Tréning fiatalkorú pártfogoltak részére Veszprém megyében Személyiségfejlesztő rész 2005-2006.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
AZ ÉRDEK ÉS ÉRDEKELTSÉG SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE AZ INTERSZEKTORÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN Dr. Juhász Gábor.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Szociális munka a börtönben
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
Önismeret Horváth Renáta.
Az utógondozás szerepe és fontossága az Igazságügyi Szolgálatnál Dr. Kunfalvi Zoltán, KIMISZ Főigazgató 3 szervezet metszéspontjában A szociális munka.
 L.U.N.A. - (Lét - Utak, Nevetés, Alkotás) Kommunikációs és önismereti komplex művészeti program drámacsoportja a Jóvá–Tett-Hely Közösségi Foglalkoztatójában.
Büntetés-végrehajtási
A tanulók társas helyzete az iskolában
A munka világával kapcsolatos tudás
Konstruktív konfliktuskezelés
Pszichoprofilaxis és pszichoedukáció a rehabilitációban
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
MENEKÜLTEK INTEGRÁCIÓJA A MAI MAGYAR TÁRSADALOMBA ÁPRILIS 15. Készítette: Majer Zsuzsanna Konzulens: Kóbor Krisztina.
A fejlesztő értékelés.
Soft skills.
Projektmunka.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szociálpolitikai keretek
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Út a sikeres tanuláshoz
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
Az üzletek operatív működtetése
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Szociális kompetencia
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Oktatóbemutató címe Előadó: Név.
Előadás másolata:

Tréning fiatalkorú pártfogoltak részére Veszprém megyében Személyiségfejlesztő rész

  „ma már milliók számára világos, hogy semmilyen új technikai vívmány vagy technológiai forradalom az ember belső állapotát nem javítja, hanem bonyolítja ….csak és kizárólag az ember tudatállapotának tökéletesítése hozhat a külvilágban végre pozitív változásokat” (Kornis Mihály)

A pályázat rövid szakmai ismertetése  40 órás személyiségfejlesztő tréning keretében személyes tapasztalatszerzéssel az önismeret fejlesztése,egyéni akciótervek készítése, motivációs bázis erősítése  35 órás pályaorientációs,elhelyezkedést segítő tréning

Bűnmegelőzési kapcsolat  Személyiség fejlesztése bűnmegelőzési érdekeket szolgál  Nő a késleltetés képessége  Nő az együttműködési készség, csökken az öntörvényű viselkedés  A pozitív én-kép erősíti a normatartó viselkedést

Előzmények  Tavistock Klinika  Világháború után visszailleszkedési és alkalmazkodási problémákat mutató férfiak számára próbált segítséget nyújtani  A nagy létszám miatt tértek át a csoportos módszerek használatára, ahol visszajelzésekkel dolgoztak  Hatékonyabban működtek a csoportok, mint az egyéni terápiák

 A személyiség azért is követ el hibákat és viselkedik kis hatásfokkal a társas térben, mert nem képes hasznosítani az onnan származó jelzéseket, nem tudja „bemérni” saját viselkedésének fogadtatását, interperszonális következményeit. Ha több adatot, információt kap saját megnyilvánulásainak tükröződéséről másokban, akkor alkalmazkodób- ban, a csoport elvárásainak megfelelőbben viselkedhet.

 Tehát a változás kiváltásának lehetősége benne rejlik a visszajelentésben  Azonban az ilyen csoportokban vigyázni kell a tűrőképesség határaira is  Mindenki a saját tempójában dolgozik

Eredményesség  Igen behatóan kutatták, hogy valóban eredményesek-e az ilyen csoportok, és a szerzett képességek átvihetők és hasznosíthatók-e természetes munka- és életkörülmények között. Az eredmények jónak bizonyultak (p1. Hampden-Turner, 1970.).

Célkitűzések  A csoportos önépítés révén a résztvevők önértékelése reálisabbá és a pozitív tulajdonságok előtérbe helyezése révén - a megalapozott, meglévő tulajdonságok mentén - pozitívabbá váljon.

 Ez a folyamat tegye lehetővé azon tulajdonságok fejlesztését, melyek segítségével hatékonyabb viselkedési stratégiák alakulnak ki, ügyesebb kommunikációs stratégiák alkalmazására válnak képessé a tréning résztvevői, mint pl.: a kulturált önkifejezés, aktív figyelem, problémamegoldó gondolkodás csoportban, együttműködési készség

 Olyan visszacsatolási technikák alakuljanak ki, melyek segítségével a mindennapok során felmerülő konfliktusaik hatékonyabb kezelésére ( s ilyen módon jobb coping stratégiák kidolgozására ) is képessé válnak.

Bemeneti mérések Eszköz: standard tesztek Cél: - a változás nyomon követése - tematika csoportra szabása - egyéni feladatok meghatározása - speciális fejlesztési terv kialakítása a pártfogoltak számára

Átlageredmények (Szenzoros élménykeresés skála) Kalandkeresés: Á: 2-6 pont K: 5,5 pont K: 5,5 pont Spontán életvitel: Á:1-5 pont K: 5,2 pont K: 5,2 pont Gátlástalanság: Á: 1-5 pont K: 6,45 pont K: 6,45 pont Monotóniatűrés: Á: 1-3 pont K: 3,95 pont K: 3,95 pont

Kezdetek  három csoport (6-14 fő között)  pártfogói felügyelet alatt álló éves fiatal fiúk  változatos iskolai végzettség, családi háttér  jellemzően erős ellenállás

Visszajelentés  Félidőben a csoporttagok érzéseikről, a tréningcsoportról, célokról, a tanulási folyamatról, trénerről adtak visszajelzést 0-6 fokú skálán  Záráskor a tréning értékelés 0-5 fokú skálán történik, majd a részletezett kérdésekre szabad megfogalmazásban válaszolnak

Félidő 1 – érdeklődés 1 – érdeklődés 2 – öröm 3 – felszabadultság 2 – öröm 3 – felszabadultság 4 – bizalom 5 – őszinteség 6 – ellenszenv 7 – ingerültség 8 - szorongó érzés 9 - harag, düh 10 - közöny, unalom 11 - kirekesztettség

1 - tanfolyam célja 3 - tanfolyami csoport 5 – szereplésem 7 – tanulásom 9 - Tréner (kivitel) 11 - Tréner (tartalom)

Zárás  A tréningről összességében (0-5 fokú skálán): 4,7  A tréning erősségének tartom: 1. jó társaság, játékos, jó dolgokat lehet tanulni 2. próbáljuk megoldani a problémákat, még akkor is, ha az nehéz, és ne adjuk fel nagyon hamar 3. már az elején kialakult a csapatszellem, mindenki egyenrangú félként volt kezelve 4. gyakorlatok, játékok, tesztek

 A tréning gyenge pontja: 1. nagy a létszám, így többfelé kell figyelni a trénernek 2. nincs ilyen tetszett az összes pontja 3. kevés volt az idő, bizonyos témáknak nem értünk a végére 4. nincs szerintem  A tréning ártalmai: 1. nincsenek ilyenek 2. ne legyen sok ember egy csoportban, mert nehezebb odafigyelni

 Saját magamban milyen változásokat érzek: 1. több időt szánok a külső helyzetek kielemzésére 2. javult a problémamegoldó képességem 3. okosodtam 4. átgondolom a dolgokat, mielőtt cselekszem  Amit szívesen elfelejtenék: 1. olyan nincs, mert tanultam mindenből, legalábbis megpróbáltam 2. nincs 3. az időbeosztással volt egy kis probléma

Közös munka képekben

Köszönöm a megtisztelő figyelmet Sipeki Irén