Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
A Than mint referencia intézmény
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Jó gyakorlatok specifikációja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Jó gyakorlatok óvodánkban
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
Jó gyakorlatok gyűjtése és megosztása az Educatio munkájában
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
„Észak-alföldi Komp-háló, minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek” „JÓ GYAKORLATOK” az Észak-alföldi Régióban.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
A referencia – intézmények működésének eljárásrendje Harkány, 2009.november 13.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.

Kompetensek lettünk? június 27..
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
A pályázati kiírás: „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” A pályázat címe: „Az Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Előadás másolata:

Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában Dobránszky Sándor Ady Endre Gimnázium Ady Endre Secondary School Debrecen

Kapcsolódás a „jó gyakorlatokhoz” HEFOP 3.1.3 pályázatban bevont pedagógus TÁMOP 3.1.4 pályázatban szaktanácsadói munka (5 területen) összesen 6 feladat-ellátási helyen Referencia intézményi szolgáltatásra készülő intézmény képviselője „Jó gyakorlat” kidolgozója, átadója Előminősített referenciaintézmény képviselője TÁMOP 3.2.2 pályázatban IKT fejlesztőműhely munkájában előadó

TÁMOP 3.1.4: a „jó gyakorlat” kényszere C 1.1. Kötelezően megvalósítandó tevékenységek: Az intézmények közötti horizontális tanulás elősegítése érdekében, a feladat-ellátási hely sajátosságainak megfelelő, a tervezett fejlesztésekhez illeszkedő, már kifejlesztett, kipróbált és jól bevált pedagógiai módszerek, eljárások megismerése, adaptációja ("jó gyakorlatok átvétele"). Intézmények közötti szakmai együttműködések, referencia intézményekkel való együttműködés kialakítása, a pedagógusok horizontális együttműködési, tanulási lehetőségeinek megteremtése, referenciahelyi szolgáltatások igénybe vétele (pl. a pedagógiai eljárást már sikerrel alkalmazó intézményben tanóra-látogatási alkalmak szervezése a jó gyakorlatot adaptáló intézmény pedagógusainak, pedagógusok közötti szakmai konzultáció, tapasztalatcsere megvalósítása). (Az NFT1 keretében kifejlesztett jó gyakorlatok megismerhetők a www.sulinovaadatbank.hu; www. educatio.hu honlapokon, illetve ilyen szolgáltatásokat nyújtanak a referencia-intézmények, de más, a feladatellátási hely pályázatának szakmai tartalmához illeszkedő, jó gyakorlatok megismerése és átvétele is tervezhető (pl. nemzetközi jó gyakorlat). Az egyes "jó gyakorlatok" kiválasztása az intézményi folyamat-szaktanácsadó, valamint az adott régió hálózatkoordinációs központja segítségével történik.)

További lehetőségek… C 1.1.1. Egyéb támogatható tevékenységek a megvalósítással kapcsolatban: További „Jó gyakorlatok átvétele”, adaptációja, hálózati tanulás a referencia intézményektől.

Bekapcsolódás a tanulói laptop programba A TIOP 1.1.1 pályázatba való bekapcsolódás feltételei: A tanulói laptop-programot sikerrel alkalmazó intézményektől „jó gyakorlat” átvétele (referenciaintézményi szolgáltatás)

De mi az a „jó gyakorlat”??? A közoktatás fejlesztésére vonatkozóan a "Jó gyakorlat" olyan innovatív folyamat, módszer, cselekvés és eszközhasználat együttese, amely az intézményi gyakorlatban és működésében megtapasztalható. Több éve sikeresen és hatékonyan alkalmazott, kipróbált, ezért eredményesen adaptálható, fenntartható, fejleszthető, dokumentálható. Az átvett innováció a továbbiakban a felhasználók által is elismert szolgáltatásként képes működni. A "Jó gyakorlat" tehát adott szakmai kritériumoknak (NAT, ONAP stb.) megfelelő innováció, oktatási, pedagógiai gyakorlat, amely az intézmény fejlesztőmunkáját az osztálytermi, illetve egyéni fejlesztési szintig pozitívan befolyásolja. A gyakorlatban: az átadó intézmény igazgatója nyilatkozik róla és az átvevő intézmény ezt a nyilatkozatot elfogadja.

A folyamat… „Jó gyakorlat” előkészítése, mi tekinthető jó gyakorlatnak Megállapodások a szaktanárokkal a kidolgozásról: A „jó gyakorlat” dokumentációjának előkészítése, adatlap feltöltése a szolgáltatói kosárba Formai, szakmai ellenőrzés, publikáció PR tevékenység, érdeklődések fogadása, egyeztetés Szolgáltatási szerződések megkötése Megállapodások a szaktanárokkal a jó gyakorlatok átadására Az átadások lebonyolítása, teljesítési igazolások Pénzügyi elszámolás

Jó gyakorlataink A Taninform iskolai adminisztrációs rendszer (elektronikus naplózás) bevezetése az iskolákban  Élményközpontú módszerek a szövegértés-szövegalkotás tanításában  "Olvass többet!" irodalmi vetélkedő  Kooperatív tanulás és IKT eszközök a tanórákon  Irodalomtanítás képzőművészet segítségével  Mestermunka óra  Motiváló filmidézetek az osztályfőnöki munkában, magyarórán és média órán  Könyvtárhasználat korszerű oktatása Képzőművészeti játékok rajzórán Óra eleji tréninggyakorlatok magyarórán Az ókori Egyiptom - IKT-alapú tevékenységközpontú történelemtanítás a magyar-angol két tanítási nyelvű tagozaton

Eredményeink Országosan az elsők között 11 db feltöltött „jó gyakorlat” 8 kollégától Népszerűsítő bemutató a Nyugat-Magyarországi régióban Országszerte (Szentendrétől Márokpapiig) összesen 19 szolgáltatási szerződés 7 kolléga 5 „jó gyakorlata” Összesen 7,5 milliós intézményi bevétel, melyből a kollégák munkáját a szerződéses összegek 60 %-ával tudtuk elismerni! Előminősített referenciaintézmény lettünk 3 területen Sok tapasztalatot szereztünk, jó kapcsolatokat alakítottunk ki más intézményekkel Várjuk a TÁMOP 3.1.7-es pályázat megjelenését

Tapasztalatok A késedelem káoszt és károkat okozott Megfelelés a tanulói laptop programnak? A szolgáltatói kosárban csupán formai ellenőrzés, egyébként az sem… Know how: szellemi termék tulajdonjoga, kereskedelme (alapító okirat) Előkészítés ingyen, lemond a szellemi tulajdonról az intézmény javára Népszerűsítés, szervezés, adminisztráció komoly feladat (mindez a tanév végén) Külön megbízás a tanároknak az átadásról Pénzügyi elszámolás: a pályázó fenntartó, átadó intézményt fenntartó és a gazdasági egység háromszögében

Köszönöm a figyelmet! dsanyi1@gmail.com