ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Nyílt napok látogatottsága
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Technical University of Budapest
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Felnőttképzések a Természettudományi Múzeumban Dr. Vásárhelyi Tamás
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó : Ajánlások a felsőfokú szakképzés tartalmi és módszertani továbbfejlesztésére ( Nemzetközi helyzetfelmérés és elemzés alapján)
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT EREDMÉNYEI, TERMÉKEI ÉS FELHASZNÁLÓI

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS Felsőfokú szakképzésben résztvevők létszáma 2002-ban fő 2003-ban fő 2003-ban fő

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS Az indítási engedéllyel rendelkező intézmények száma IX.: 214 szakközépiskola, 42 felsőoktatási intézmény

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A felsőfokú szakképzési szakok számszerinti megoszlása szakterületek szerint

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS PARTNERSÉG Yale Collage of Wrexham Yale Collage of Wrexham Départment Informatique Institut Universitare de Technologie Départment Informatique Institut Universitare de Technologie Economische Hogeschool Sint Aloysius (EHSAL) Economische Hogeschool Sint Aloysius (EHSAL)

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS PARTNERSÉG Veszprémi Egyetem Georgikon Mezőgazdaság- tudományi Kar Veszprémi Egyetem Georgikon Mezőgazdaság- tudományi Kar Gábor Dénes Főiskola Gábor Dénes Főiskola Bethlen Gábor Közlekedési és Közgazdasági Szakközépiskola Bethlen Gábor Közlekedési és Közgazdasági Szakközépiskola A projektben 16 további intézmény vett részt A projektben 16 további intézmény vett részt

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS CÉL A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS FEJLESZTÉSE KUTATÁSOK: KUTATÁSOK: Nemzetközi felmérés és összehasonlító elemzés a felsőfokú szakképzésről (2001) Nemzetközi felmérés és összehasonlító elemzés a felsőfokú szakképzésről (2001) A hazai munkaerő piaci kereslet és kínálat (2003) A hazai munkaerő piaci kereslet és kínálat (2003)

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A PILOT KURZUSOK MEGSZERVEZÉSE Itthon három intézményben (2 év) Belgiumban és Wrexham-ban (több hónap) Cél: Új módszerek, eszközök (tananyagok kipróbálása, értékelése

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A PILOT KURZUSOK LEBONYOLÍTÁSHOZ: TANÁRI FELKÉSZÍTŐ TRÉNING TANÁRI FELKÉSZÍTŐ TRÉNING Nemzetközi tanártovábbképzéssel összefüggő meeting Nemzetközi tanártovábbképzéssel összefüggő meeting Tanártovábbképzés program megújítása Tanártovábbképzés program megújítása

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS TANULÓK FELKÉSZÍTÉSE TANULÓK FELKÉSZÍTÉSE Tanulástechnikai tréning felkészítés az önálló tanulásra és a projekt munkára Tanulástechnikai tréning felkészítés az önálló tanulásra és a projekt munkára A PILOT KURZUS ÉRTÉKELÉSHEZ A PILOT KURZUS ÉRTÉKELÉSHEZ Kérdőívek kidolgozása Kérdőívek kidolgozása A TANYANYAG FEJLESZTÉSHEZ A TANYANYAG FEJLESZTÉSHEZ Módszertani útmutató készítése, e-learning technológia kikísérletezése Módszertani útmutató készítése, e-learning technológia kikísérletezése

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS ÚJ TÍPUSÚ TANULÓI ÉRTÉKELÉSHEZ Elméleti kutatás és gyakorlati kipróbálás Elméleti kutatás és gyakorlati kipróbálás NEMZETKÖZI MEETINGEK Az e-learning tananyag fejlesztésről Az e-learning tananyag fejlesztésről A tanulók „Tanulási tréningjéről” A tanulók „Tanulási tréningjéről” A pilot kurzusok értékeléséről A pilot kurzusok értékeléséről A képzések minőségbiztosításról A képzések minőségbiztosításról

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A PROJEKT EREDMÉNYEI, TERMÉKEI ÉS FELHASZNÁLÓI ÚJ FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSI MODELL: Más a szakmai program struktúrája Más a szakmai program struktúrája EU-konform tartalom a kompetencia elvárások szerint EU-konform tartalom a kompetencia elvárások szerint Más tanítás-tanulási és értékelési módszerek Más tanítás-tanulási és értékelési módszerek

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS STUKTÚRA Csökkent a kontakt órák száma 355 ÓRA (18 %) Növekedett az önálló tanulás aránya Csökkent a kontakt órák száma 355 ÓRA (18 %) Növekedett az önálló tanulás aránya Az alapismereti tárgykörök helye Az alapismereti tárgykörök helye A szakismereti alkalmazási kompetenciák fejlesztése a gyakorlat növelésével A szakismereti alkalmazási kompetenciák fejlesztése a gyakorlat növelésével Az utolsó szemeszter: konkrét vállalati gyakorlat kötelező + alkalmazások Az utolsó szemeszter: konkrét vállalati gyakorlat kötelező + alkalmazások

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSEK TARTALMI VÁLTOZÁSAI Más kompetenciák alapismeretként (Kulcskompetenciák) Más kompetenciák alapismeretként (Kulcskompetenciák) A szakismereti tudás és alkalmazása A szakismereti tudás és alkalmazása Konkrét vállalati gyakorlat (IV. szemeszter) Konkrét vállalati gyakorlat (IV. szemeszter) Minden Curriculum átdolgozásra került

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS TANÍTÁS-TANULÁS ÉS TANULÓI ÉRTÉKELÉS MÓDSZEREI Önálló tanulás - Önellenőrzés Önálló tanulás - Önellenőrzés Együttműködésen alapuló tanítás-tanulás Együttműködésen alapuló tanítás-tanulás Portfolio értékelés Portfolio értékelés Csoportmunka - Csoportértékelés Csoportmunka - Csoportértékelés Projektmunka - Projektértékelési módszer Projektmunka - Projektértékelési módszer Tanulói előadások (prezentációk) – kombinált értékelés Tanulói előadások (prezentációk) – kombinált értékelés

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS TANANYAGOK ÉS TANESZKÖZÖK Kísérleti tananyagok ( 22 tananyag folyamatos kipróbálása és átdolgozása) Kísérleti tananyagok ( 22 tananyag folyamatos kipróbálása és átdolgozása) Végleges taneszközök XI. 30-ra Végleges taneszközök XI. 30-ra Végleges taneszközök I. 31-ra Végleges taneszközök I. 31-ra

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS KUTATÁSOK Nemzetközi összehasonlító elemzés az ISCEC 5.5 szintű szakképzésekről Nemzetközi összehasonlító elemzés az ISCEC 5.5 szintű szakképzésekről Helyzetfelmérés és elemzés a felsőfokú szakképzés keresletéről és kínálatáról. Helyzetfelmérés és elemzés a felsőfokú szakképzés keresletéről és kínálatáról.

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOK, TOVÁBBKÉPZÉSI ÉS MÓDSZERTANI ANYAGOK Tanár továbbképzési program (akkreditálásra előkészítve) Tanár továbbképzési program (akkreditálásra előkészítve) A tanulói tréning (Munkatankönyv) A tanulói tréning (Munkatankönyv) Új szakmai program (új curriculumokkal) Új szakmai program (új curriculumokkal) Módszertani útmutató a tananyagok fejlesztéséhez ( nyomatott és e-learning) Módszertani útmutató a tananyagok fejlesztéséhez ( nyomatott és e-learning)

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOK, TOVÁBBKÉPZÉSI ÉS MÓDSZERTANI ANYAGOK Szempontrendszer a pilot kurzus tanári és tanulói értékeléséhez Szempontrendszer a pilot kurzus tanári és tanulói értékeléséhez A hazai és külföldi szakmai gyakorlat értékelése (az értékelés szempontjai) A hazai és külföldi szakmai gyakorlat értékelése (az értékelés szempontjai) Új tanulói értékelési formák Új tanulói értékelési formák

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS FELHASZNÁLÓK Partnerek Partnerek A felsőfokú szakképzést folytató intézmények (250 intézmény) A felsőfokú szakképzést folytató intézmények (250 intézmény) A felsőfokú szakképzésben tanulók (15000 fő) A felsőfokú szakképzésben tanulók (15000 fő) A szakképzések módszertani fejlesztésével foglalkozó szakemberek, kutatók, tanárok. A szakképzések módszertani fejlesztésével foglalkozó szakemberek, kutatók, tanárok.

A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS FELHASZNÁLÓK Tanárképzéssel és továbbképzéssel foglakozó szakemberek Tanárképzéssel és továbbképzéssel foglakozó szakemberek Oktatáskutatók Oktatáskutatók A Leonardo kísérleti projektekben dolgozó iskolák A Leonardo kísérleti projektekben dolgozó iskolák