E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY Calibrate Projekt céljai •Európai digitális tananyag-tár: LRE (Learning Resource Exchange) •Tananyagszerkesztő eszköztár: TOLDI (Toolbox for Learning with Digital Teaching Aids) •Tanár-továbbképzés: felkészítés a kooperatív tananyag-adaptációra, fejlesztésre és oktatásra •Innovatív szaktanári csoportok használják az LRE-t és a TOLDI-t
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY Calibrate Magyarországon, 2006 szeptember-2007 január Továbbképzés: új pedagógiai paradigmák IKT közvetítéssel az EPICT kurzuson •Táv-mentorálás és jelenléti képzés •A tanári IKT kompetencia fejlesztése •Elektronikus taneszközök és internetes tudásforrások használata •„Saját élményű” iskolai csoportmunka •A számítógéppel segített oktatás megtervezése és megvalósítása
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY Calibrate Magyarországon, 2007 február - június Innováció: az LRE és a TOLDI kipróbálása •Szaktanárok csoportmunkája: matematika, természettudomány, anyanyelv, angol nyelv •Havonta 2 tanóra Calibrate eszközökkel: –Tananyagok keresése, szűrése, bírálata – Tananyag-adaptáció –Kipróbálás –Tapasztalatok rögzítése internetes sablonon •Magyar Calibrate pedagógiai kézikönyv
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT a Calibrate projektben •1. modul: IKT és az oktatási stratégiák (V9.) •2. modul: Szabadon választott! •3. modul: Tantárgy-specifikus digitális taneszközök és módszerek (V8. ) •4. modul: Tudásmenedzsment rendszerek (V13, benne: LRE, SDT) •A kurzus pedagógus diplomát és elemi számítógép- használói ismereteket feltételez. • 3-4 fős csapatok feladatai egy modul elvégzésekor: –vezető választás, modul megismerése –Gyakorló feladatok, modulterv készítése –Modulfeladat, első változat – facilitátor értékel –Modul feladat véglegesítése, facilitátor elfogadja –Feladatbank: a csoportok értékelik egymás munkáját. Feladat-megoldási terv határideje: a facilitátorokkal közösen állapítják meg. Kitöltendő, Tanulói útmutató, 10. old. táblázata.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY Kötelező modulok •Információkeresés a weben •Szövegírás, tesztszerkesztés, a tanulási folyamat követése és segítése •Elektronikus kommunikáció, kooperatív oktatási technikák •Tantárgy-specifikus digitális taneszközök és módszerek
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY Választható modulok •Digitális képalkotás •Kísérleti és folyamatorientált módszerek támogatása: űrlapok, Excel •Prezentáció és interaktivitás •Publikálás a weben •Adatbázis-kezelés Zölddel: a tanfolyam kötelező része •Szimulációk és modellezés •Kiadványtervezés és -szerkesztés •Tantárgy-specifikus digitális taneszközök és módszerek •Az IKT és az oktatási stratégiák •IKT a speciális pedagógiában •Olvasás és IKT •Játék és IKT •Tudásmenedzsment rendszerek
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY Vizsgálatok a Calibrate projektben •IKT kompetencia –Iskolai IKT hozzáférés –Otthoni IKT hozzáférés –IKT használati attitűd –IKT használati kompetenciák –IKT oktatási használata •Pedagógiai stratégiák –Tanulásszervezés –Tanítási stratégia –Differenciálás és IKT –Kompetencia-fejlesztés és IKT •Személyiség-teszt: CPI – California Personality Inventory
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY FONTOS! Adatlapokat kérjük, töltsétek ki ig. Anna a terem ajtajában összeszedi. –Aki nincs itt, az ben Balázstól kapja meg adatlapját, amelyet 2 napon belül kérjük vissza Belépés a távoktatási rendszerbe: Tanulói útmutató, 4. old. 1., Bejelentkezés: login név = mindenkinek az e- mail címe, (ld. ábra!) a jelszó: calibrate, ezt az első belépés után meg kell változtatni! : csoportmunka, beosztás a meghívókban. Két facilitátori csoport termet cserél! A választható modul visszajelentő lapot minden csoport adja át a facilitátornak, mielőtt elmegy. Kérdőívek kitöltése: a távoktatási keretrendszerbe kerül egy héten belül. Erről és a kitöltés módjáról, határidejéről ben értesítést küldünk.