„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
A felsőoktatási szakképzési programok
Az UNILO projekt hozzájárulása a tanulási eredmény-orientált képzési programok kialakításához Zarka Dénes.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Szervezetfejlesztési Program
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
A kulcskompetenciák.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
A felsőoktatási és a munkáltatói oldal együttműködése a mesterszintű képzési és kimeneti követelmények kidolgozásában Kompetenciák, ismeretkörök és tanulmányi.
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
TÁMOP / PROJEKT A FELSŐOKTATÁS REDSZERSZINTŰ FEJLESZTÉSE 2. ütem Bevezető előadás a tanulási eredményekről, a keretrendszer, a képesítések.
Projektháttér A kimeneti szempontú képesítési keretrendszer.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Uni-LO - Promoting the EQF learning outcomes approach within European universities Az Európai Képesítése Keretrendszer és a tanulási eredmények Projekt.
Alapszakok elemzése Agrár képzési terület Dóka Ottó Nyugat-Magyarországi Egyetem Adott szempontrendszer alapján Mezőgazdasági képzési ág - Mezőgazdasági.
A fejlesztés hatása a szervezetre
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Képesítési Keretrendszerek Európában
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A felsőoktatási képesítési keret tervezete és megvalósulása Magyarországon Derényi András.
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, február 9.
Kompetenciák, ismeretkörök és tanulmányi kimenetek összefüggései Az alapszakok KKK-inak elemzése BÖLCSÉSZETUDOMÁNYOK.
A tanulás jelentőségének (újra)felfedezése a felsőoktatásban Derényi András OFI-KKEK TÁMOP / „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A Magyar Képesítési Keretrendszer bevezetésének szakmai támogatása és az előzetesen megszerzett tudás elismerési eljárásának továbbfejlesztése a.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
A KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEK MEGÚJÍTÁSA VÁMOS ÁGNES.
Derényi András – Vámos Éva tájékoztató előadás a MAB 2014
Kompetencia -eredményesség
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
A KKK-rendszer és az OKKR viszonya a felsőoktatásban
AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
A képzési és kimeneti követelmények kialakításának tapasztalatai az üzleti képzési ágban László Gyula április 27.
Az Országos Képesítési Keretrendszer hatása a képzési és kimeneti követelményekre a felsőoktatásban Temesi József, egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
Előadás másolata:

„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF

•Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek –Értékelés módszerei –Becsült hallgatói munkaóraszám •Multiplikátori tevékenység - készülő jegyzetek –szakmai műhelyviták: kompetenciák… –módszertani megújulás –e-learning-es tananyagfejlesztés Kompetenciák és Képzési Kimeneti Követelmények (KKK)

•Mind az alapszakok, mind a mesterszakok bolognai rendszerre való átállásának kritikus eleme a kimenet felőli szabályozás megjelenése, amely a képzések kompetenciákban megfogalmazott tanulási eredményeinek (competencies; learning outcomes) megtervezését és egységes képesítési keretrendszerben (qualification framework) történő elhelyezését igényli. A kimeneti oldal szakmánkénti kritériumainak megfogalmazása a felsőoktatási törvényben foglaltak szerint a képzési és kimeneti követelményekben (KKK) valósul meg. •A projekt célja, hogy szakmai és munkáltatói oldalról egyaránt alátámasztott KKK leírások jöjjenek létre (szakmai színvonal és gyakorlati megvalósíthatóság). A projekt célja

•Eszköz-jellegű kompetenciák (példák) –Elemző és szintetizáló képesség –Szervezési és tervezési képesség –Szóbeli és írásbeli kommunikáció –Információrendszerezési képességek –Problémamegoldás –Döntéshozatal •Személyközi kapcsolatokhoz kötődő kompetenciák (példák) –Kritikai és önkritikai képesség –Team-munka –Etikai elkötelezettség •Rendszerelvű kompetenciák (példák) –Vezetési képesség –Projekttervezés és menedzsment –Kezdeményező és vállalkozó szellem Általános Kompetencia-osztályok

Felmérés: Akadémiai (oktatói), hallgatói és munkáltatói elvárások

•ERŐTELJES KÜLÖNBSÉGEK (példák) –Egy második nyelv ismerete –Önálló munkavégzés képessége –Az ismeretek gyakorlati alkalmazásának képessége –Kezdeményező és vállalkozó szellem •MÉRSÉKELT KÜLÖNBSÉGEK (példák) –Alapvető általános ismeretek –Kreativitás –Projekttervezés és menedzsment –Kritikai és önkritikai képesség –Vezetési képesség • NINCS HATÁS (példák) –Döntéshozatal –Problémamegoldás –Elemző és szintetizáló képesség –Szervezési és tervezési képességek Országok közötti összehasonlítás

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET!