos nev. igényű tanulók nev.okt., term. és körny. védelem, (erdei isk. ÖKO isk.), óvodai, tanítói, összevont, humán, reál, óvoda vezetői, igazgatói, német, angol, egészséges életmód, sport) Tanulmányi versenyek szervezése (felmenő rendszerű, kiskörzeti, más kistérséggel közösen, hátrányos helyzetű) Tehetségkutató versenyek ( tánc, ének, vers, kategóriákban) Találkozók (népdal éneklési, néptánc, óvodai mese dramatizáló) Szaktanácsadás (óvodai, tanítói, matematika) Továbbképzések (továbbképzési terv)

Szakmai szolgáltatás Szakmai napok (komplex instrukciós módszer, fejlesztő pedagógia,) Pedagógus Nap (Jutalmazás: a kistérségi feladat-ellátásban kiemelkedő munkáért) Tanulmányutak (tapasztalatcsere látogatások) Bemutató foglalkozások, Tehetségfejlesztő decentrum és műhelyek működtetése (angol, német, matematika, művészeti csoportok, személyiségfejlesztő tréningek) (Megyei hálózati program)

Egyéb szolgáltatások Úszásoktatás (intézményenként 1 csoport tanfolyam díja + útiköltség térítés) Mozgókönyvtári szolgáltatás (Biblio-busz működtetés, heti rendszerességgel, könyv, CD, DVD, napilap, folyóirat, fénymásolási lehetőség) Erdei Iskola (Telkibánya, minősítési eljárás folyamatban TKT támogatással)

A közoktatási feladatellátás szervezeti felépítése Munkaszervezet vezető Szak- szakmai szolgálat intézményvezetője Intézményegység vezető Közoktatási szakreferens Tehetségfejlesztő szakértő Munkaközösség vezetők Bázis intézményi koordinátorok Pszichológusok Logopédusok gyógypedagógus adminisztrátor adminisztrátor Közoktatási szakreferens

Finanszírozás Normatíva (szakszolgálat) Önkormányzati hozzájárulás (szakmai szolgáltatás, tanügy-igazgatás) Pályázatok (közalapítványi, egyéb)

Gondok, nehézségek Gyermeklétszám csökkenése Hátrányos helyzetű tanulók számának növekedése Sajátos nevelési igényű tanulók számának növekedése Szabad iskolaválasztás következményei Iskolafenntartó társulások átszervezése

„…egyedül a legnagyobb erő sem tehet mindent,…. Egyesített erőkkel pedig a lehetetlennek látszó is gyakran lehetséges…” (Kölcsey Ferenc)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Bodnárné Király Erzsébet közoktatási szakreferens, szakértő 70/319-2386 bodnarzsolt1@t-online.hu