Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Advertisements

VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
HACCP oktatás Modul 05 - lecke 01
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
Az iskolai könyvtár állománya
Social label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés Garadnay Tea
Projektkezdeményezés és pályázatírás
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A projektmenedzsment funkciói és területei
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A munka világával kapcsolatos tudás
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Pedagógiai Értékelési Konferencia
Szervezetfejlesztési Program
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A fejlesztő értékelés.
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Vizsgaszervezés központi koordinációja Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet Feigl Ágnes.
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Gyermekvilág régen és ma
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során: a elv alkalmazása Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során:
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A szellemi tulajdon védelme és menedzselése című projekt résztvevői értékelése.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az üzletek operatív működtetése
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az SZMBK Intézményi Modell
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged

Tervezés menete Felülvizsgálat a továbbfejlesztés érdekében Oktatási, tanulási célkitűzések meghatározása Tanfolyam értékelése Tartalom meghatározása A tanfolyam megszervezése A módszer megválasztása Tanfolyam lefolytatása Célok meghatározása Források meghatározása

1) Célok meghatározása Mit szeretnénk elérni a tanfolyam végére? A hallgatóknak milyen elvárásokkal kell megfelelniük a tanfolyam elvégzésekor?

2) Oktatási, tanulási célkitűzések meghatározása Teljesítmény terület vonatkozásában Viselkedési terület vonatkozásában

3) Tartalom meghatározása Meg kell felelnie a tanfolyam speciális és általános céljainak Le kell fednie a képzési, tanítási-tanulási sorrendbe állított főbb témákat és kiegészítéseket Javaslatokat kell tartalmaznia az ismeretátadás hatékony módszereire Tartalmaznia kell a gyakorlati tapasztalatok, ismeretek elsajátítására vonatkozó konkrét módszereket, amelyek elősegítik a résztvevők tanulását Fel kell sorolnia azoknak az oktatástechnikai eszközöknek a skáláját, amelyek az oktatáshoz szükségesek Elemeznie kell és ki kell dolgoznia az egyének és a csoport előrehaladásának, a kitűzött célokkal történő összemérését.

4) Módszer megválasztása Három tényező befolyásolja a módszer megválasztását: A hallgatók preferenciái, képességük és személyiségük Az oktatók preferenciái és képességeik A rendelkezésre álló források

5) Források meghatározása Fizikai források Emberi erőforrások

6) Tanfolyam megszervezése - óravázlat - Téma Célkitűzés Szükséges idő, időbeosztás Oktatási, tanulási módszer Szükséges eszközök Ellenőrző és ismétlő kérdések A következő órán oktatandó ismeretkörök, egy előzetes felvezető információ

7) Tanfolyam lefolytatása

8) Tanfolyam értékelése I Az értékelés: Rendszerezett összegyűjtése azoknak a leíró és/vagy bíráló jellegű információknak, amelyek szükségesek a különböző oktatási tevékenységek megválasztásával, adaptálásával, minősítésével és módosításával kapcsolatos megalapozott döntések meghozatalához.

8) Tanfolyam értékelése II Az értékelés főbb céljai: Visszajelzés adni az oktatási tevékenységről, az oktató teljesítményéről, a tervezés és lefolytatásának minőségéről, Gazdagítani a képzési alapelvekre vonatkozó ismereteket, Mérni az elsajátított ismereteknek a munkahelyen való felhasználásának hatékonyságát, Amennyiben a képzés a munkahely megrendelésére történt – a képzés formája és tartalma egyezik-e a cég filozófiájával és kultúrájával.

8) Tanfolyam értékelése III Az értékelés típusa: Önértékelés A tanuló értékelése Tesztelés

9) Felülvizsgálat a továbbfejlesztés érdekében

Oktatás fizikai környezetének előkészítése

1) Patkó-elrendezés

2) U-alakú elrendezés

3) Tanácsterem

4) Iskolai osztályterem formájú elrendezés

5) Előadó-terem

6) Színház-terem elrendezés

7) „Akvárium” elrendezés

8) Konferenciaterem elrendezés

9) Optimális elrendezés

Tanulási-tanítási technikák Képzés módszerei Tanulási-tanítási technikák

Új képzési módszerek Személyre szabott képzési programok kialakítása Képzést megelőző képességfelmérés Munkakörelemzés Moduláris képzési csomagok kifejlesztése