2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
2014. július 6. TÁMOP •implementációs munka •innovációs tevékenység •jó gyakorlat •referencia intézmény •horizontális együttműködés •hálózati tanulás
2014. július 6. Miről is lesz szó? portál honlap hálózat tanulás együttműködés interaktív aktivítás TÁMOP TÁMOP TÁMOP WEB 2.0
2014. július 6. Tanulás és az Internet fejlődésének hasonlóságai hálózati tanulás konnektivizmus közös fejlesztés web 1.0 web 2.0 tanítás - tanulás tanulás - tanítás konstruktivizmus egymástól tanulás
2014. július 6. Tanulási folyamat változása tanítás - tanulás tanulás - tanítás konstruktivizmus
2014. július 6. Hagyományos tanítási folyamat –tanár aktív –tanuló passzív –alá és fölérendeltség –autokrata irányítás –információforrás elsődlegessége
2014. július 6. Tevékenységorientált tanulási folyamat –tanuló aktív –tanár aktív –mellérendeltség –partnerség –együttműködés –azonnali visszajelzés –információforrás megosztása
2014. július 6. Internet változása web 1.0 web 2.0
2014. július 6. WEB 1.0 –egyirányú információáramlás –egy mindenkinek –információközvetítés –internetes kirakat –passzív szemlélődés –információforrás elsődlegessége
2014. július 6. WEB 2.0 –több irányú információáramlás –mindenki mindenkinek –kapcsolatok, hálózat –aktív részvétel –megosztás –felhasználói aktivitás –azonnali reagálás –információforrás megosztása
2014. július 6.
WEB Ismertségi hálózat
2014. július 6. WEB Megosztás
2014. július 6. WEB Részvétel
2014. július 6. Mi történt? aktivitás közösség együttműködés tudásépítés tanulás web
2014. július 6. Pedagógusok felkészülése TÁMOP X.X.X A gyerekek a folyamatban sokkal hangsúlyosabb, aktívabb szerepet töltenek be, ők tanulnak, a tudásépítő folyamat, az ő kognitív rendszerükben valósul meg, az aktív cselekvésük során megvalósuló konstruktív folyamatnak ők a főszereplői. konstruktivizmus
2014. július 6. Pedagógusok felkészülése Legkorszerűbb tanuláselméleten alapuló módszertanok alkalmazására. Milyen módszerekkel készülnek?
2014. július 6. Tanfolyam •beülök •meghallgatom Kommunikáció: felszínes csevegés Gyakorlat: otthon esetleg kipróbálom
2014. július 6. Tréning •jelen vagyok •aktívan részt veszek Kommunikáció: csapattag vagyok Gyakorlat: biztosa(bba)n kipróbálom
2014. július 6. Folyamat tanulás •aktívan rész veszek •segítséget kapok •mentorálást kapok Kommunikáció: csapattag vagyok kapcsolatot tartok Gyakorlat: folyamatosan gyakorlom •újabb lehetőségeket tanulok
2014. július 6. Tanulási lehetőségek tanfolyam tréning folyamat tanulás hálózati tanulás „Valaki majd jön, elmondja a tutit, mi meg megokosodva hazamegyünk.” „Összejövünk, összegereblyézzük amit kell és a tudás mindenkié lesz.” „Van-e tuti?” jó módszer gyakorlat megoldás
2014. július 6. Hálózati együttműködés személyes találkozók útján –szakmai tájékoztatók –szakmai találkozók –szakmai műhelyek –hálózati kapcsolatok
2014. július 6. Hálózati együttműködés WEB 2.0 lehetőségek útján (is lehet) –web 2.0 lehetőségek –hálózati kapcsolatok
2014. július 6. Ezt is tanulni kell? IGEN Kezdjük el •az innovációk kialakítása során •a megvalósítók számára kötelező IKT képzésen Nem csak az IKT technikát kell tanulni !!!
2014. július 6. Hálózati tanulás - Konnektivizmus •keresés •szűrés •fogyasztás •kontextus alakítás •beépülés, felhasználás •újraalkotás •közzététel
2014. július 6. Innovációs tevékenységek •Pedagógiai dokumentumok átalakítása –ÓNP, PP, NP, HT •Fejlesztési innováció –tantárgytömbösítés –műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása –projektoktatás –témahét –moduláris oktatási program •Önálló intézményi innováció
2014. július 6. Hálózati együttműködés •alakuljanak munkacsoportok •pl.: –projektoktatás •vezető – iskola1 •tagok – iskola2, iskola3, iskola4, iskola5 –témahét •vezető – iskola2 •tagok – iskola1, iskola3, iskola4, iskola5 –… •A vezetők beszéljék meg, még ma!
2014. július 6. Hálózati együttműködés személyes találkozókon •szakmai műhelyek –tantárgytömbösítés –műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása –projektoktatás –témahét –moduláris oktatási program –önálló innováció - Söjtör –dokumentum átalakítás •milyen időszakonként?
2014. július 6. Hálózati együttműködés WEB2 segítségével •kapcsolattartás •Google csoport •Ning •Közös delicious fiók •Google dokumentum megosztás •tanulás –IKT képzés –IKT mentorálás –WEB 2.0 képzés vezetőknek
2014. július 6. Hálózati együttműködés •TÁMOP –Alsónemesapáti –Söjtör •TÁMOP 3.2.2
2014. július 6. Köszönöm a figyelmet! Bedő Ferenc közoktatási szakértő