FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, 2013. október 16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Mi a marketing?.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
A szolgáltatásmarketing sajátosságai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Nonprofit marketing jelentősége a szervezetek életében
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A marketing alapkoncepciói
A marketing alapkoncepciói
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Közönségkapcsolatok (PR)
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
7. Előadás Termék stratégia
Reklámozás, Public Relations
Marketing alapismeret
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
MISKOLCTAPOLCA OKTÓBER 8. LOVASS TIBOR Nonprofit marketing, szolgáltatásmarketing, és a hatékony kommunikáció összefüggései „A foglalkoztatás és.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Termelésmenedzsment Production Management
Sponsorare necesse est
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Minőség menedzsment 6.előadás
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
Stratégia célrendszer
8. Az eladásösztönzés.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A társadalmi marketing integrált modellje
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A vásárlási döntés folyamata
1. Stratégiai tervezés és marketing
Előadás másolata:

FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.

Marketing probléma megoldás

Nonprofit marketing Csereérték-e a kínált szolgáltatás? Csereérték-e a kínált szolgáltatás? Szükséglet meghatározás. Szükséglet meghatározás. Ösztönzés. Ösztönzés. Cserekapcsolatok menedzselése. Cserekapcsolatok menedzselése Lovass Tibor 06/20/ , 3

Gondok, problémák a marketing tervezés során nehéz megbízható kutatási eredményeket elérni a fogyasztói magatartásról, ezért sötétben tapogatóznak marketing- programjaik a nonprofit szervezeteknek legalább két közönsége van, a forrásbiztosítók és a kedvezményezettek köre, így megduplázódnak a marketing-funkciók is. a nyilvánosság ellenőrző hatása nagy, a közpénzekből való részesedésük a közfigyelem nagyobb érdeklődését váltja ki. A nyilvánossággal való nagyobb törődés egyébként is javíthatja a szervezetek megítélését Lovass Tibor 06/20/ , 4

A szolgáltatás A szolgáltatás minden olyan cselekvés vagy teljesítmény, amelyet az egyik fél felajánlhat a másiknak, és ami lényegében nem tárgyiasult, és nem eredményez tulajdonjogot semmi fölött. Előállítása vagy kapcsolódik fizikai termékhez, vagy nem. (Kotler) A szolgáltatás minden olyan cselekvés vagy teljesítmény, amelyet az egyik fél felajánlhat a másiknak, és ami lényegében nem tárgyiasult, és nem eredményez tulajdonjogot semmi fölött. Előállítása vagy kapcsolódik fizikai termékhez, vagy nem. (Kotler) Lovass Tibor 06/20/ , 5

Szolgáltatásmarketing A szolgáltatások jellemzői: A termékeket készítik, a szolgálta­tásokat nyújtják. A termékeket használják, a szolgáltatásokat megtapasztalják. A termékeknek fizikai tulajdonságaik vannak, amelyeket értékelhetünk, a szolgáltatások nem is léteznek, mielőtt megvesszük őket. A termékek személytelenek nincs velük személyes kapcsolatunk. A szolgáltatások ezzel szemben személyesek Lovass Tibor 06/20/ , 6

Szolgáltatás A szolgáltatásokra négy tulajdonság a leginkább jellemző: A szolgáltatásokra négy tulajdonság a leginkább jellemző: Változékonyság Változékonyság Megfoghatatlanság Megfoghatatlanság Tárolhatatlanság Tárolhatatlanság Elválaszthatatlanság Elválaszthatatlanság Lovass Tibor 06/20/ , 7

Tevékenységem a segítésben – Marketing terv készítés, a taktikai elemek tervezése – piacelemzés – termékek, szolgáltatások kialakítása – kommunikáció a célcsoportokkal, – értékesítés szervezése – célcsoportok befolyásolása – egy filozófia, szemléletmód kialakítása

A küldetés menedzselése Lovass Tibor 06/20/ , 9

Marketing mix A marketingesek dolga a szolgáltatások sajátosságaiból adódó problémák csökkentése, ezáltal elérni, hogy a vevő visszatérjen. McCarthy 4P-je: Price (Ár) Product (Termék) Promotion (Reklám) Place distribution (Értékesítési csatorna) Booms és Bittner 3P-je: People (Emberek, személyzet) Physical evidence (Helyszín és környezet) Process (A megvalósítás folyamata és csomagolása)

Marketing koncepció jövőorientáció a fejlesztésben, értékesítési szemléletben jövőorientáció a fejlesztésben, értékesítési szemléletben külső és belső erőforrások külső és belső erőforrások

Marketingterv Összehangolja a tevékenységeket. Összehangolja a tevékenységeket. Figyeli a piacot, az igényeket, Figyeli a piacot, az igényeket, reagál a változásokra, ellenőriz, jelentéseket készít reagál a változásokra, ellenőriz, jelentéseket készít Kiderülnek az egyedi képességek (versenyelőny). Kiderülnek az egyedi képességek (versenyelőny). Mit, hogy tegyünk, mit kell elkerülni? Mit, hogy tegyünk, mit kell elkerülni? A cél a mérhető teljesítmény, A cél a mérhető teljesítmény,

A piac szegmentálása A célcsoport szokása alapján Motiváció alapján A célcsoport tipológia alapján

Szegmentálási problémák A tanulmányozott csoport nem elég nagy A tanulmányozott csoport nem elég nagy A többi résztvevőtől nem elkülöníthető A többi résztvevőtől nem elkülöníthető Nehezen elérhető, sem elosztási, sem kommunikációs csatornája nincs Nehezen elérhető, sem elosztási, sem kommunikációs csatornája nincs Nem elég tartós! Nem elég tartós!

Pozícionálás

A marketing környezet elemzése

A MIR kialakítása

Marketingkutatás

Nem elég tojást tojni kotkodálni is kell!

A kisajátítás tudománya Eddigi ismeretanyag rólunk Tudatos kép kiépítése

Kommunikáció, marketingkommunikáció Above The Line (ATL) - klasszikus reklám Above The Line (ATL) - klasszikus reklám Below The Line (BTL) - nem hagyományos eszközök Below The Line (BTL) - nem hagyományos eszközök Integrált kommunikáció!!! Integrált kommunikáció!!! Társadalmi célú kommunikáció Társadalmi célú kommunikáció Kommunikációs terv Kommunikációs terv Generációs marketing Generációs marketing

Az optimális médiamix

A kreatív gondolkodás

Ha meg volt velem elégedve, azt kérem, kint mondja el, ha nem, azt itt bent, most, nekem! Köszönöm, hogy találkozhattunk!