E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
intézményi folyamat-szaktanácsadó
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
ELEMÉR
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A digitális kompetencia fejlesztése
Agrárinformatikai ismeretek oktatása az agrár-szakképzésben
Előadás másolata:

E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti

E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY Calibrate Projekt céljai •Európai digitális tananyag-tár: LRE (Learning Resource Exchange) •Tananyagszerkesztő eszköztár: TOLDI (Toolbox for Learning with Digital Teaching Aids) •Tanár-továbbképzés: felkészítés a kooperatív tananyag-adaptációra, fejlesztésre és oktatásra •Innovatív szaktanári csoportok használják az LRE-t és a TOLDI-t

E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY Calibrate Magyarországon, 2006 szeptember-2007 január Továbbképzés: új pedagógiai paradigmák IKT közvetítéssel az EPICT kurzuson •Táv-mentorálás és jelenléti képzés •A tanári IKT kompetencia fejlesztése •Elektronikus taneszközök és internetes tudásforrások használata •„Saját élményű” iskolai csoportmunka •A számítógéppel segített oktatás megtervezése és megvalósítása

E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY Calibrate Magyarországon, 2007 február - június Innováció: az LRE és a TOLDI kipróbálása •Szaktanárok csoportmunkája: matematika, természettudomány, anyanyelv, angol nyelv •Havonta 2 tanóra Calibrate eszközökkel: –Tananyagok keresése, szűrése, bírálata – Tananyag-adaptáció –Kipróbálás –Tapasztalatok rögzítése internetes sablonon •Magyar Calibrate pedagógiai kézikönyv

E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY

E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT a Calibrate projektben •1. modul: IKT és az oktatási stratégiák (V9.) •2. modul: Szabadon választott! •3. modul: Tantárgy-specifikus digitális taneszközök és módszerek (V8. ) •4. modul: Tudásmenedzsment rendszerek (V13, benne: LRE, SDT) •A kurzus pedagógus diplomát és elemi számítógép- használói ismereteket feltételez. • 3-4 fős csapatok feladatai egy modul elvégzésekor: –vezető választás, modul megismerése –Gyakorló feladatok, modulterv készítése –Modulfeladat, első változat – facilitátor értékel –Modul feladat véglegesítése, facilitátor elfogadja –Feladatbank: a csoportok értékelik egymás munkáját. Feladat-megoldási terv határideje: a facilitátorokkal közösen állapítják meg. Kitöltendő, Tanulói útmutató, 10. old. táblázata.

E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY Kötelező modulok •Információkeresés a weben •Szövegírás, tesztszerkesztés, a tanulási folyamat követése és segítése •Elektronikus kommunikáció, kooperatív oktatási technikák •Tantárgy-specifikus digitális taneszközök és módszerek

E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY Választható modulok •Digitális képalkotás •Kísérleti és folyamatorientált módszerek támogatása: űrlapok, Excel •Prezentáció és interaktivitás •Publikálás a weben •Adatbázis-kezelés Zölddel: a tanfolyam kötelező része •Szimulációk és modellezés •Kiadványtervezés és -szerkesztés •Tantárgy-specifikus digitális taneszközök és módszerek •Az IKT és az oktatási stratégiák •IKT a speciális pedagógiában •Olvasás és IKT •Játék és IKT •Tudásmenedzsment rendszerek

E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY Vizsgálatok a Calibrate projektben •IKT kompetencia –Iskolai IKT hozzáférés –Otthoni IKT hozzáférés –IKT használati attitűd –IKT használati kompetenciák –IKT oktatási használata •Pedagógiai stratégiák –Tanulásszervezés –Tanítási stratégia –Differenciálás és IKT –Kompetencia-fejlesztés és IKT •Személyiség-teszt: CPI – California Personality Inventory

E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY FONTOS! Adatlapokat kérjük, töltsétek ki ig. Anna a terem ajtajában összeszedi. –Aki nincs itt, az ben Balázstól kapja meg adatlapját, amelyet 2 napon belül kérjük vissza Belépés a távoktatási rendszerbe: Tanulói útmutató, 4. old. 1., Bejelentkezés: login név = mindenkinek az e- mail címe, (ld. ábra!) a jelszó: calibrate, ezt az első belépés után meg kell változtatni! : csoportmunka, beosztás a meghívókban. Két facilitátori csoport termet cserél! A választható modul visszajelentő lapot minden csoport adja át a facilitátornak, mielőtt elmegy. Kérdőívek kitöltése: a távoktatási keretrendszerbe kerül egy héten belül. Erről és a kitöltés módjáról, határidejéről ben értesítést küldünk.