II. Rákóczi Ferenc Tagiskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

Belvárosi Általános Iskola. „Az igazi teljesítmény az életben való be- válás. A testi és lelki értelemben egész- séges személyiségfejlődés, melynek során.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Iskolánkról.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Minőségi oktatás létrehozása – Hátránykompenzáció közoktatási és kulturális szolgáltatások fejlesztésével és tartalmi modernizációjával Magyarhomorogon.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
as tanév Záró értekezlet.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
A gyakorlatvezető mentor
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Integráló iskolák a közoktatásban
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Inklúzív nevelés Magyarországon
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Úton az inklúzió felé Szombathely, Bercsényi u tel./fax: 94/
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Előadás másolata:

II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67. 0036 82 512 960  www.rafeisk.hu @ info@rafeisk.hu

A kompetencia alapú oktatás jó gyakorlata egy inkluzív iskolában „Isten minden kis tücskének akad hely a kórusban, Némelyik hangja mély, a másiké magas, Megint másik hangosan ciripel a telefondróton, És aki csak tapsolni tud, olyan is akad…” (Margaret Martle)

A szemléletváltás oka Csökkenő gyermeklétszám Sajátos tanuló összetétel A szülők részéről jelentkező igény az együttnevelésre Az Európai Unió oktatáspolitikai irányelvei Kompetencia mérések eredményei

MÉRFÖLDKÖVEK Labdarúgóképzés Lépésről lépésre iskolai program Kislétszámú osztályok működtetése Befogadó iskola kialakítása-az integrált oktatás személyi és tárgyi feltételeinek megteremtése Pedagógus továbbképzések-módszertani megújulás HEFOP 3.1.3. pályázat – kompetencia alapú oktatás bevezetése Referencia iskola- jó gyakorlatok átadása

Törvényi feltételek Alapító okirat módosítása Pedagógiai program, helyi tanterv átdolgozása Együttműködési megállapodások Igazoló dokumentumok: tanulói szakvélemények(SNI), szülő tanulmányait igazoló dokumentumok ( HHH ), gyermekvédelmi kedvezményre jogosultság (HH )

Alaptevékenységünk Általános iskolai nappali rendszerű nevelés-oktatás Sajátos nevelési igényű általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése-oktatása /integrált oktatás, utazó gyógypedagógus igénybevétele/ Labdarúgó ágazati képzés/5-8 évfolyam/ - utánpótlás-nevelési tevékenység támogatása Napközi otthon és tanulószobai foglalkozás Kislétszámú osztály működtetése/1-2.évfolyam/ Pedagógiai szakmai szolgáltatás

Adatok az iskolánkról 1. Tanulói létszám: 362 fő Nevelőtestület létszáma: 31 fő Technikai dolgozó: 12 fő Tanulócsoportok száma: 16 fő Napközis/tanulószobás tanulók száma 248fő Bejáró tanulók: 73 fő Kollégista 15 fő Intézeti nevelt és állami gondozott: 21fő Magántanuló 6fő

Adatok az iskolánkról 2. hátrányos helyzetű tanuló 189 fő ebből halmozottan hátrányos helyzetű 19 fő szociális támogatásban részesül 213 fő ingyen tankönyvre jogosult 246 fő gyermekét egyedül nevelő 134 fő 3 vagy több gyermekes családban él 112 fő Integráltan oktatott sajátos nevelési igényű 68 fő ebből mozgássérült 5 fő vak 1 fő Down kóros 1 fő tanulásban akadályozott 2 fő „dys”-ek tanulók 59fő BTM-es tanuló 63 fő

Kiemelt szerepet játszik iskolánk életében a labdarúgás Kiemelt szerepet játszik iskolánk életében a labdarúgás. Alsó tagozaton a MGYLSZ-hez kapcsolódva folyik a felkészítés. 1984 óta iskolánkban ágazati labdarúgó osztályok indulnak minden évben. Ezt a jövőben is folytatni kívánjuk, ezzel biztosítva a Kaposvári Rákóczi FC közvetlen utánpótlását.

Az első-második évfolyamon a részképesség zavarokkal, beilleszkedési, magatartási, tanulási problémákkal küszködő tanulók részére kislétszámú osztályt szervez az iskola. Ők a Nevelési Tanácsadó szakvéleménye alapján kerülnek beiskolázásra a város egész területéről. Lassú ütemben, egyéni fejlesztéssel kudarc nélkül teljesítik a követelményeket.

Intézményünk felvállalta a mentálisan ép, mozgás-és látássérült valamint a tanulásban akadályozott tanulók integrált oktatását, nevelését.

Az inkluzív nevelés megvalósulásának tárgyi feltételei: Akadálymentesítés Mosdók átalakítása

Hagyományos osztálytermek átalakítása-barátságosabb, a tanuláshoz funkcionálisan illeszkedő tanulókörnyezet

Fejlesztő szobák kialakítása

Fejlesztő játékok, eszközök beszerezése,készítése Mozgásfejlesztő eszközök Vonalvezető Egészítsd ki! (képkirakó) Összekötő (Haladj a pontrácson!) Számolj ügyesen

Személyi feltételek: fogadókész, felkészült, nyitott pedagógusok folyamatos továbbképzés, új módszerek keresése, megismerése Lépésről, lépésre program 6 fő fejlesztő pedagógus 7 fő tanulásban akadályozottak pedagógiája 4 fő logopédia 1 fő integráló együttnevelés 21 fő tiflopedagógus 1 fő számítástechnika 31 fő kooperatív technikák tanfolyam (egész tantestület) Utazó gyógypedagógusok, fejlesztőpedagógusok igénybe vétele – heti 70 óra

Munkánk segítői: Gyógypedagógus, logopédus, tiflopedagógus, gyógytornász, gyógytestnevelő, iskolapszichológus, informatikus, gyógypedagógiai asszisztens

Látássérült tanulókkal való foglalkozás

Mozgássérült tanulókkal való foglalkozás

Az eredményes munkát erősíti: gyógypedagógiai asszisztens (feladatlapokat készít, kísér…) integrációs munkaközösség fejlesztő pedagógusok gyógypedagógusok

A jövő iskolája A „21. század gyermekeiért” c. HEFOP 3.1.3-as pályázat keretében a 2006/2007-es tanévtől kompetencia alapú oktatás folyik az 1-4. és 5-8. évfolyamon. A pedagógus és a gyerekek munkáját korszerű, multimédiás eszközök segítik. Kompetencia területek: szövegértés matematika idegen nyelv IKT

Integrációt segítő tevékenységek napközis ellátás nyelvtanulás német, angol számítástechnika 1. osztálytól mindennapos testnevelés 1. osztálytól úszás oktatás 2. osztálytól korcsolya oktatás 4. osztálytól fejlesztő foglalkozások tehetséggondozó foglalkozások ösztöndíj programok szakkörök könyvtári foglalkozások

Hagyományaink Játszóházak Ünnepeink Névadónk hete Alapítványi bál Erdei iskola Tanév végi tábor a Balatonon Iskolai táborok: sport, számítástechnika, német, angol

A referencia iskolává válás küszöbén - a befogadó iskolánk regisztrált jó gyakorlatai Kudarcmentes iskolakezdés- a kislétszámú osztályban rejlő lehetőségek Gyökerek és szárnyak-kompetencia alapú oktatás inkluzív iskolában Inkluzív pedagógiai gyakorlat alkalmazása többségi iskolában „A 21.század gyermekeiért”-IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában

Szolgáltatásaink Konzultációs lehetőségek Bemutató órák (kooperatív tanulás-irányítás, kompetencia alapú programcsomagok, IKT eszközök alkalmazása, SNI tanulók oktatása-nevelése Szakmai napok, műhelyfoglalkozás

„…a gyermekeknek két dolgot kell adnunk: gyökereket és szárnyakat „…a gyermekeknek két dolgot kell adnunk: gyökereket és szárnyakat. Gyökereket, amelyek tartást adnak, hogy tudják hova tartoznak, de ugyanígy szárnyakat is, amelyek az egyiket a kényszereitől és előítéleteitől szabadítják meg, a másiknak lehetőséget adnak új utakat bejárni, (vagy inkább repülni).” Johann Wolfgang von Goethe Köszönöm a figyelmet!