2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő www.zalai-iskola.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
Pedagógusok korszerű internetes kompetenciáinak fejlesztése Bedő Ferenc - közoktatási szakértő
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
 Projekt menedzser: Nagy Sándorné  Projekt asszisztens: Dr. Csizmadia Péter  Pénzügyi vezető: Nogelyné Kulcsár  Mária  Szakmai vezetők: Odor Zsuzsanna.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Jó gyakorlatok gyűjtése és megosztása az Educatio munkájában
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
E-learning és a multimédia
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektzárás MARCALI Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Pedagógus értékelési rendszer
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Online közösségek működése, működtetése Digitális Pedagógus Konferencia – Budapest, május 25.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Online közösségek pedagógusoknak
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő

2014. július 6. TÁMOP •implementációs munka •innovációs tevékenység •jó gyakorlat •referencia intézmény •horizontális együttműködés •hálózati tanulás

2014. július 6. Miről is lesz szó? portál honlap hálózat tanulás együttműködés interaktív aktivítás TÁMOP TÁMOP TÁMOP WEB 2.0

2014. július 6. Tanulás és az Internet fejlődésének hasonlóságai hálózati tanulás konnektivizmus közös fejlesztés web 1.0 web 2.0 tanítás - tanulás tanulás - tanítás konstruktivizmus egymástól tanulás

2014. július 6. Tanulási folyamat változása tanítás - tanulás tanulás - tanítás konstruktivizmus

2014. július 6. Hagyományos tanítási folyamat –tanár aktív –tanuló passzív –alá és fölérendeltség –autokrata irányítás –információforrás elsődlegessége

2014. július 6. Tevékenységorientált tanulási folyamat –tanuló aktív –tanár aktív –mellérendeltség –partnerség –együttműködés –azonnali visszajelzés –információforrás megosztása

2014. július 6. Internet változása web 1.0 web 2.0

2014. július 6. WEB 1.0 –egyirányú információáramlás –egy mindenkinek –információközvetítés –internetes kirakat –passzív szemlélődés –információforrás elsődlegessége

2014. július 6. WEB 2.0 –több irányú információáramlás –mindenki mindenkinek –kapcsolatok, hálózat –aktív részvétel –megosztás –felhasználói aktivitás –azonnali reagálás –információforrás megosztása

2014. július 6.

WEB Ismertségi hálózat

2014. július 6. WEB Megosztás

2014. július 6. WEB Részvétel

2014. július 6. Mi történt? aktivitás közösség együttműködés tudásépítés tanulás web

2014. július 6. Pedagógusok felkészülése TÁMOP X.X.X A gyerekek a folyamatban sokkal hangsúlyosabb, aktívabb szerepet töltenek be, ők tanulnak, a tudásépítő folyamat, az ő kognitív rendszerükben valósul meg, az aktív cselekvésük során megvalósuló konstruktív folyamatnak ők a főszereplői. konstruktivizmus

2014. július 6. Pedagógusok felkészülése Legkorszerűbb tanuláselméleten alapuló módszertanok alkalmazására. Milyen módszerekkel készülnek?

2014. július 6. Tanfolyam •beülök •meghallgatom Kommunikáció: felszínes csevegés Gyakorlat: otthon esetleg kipróbálom

2014. július 6. Tréning •jelen vagyok •aktívan részt veszek Kommunikáció: csapattag vagyok Gyakorlat: biztosa(bba)n kipróbálom

2014. július 6. Folyamat tanulás •aktívan rész veszek •segítséget kapok •mentorálást kapok Kommunikáció: csapattag vagyok kapcsolatot tartok Gyakorlat: folyamatosan gyakorlom •újabb lehetőségeket tanulok

2014. július 6. Tanulási lehetőségek tanfolyam tréning folyamat tanulás hálózati tanulás „Valaki majd jön, elmondja a tutit, mi meg megokosodva hazamegyünk.” „Összejövünk, összegereblyézzük amit kell és a tudás mindenkié lesz.” „Van-e tuti?” jó módszer gyakorlat megoldás

2014. július 6. Hálózati együttműködés személyes találkozók útján –szakmai tájékoztatók –szakmai találkozók –szakmai műhelyek –hálózati kapcsolatok

2014. július 6. Hálózati együttműködés WEB 2.0 lehetőségek útján (is lehet) –web 2.0 lehetőségek –hálózati kapcsolatok

2014. július 6. Ezt is tanulni kell? IGEN Kezdjük el •az innovációk kialakítása során •a megvalósítók számára kötelező IKT képzésen Nem csak az IKT technikát kell tanulni !!!

2014. július 6. Hálózati tanulás - Konnektivizmus •keresés •szűrés •fogyasztás •kontextus alakítás •beépülés, felhasználás •újraalkotás •közzététel

2014. július 6. Innovációs tevékenységek •Pedagógiai dokumentumok átalakítása –ÓNP, PP, NP, HT •Fejlesztési innováció –tantárgytömbösítés –műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása –projektoktatás –témahét –moduláris oktatási program •Önálló intézményi innováció

2014. július 6. Hálózati együttműködés •alakuljanak munkacsoportok •pl.: –projektoktatás •vezető – iskola1 •tagok – iskola2, iskola3, iskola4, iskola5 –témahét •vezető – iskola2 •tagok – iskola1, iskola3, iskola4, iskola5 –… •A vezetők beszéljék meg, még ma!

2014. július 6. Hálózati együttműködés személyes találkozókon •szakmai műhelyek –tantárgytömbösítés –műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása –projektoktatás –témahét –moduláris oktatási program –önálló innováció - Söjtör –dokumentum átalakítás •milyen időszakonként?

2014. július 6. Hálózati együttműködés WEB2 segítségével •kapcsolattartás •Google csoport •Ning •Közös delicious fiók •Google dokumentum megosztás •tanulás –IKT képzés –IKT mentorálás –WEB 2.0 képzés vezetőknek

2014. július 6. Hálózati együttműködés •TÁMOP –Alsónemesapáti –Söjtör •TÁMOP 3.2.2

2014. július 6. Köszönöm a figyelmet! Bedő Ferenc közoktatási szakértő