Mobilkereskedelmi szolgáltatások

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bankszámla és bankkártya
Advertisements

Elektronikus ügyintézés
E-Pénz és a mobilszolgáltatók Elektronikus pénz és mikrofizetések Berkes Tibor (Pannon) Boda Kálmán (T-Mobile)
Mobilszolgáltatók mobilkereskedelmi együttműködésének eredményei
44.Közgazdász Vándorgyűlés Nyíregyháza Szeptember 1.
DIGITÁLIS PÉNZ.
A biztonságos netes bankolás Pap Gyula Gyermekmentő szolgálat, Médiakonferencia szeptember 26.
INTERNET BANK A FEJLŐDÉS ÚTJÁN Juhász Róbert Elektronikus Banki Igazgatóság.
HOGYAN CSÖKKENTHETŐ A FORGALOMBA KERÜLŐ KÉSZPÉNZ MENNYISÉGE? IIR Cash Management konferencia október 1. Homa Péter, Bankkártya.hu.
ReportGyakoriságTartalom alap Tartalom bővített (pluszban) Bontások Bankpiaci trendekkéthavi Költési, hitelfelvételi, megtakarítási hajlandóság Intézmények.
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Privát banki szolgáltatások és befektetések a Citibanktól.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
E.ON – Versenyben Önökért!
Használata Készítette: Medve Tamás.
Nemzetközi pénzügyi ügyletek
1 PARTNERKOCKÁZAT KEZELÉSE A CO 2 KERESKEDELEMBEN - tájékoztató az üzemeltetők és egyéb piaci szereplők részére június 12.
Hargitainé Várhegyi Teréz március 6.
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
Elektronikus számlabemutatási és fizetési szolgáltatások Tapasztó Balázs, alprojektvezető, T-Systems VI. E-Banking / M-Banking konferencia
Mobilfizetés Magyarországon
Mobil eszközök alkalmazása vállalati környezetben
Az evolúció régen és most
Copyright © Billbarter Hungaria Zrt. WEBKONFERENCIA
EBPP.HU Zrt., a konszolidátor .
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Lehetséges együttműködési területek az online bankkártya elfogadás területén.
A magyar háztartások fizetési szokásai
Kováts Surd, Martinovic Boris
Pénzforgalom – Magyarország 2020
Kamatadó Kósa Zoltán – június évi …törvény egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról Kamatadó mértéke:20% Kamatadó köteles.
Tájékoztató az OTP Bank Partnerei részére
A cég 2007 óta működik Világszerte, óriási sikerrel Termékei: Letölthető szoftverek Elektronikus könyvek CD-k Már 6 nyelven elérhető …hamarosan magyarul.
Az e-kereskedelem (e-business)
Piac és Profit Pénzünknél maradva! Követeléskezelés eredményesen! Megbízható partnerállomány és követeléskezelés az Opten segítségével!
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az Opten segítségével!
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
K&H trambulin tapasztalatok
2010. Június 4. – MNB Konferencia „Fókuszban a lakossági megtakarítások” Személyes pénzügyek Lehetőségek és kihívások.
EBA STEP2 Az első pán-európai elszámolási rendszer a kisösszegű euró átutalások teljesítésére Bartha Lajos február 23.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Elektronikus bankolás Gyors, hatékony és biztonságos módja a kommunikációnak és az üzleti kapcsolatnak a Bankal. Tranzakciókat a saját irodából vagy otthonról.
EME Zrt. 2007/Fürst György/ EME mobilfizetés – bankszámláról?! Füst György Igazgatóság elnöke EME Zrt november 20. EME mobilfizetés - Bankszámláról?!
A készpénz és más eszközök használata
A bankok.
Lehetséges együttműködési területek az internetes bankkártya elfogadás területén.
Mítosz vagy valóság? Közműdíj-fizetés mobilról. 2 / Turny Ákos - Közműdíj-fizetés mobilon / 4/1/2015 Dinamikus fejlődés minden területen 1998 – 1999Az.
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Direct Banking E-Banking Summit március 5. Berkes Tibor Pénzügyi Szolgáltatások Osztályvezető.
Webes megoldások Munka kiszervezés webes felületre - Ügyfél oldalra (webshop, ügyfélkapu) - Adatrögzítés távolról (intranet) - Decentralizált adatrögzítés.
Pénzforgalom a bankszámlán
E-pénz hol vagy? Bartha Lajos MNB, Pénzforgalom és értékpapír-elszámolás IV. E-Money Symposium Budapest, november 3.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
Jene Károly Dolphin Kft.  Hogyan kerültünk közel az elektronikus számlázáshoz?  e-Számla megoldásaink  PKI megoldásunk  EDI megoldásunk  PKI bevezetés.
SZOFTVEREK (programok). Szoftver fogalma A szoftver (software) valamely számítógép rendszerhez tartozó programok, program- rendszerek, és azok dokumentációinak.
Abaqoos Banki virtuális pénztárca. Bankkártya vs. E-Banking alapú átutalás.
Intelligens Készpénzmentes Fizetési Megoldások
Biztos jelen, közös jövő!
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
Tematika A CIB sokáig az egyik leginnovatívabb bank volt Magyarországon A válságban leálltak a fejlesztések és lassú volt az újraindítás A CIB újra az.
Szűk keresztmetszet a banki digitalizációban
Elektronikus ügyintézés
A részletfizetés tranzakcióról általánosságban
Minden az azonnali fizetési rendszerről
HWSW mobilfizetési konferencia
Étkezési rendelés nyilvántartás, elszámolás, számlázás
Előadás másolata:

Mobilkereskedelmi szolgáltatások

Tartalom Ügyfelek elvárásai Új lehetőségek Mobil kereskedelem Evolúció ESMS Letölthető tartalmak Mobil vásárlás MobilBank/MultiBank – Közműfizetés T-Mobile Hitelkártya Tapasztalatok összegzése Mobil fizetés

Mit gondolnak az ügyfelek a jövőről? Piackutatások alapján az ügyfelek több, mint 60%-a: úgy gondolja, hogy élete megszervezéséhez elengedhetetlen lesz a mobiltelefon. A mobiltelefon segítségével jobban meg tudja szervezni tennivalóit. kiváncsi rá, hogy a következő pár évben milyen új szolgáltatásokat nyújtanak majd a mobilszolgáltatók. úgy gondolja, hogy a mobiltelefont hamarosan széles körben fogják vásárlások, fizetések lebonyolítására használni.

Milyen szolgáltatásokat várnak az ügyfelek? Valódi értékeket nyújtó szolgáltatásokat Hasznos szolgáltatásokat Kötelező szolgáltatások kényelmesebb, egyszerűbb elérését Ügyintézést távoli eléréssel Megfelelő ár/érték arányt Ne kelljen hozzá speciális készülék Ne kelljen hozzá speciális tudás Legyen a használata biztonságos Legyen megbízható Legyen bárhol, bármikor, azonnal elérhető – „mobil élmény”

Új lehetőségek Az adatátviteli módszerek fejlődése (3G, HSDPA , HSUPA) miatt a mobiltelefon nyújtotta felhasználási lehetőségek egyre bővülnek: Tartalom típusú szolgáltatások Ügyfeleknek: web elérés mobil zene mobil TV vásárlás fizetés Partnereknek: disztribúciós csatorna számlázási képesség végfelhasználói elérés

Mobilkereskedelem ? Állandóan kéznél lévő mobil készülék: OPERÁTOROK 9,4 millió potenciális ÜGYFÉL Több száz potenciális PARTNER

Evolúció Jövő Jelen Múlt Mobil fizetés MobilBank / MultiBank Közműszámla fizetés Emelt Díjas SMS Mobil vásárlás Letölthető tartalmak T-Mobile Hitelkártya

Emelt Díjas SMS Ügyfél oldal: partner szolgáltatások elérése SMS-ben SMS-ért a hívószám által is jelölt emelt díjat fizeti havi számlája, vagy prepaid egyenlege terhére minden magyarországi mobil ügyfél használhatja egyszerű használat – sms-t küldeni szinte mindenki tud, minden készülék alkalmas rá Partner oldal: szolgáltatások köre: szavazások, játékok, letölthető csengőhangok, háttérképek árait az operátorok által meghatározott ártartományokhoz igazítja elszámolás revenue share alapon teljes mobil community elérése Operátor oldal: operátor által biztosított hívószám szabja meg az árat operátorok közötti együttműködés

Emelt Díjas SMS - számok 1 user 2006 első félévében átlag 3,06 db ESMS-t küldött havonta Minden második ügyfél küldött már valaha ESMS-t 1 user átlagosan 3,6 db ESMS-t küld havonta

Emelt Díjas SMS - tapasztalat Egyszerű használat: SMS küldés, készülék független Tapasztalat Operátori együttműködés szükséges Nehézkes, merev árazás Nem minden tartalom kifizetésére jó

Letölthető tartalmak fizetése mobilon Ügyfél oldal: partner tartalmak letöltése WAP-on a tartalom letöltéséért külön tartalom díjat fizet havi számlája, vagy prepaid egyenlege terhére egyszerű használat – „mobil élmény” minden magyarországi operátor ügyfele tölthet le fizetős tartalmat WAP-ról, de nem ugyanazokat Partner oldal: tartalmak köre: polifónikus, realtone, full track, videó (letöltés, streaming), animáció, háttérkép, java, symbian a tartalmak egyedi árait a partner határozza meg Elszámolás revenue share alapon Operátor oldal: árazási átengedése partnernek

Letölthető tartalmak - számok 1 user 2006 első félévében átlag 2,7 db tartalmat töltött le Minden 4. ügyfél töltött már le tartalmat 1 user átlag 2,1 db tartalmat tölt le

Letölthető tartalmak - tapasztalat Egyszerű használat: egy csatornán történő letöltés, kiegyenlítés Tapasztalat Lehetővé kell tenni, hogy a partner árazza a terméket Több hozzáférési útvonal biztosítása szükséges – terméktől függően

Piaci körkép – nemzetközi kitekintés Jellemzők: Szeparált szigetmegoldások: nincsenek se globális, se nemzeti szintű standardok (Spanyolország: bankok és operátorok együttműködése, Németország: független fizetési rendszer, Japán: operátori m-payment megoldás) Vannak kezdeményezések standardok létrehozására, de ezek nem terjedtek el Eltérő modellek léteznek Okok: Eltérő jogi háttér (adatvédelmi eltérések, könyvviteli törvények, pénzügyi szabályozások) Résztvevő felek érdekeit nehéz minden fél számára előnyösen figyelembe venni A lokális megoldások helyi védelme, eltérő fejlődési ütem (piaci jellemzők, kulcsszereplők és szabályzó szervek különbözősége)

Mobil vásárlás Ügyfél oldal: szolgáltatásban részt vevő partnerek termékeinek megvásárlása bárhol, bármikor használata egyszerű, kényelmes, készülék-független és nem szükséges hozzá speciális tudás – „mobil élmény” a termékeket az ügyfelek havi számlájuk terhére, vagy előre töltött egyenlegükből fizetik a vásárlás kezdeményezhető SMS-ben, WAP-on, vagy interneten keresztül minden ügyfél (prepaid, postpaid) igénybe veheti, külön szerződéskötés nélkül Partner oldal: termékek köre: főként a „remote” vásárlás szempontjából attraktív termékek: szerencsejáték, autópálya díj, parkolás, apróhirdetés, jegyvásárlás a termék árát a partner szabja meg több száz potenciális partner Operátor oldal: a konstrukció lényege, hogy az operátor a partner termékeit továbbértékesíti a megvásárolt termékről az operátor ad számlát

Mobil vásárlás - számok 56 szerződött partner 18 féle termékcsoport 2006 első félévében a tranzakciószám megduplázódott

Mobil vásárlás - tapasztalat Ø Előre töltött egyenleg! Az ügyfelek az utólag történő fizetést preferálják. Nem töltenek előre egyenleget. Tapasztalat Ø Külön Szerződéskötés! Az ügyfél kényelmes, spontán nem hajlandó plusz lépéseket tenni egy szolgáltatásért. Továbbértékesítési konstrukció nem értelmezhető minden termékre.

MobilBank /MultiBank és Közműszámla fizetés Ügyfél oldal: MobilBank – OTP folyószámlával, MultiBank – BB folyószámlával rendelkező ügyfelek aktív banki műveleteket végezhetnek, prepaid egyenlegeket tölthetnek fel MultiBank ügyfél közművel megkötött szerződés esetén közműszámlát fizethet ki mobilkészülékről indított banki átutalással közmű fizetési értesítés alapján Partner oldal: Bankok: MultiBank szolgáltatáshoz bármely bank kapcsolódhat, több bank szolgáltatása is megjelenhet az ügyfél SIM kártyáján Közművek: minden közmű csatlakozhat. A közművek érdeklődése megvan, de nincs elég fizetőeszköz! Operátor oldal: SIM kártya, mint Payment Instrument biztosítása biztonságos csatorna / elérési mód a banki szolgáltatásokhoz

MobilBank /MultiBank és Közműszámla fizetés – tapasztalat Egypontos kiszolgálás szükséges a szerződéskötéseket lehetőleg el kell kerülni Tapasztalat SIM kártya, mint PI:biztonságos és egyszerű Bizalom az operátor felé Fizetőeszközök számát és elérhetőségét bővíteni kell.

T-Mobile Hitelkártya Ügyfél oldal: Az ügyfél T-Mobile üzletekben egyszerűsített eljárásban igényelheti (ajánlatadás prescore alapján): MasterCard Electronic, vagy MasterCard Dombornyomott ügyfél a T-Mobile-tól ingyenesen kapott dinamikus SIM kártyáján található alkalmazás segítségével folyószámla egyenlegét lekérdezheti, prepaid egyenlegeket tölthet, készpénz felvételi/vásárlási limitet állíthat be Partner oldal: termékpaletta bővítése T-Mobile branded hitelkártyával ügyfélkör bővítése új értékesítési csatorna Operátor oldal: banki termék értékesítése SIM kártya támogatással

T-Mobile Hitelkártya - tapasztalat A piacon egyedülálló ajánlat szükséges Külön szerződéskötés „mobil élmény” A T-Mobile brand hozzáadott értéket képvisel

Tapasztalatok összegzése Partnerek rugalmasságának biztosítása Operátori együttműködés szükséges Fizetőeszközök számát bővíteni kell Több hozzáférési útvonal biztosítása szükséges SIM kártya, mint PI kényelmes és biztonságos Egy szolgáltatással a lehető legtöbb funkciót biztosítani Ügyfél utólag szeret fizetni, nem tölt előre Ügyfélnek a mobil operátor a kiszolgáló pontja Egyszerű használat! „Mobil élmény” Ügyfél kényelmes és spontán! Nem tesz plusz lépéseket MOBIL FIZETÉS

Mobil fizetés Közművek Kereskedők Bankok Bank1 Bank2 stb. stb. stb. Az ügyfél egy megoldással: vásárolhat Kereskedőktől fizethet Közműszámlát végezhet aktív banki tranzakciókat

Köszönjük a figyelmet !