Egészségügyi intézmények átvétele 2012. január 17. Dr. Török Krisztina főigazgató 1Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
főigazgató-helyettes
EGÉSZSÉGÜGY AZ „ÉDENTŐL KELETRE” AZ EGÉSZSÉGÜGY ÁTALAKÍTÁSÁNAK MENETÉRŐL ÉS ÜTEMTERVÉRŐL DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, JANUÁR 17. ÖNKORMÁNYZATI EGÉSZSÉGÜGYI.
Szervezetfejlesztési Program
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
A járási rendszer megújítása
A projekt építési tevékenységének megvalósítása A megvalósítás menete: •Generál-kivitelező kiválasztása •Munkaterületek átadása • Heti koordinációs megbeszélések.
A Nemzeti Sport Intézet szerepe a támogatási rendszerben
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
KIVÁLTÁS KONFERENCIA BUDAPEST NOVEMBER 29.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Az Alaptörvény és a közpénzügyek az önkormányzatok szemszögéből
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Erdészeti átruházott feladatok 2013 Ali Tamás Gábor február.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
A járási rendszer megújítása
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
Az egészségügyben, gazdasági – műszaki területen dolgozók foglalkoztatási adatainak felmérése Készítette az Egészségügyi Gazdasági Vezetők Egyesülete.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A GYEMSZI közbeszerzési feladatai 1.GYEMSZI saját közbeszerzései 2.GYEMSZI irányítása alatt lévő intézmények közbeszerzéseinek ellenőrzése, felügyelete.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A végrehajtás operatív kérdései Előadó: Ferenczi Beáta, projektmenedzser Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága.
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Aktualitások: Konszolidáció és Gazdasági Bizottságok
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Soós Andrea koordinációs igazgató Papp Miklós projektvezető
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE A Magyar Mérnöki Kamara szerepe a közbeszerzési szabályozásban Dr. Virág Rudolf főtitkár.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt. Lehetünk-e ártatlanok ?
A SZÉCHENYI PROGRAMIRODA KONCEPCIÓJA A TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL.
A járási rendszer megújítása
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből
Közbeszerzési tudnivalók
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Előadás másolata:

Egészségügyi intézmények átvétele január 17. Dr. Török Krisztina főigazgató 1Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Az átadás-átvétel egyes állomásai • Jogalkotási feladatok • Ügykörök (kötelezettségvállalások jóváhagyásának átmeneti szabályai) • Átadás-átvétel adminisztratív lebonyolítása • További feladatok 2 Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Jogszabályi előfeltételek I. • 1208/2011. (VI. 28.) Korm. hat.: a Semmelweis Tervben meghatározott egészségügyi struktúra-átalakítással járó feladatokról • 1335/2011. (X. 13.) Korm. hat.: a megyei intézmények és a Fővárosi Önkormányzat fenntartásában lévő egészségügyi intézmények konszolidációjához szükséges intézkedésekről • évi CLVI. törvény: a megyei önkormányzatok konszolidációjáról, a megyei önkormányzati intézmények, és a Fővárosi Önkormányzat egyes egészségügyi intézményeinek átvételéről 3Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Jogszabályi előfeltételek II. • 258/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet: a megyei intézményfenntartó központokról, valamint a megyei önkormányzatok konszolidációjával, a megyei önkormányzati intézmények és a Fővárosi Önkormányzat egészségügyi intézményeinek átvételével összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról • 372/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet: a megyei önkormányzat egészségügyi intézményei és a Fővárosi Önkormányzat egészségügyi intézményei átvételének részletes szabályairól • évi CLXXVI. törvény: Esztergom Város Önkormányzata egyes intézményeinek átvételéről 4Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Kötelezettségvállalások jóváhagyása I. 1335/2011. Korm. hat. és megyei önkormányzatokkal kötött megállapodás alapján: • Hatály: szept. 1.-től az átadás-átvételig (dec. 31.) terjedő időszakban • a GYEMSZI vezetőjének jóváhagyása nélkül új kötelezettségvállalás nem tehető – Kivételek: napi üzemi működés és a betegellátás biztonságát veszélyeztető beszerzés 5Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Kötelezettségvállalások jóváhagyása II. • Tájékoztató levél kiküldése (fenntartó és kórház részére) • Web-es engedélyeztetési és értesítési rendszer üzemeltetése • 1000 fölötti beérkezett kérelem • Eljárás menete (utólagos/előzetes vizsgálat, engedélyeztetés) • jan. 1-től: a rendszer átdolgozása, fenntartói jogkörnek megfelelően 6Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Ügykörök • Ügykörök meghatározása (fontosabbak): – Jóváhagyás szükséges az ingó, ill. ingatlan vagyon bármilyen mértékű megterheléséhez, és elidegenítéséhez, adósság átütemezéshez és faktoráláshoz – Jóváhagyás a jutalom és más, jutalmazással egyenértékű juttatások kifizetéséhez – Jóváhagyás szükséges az egészségügyi intézmény vezetőinek kinevezéséhez/felmentéséhez – Jóváhagyás a három hónap időtartamot és/vagy bruttó egyedi 5 millió forint díjazást meghaladó, ingatlan vagy tartozékai használatához, hasznosításához (pl. bérlet) kapcsolódó szerződések megkötéséhez, módosításához ÉS bármilyen kötelezettségvállaláshoz – Jóváhagyás szükséges a közbeszerzési értékhatárt elérő közbeszerzési eljárások indításához és minden közbeszerzési eljárással kapcsolatos döntéshez 7Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Átadás-átvétel lebonyolítása I. • december 31-ig: átadás-átvétel folyamata + szakmai átvilágítás első lépése • 9 munkacsoport megalakítása: 5-6 intézmény/munkacsoport • Munkacsoport összetétele: – GYEMSZI képviselői – Jogi, gazdasági, műszaki szakértők, egészségügyi- menedzsment vezetők (68 külsős) – KEHI, MÁK munkatársai – Önkormányzatok képviselői 8Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Átadás-átvétel lebonyolítása II. • Jogi feladatok: GYEMSZI által meghatározott metodika alapján: – Szerződések átvizsgálása kórházanként(átlag 800 szerződés/intézmény): működéshez nélkülözhetetlen szerződések, biztosítások, üzemeltetési szerződések, informatikai beszerzések – Engedélyek, szabályzatok, – Peres/nem peres/hatósági ügyek katasztere – Tulajdoni, tagsági részesedések vizsgálata – Közbeszerzések vizsgálata 9Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Átadás-átvétel lebonyolítása III. • Munkacsoport tevékenységének kezdete (2011. nov. 24.): – Munkacsoport vezetőinek értesítése – Módszertan megküldése – Szerződések, megbízólevelek – Online kapcsolattatásra alkalmas felület elindítása • Indító megbeszélés (2011. nov. 25.): – Dr. Szócska Miklós államtitkár úr részvételével – Munkacsoportok tagjainak egyeztetése – Kérdések tisztázása 10Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Átadás-átvétel lebonyolítása IV. • Intézményi látogatások megindulása (2011. nov. 28-tól) • Központi módszertan szerint, meghatározott ütemezésben • Főbb területek meghatározása (ingó, ingatlanvagyon, uniós fejlesztések, munkajogi kérdések, kötelezettségvállalások, közbeszerzések, egészségügyi ellátáshoz kapcsolódó feladatok) • Folyamatos visszacsatolás a GYEMSZI felé 11Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Átadás-átvétel lebonyolítása V. Munkacsoportok további feladatai: • Javaslat azonnali intézkedésekre • Középtávon megoldandó problémák • Jelentéstételi kötelezettség • Dokumentumtárak, adattáblák bekérése, összeállítása GYEMSZI-s szakmai projektmenedzser feladata a munkacsoportok felé: • Kapcsolattartás • Koordináció • Tanácsadás 12Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

GYEMSZI további feladatai • Folyamatos adatkérés az intézményektől • Fenntartási feladatokkal foglalkozó önkormányzati dolgozók átvétele • Bérszámfejtés, létszámadatok • Konzultáció, továbbképzés biztosítása 13Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Feltárt problémák I. Egészségügyi ellátás • Felelősségbiztosítás hiánya, lejárta (több helyütt) • Elégtelen TVK (Engedély – TEK - Kapacitás – TVK elszakadva) (több helyütt) • Eszközhiány miatt álló szakrendelések • Ügyeleti rendszer fenntartói döntésre vár • Finanszírozatlan CT • Szakrendelő leválása rendezetlen 14Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Feltárt problémák II. Humán-erőforrás • Szakdolgozói elvándorlás, orvoshiány, állandósuló magas fluktuáció több területen • Minimum-feltételek alatti létszám, nem tudtak rezidenseket a kívánt számban felvenni • Létszámhiány kapcsolódó területeken (gyógyszertár, élelmezés) • A dolgozók önkéntes túlmunkát nem kívánnak végezni • Történelmi bértartozás a dolgozók felé • Betöltetlen, kinevezés nélküli vezetői posztok 15Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Feltárt problémák III. Intézményi gazdálkodás • Magas lejárt tartozás állomány, rossz (tragikus) likviditás • Szállítók kockázatosnak tekintik a helyzetüket, korlátozottan szállítanak • Folyamatos működési veszteség • Ugyanakkor nyereséges, vagy stabil működés • Jelentős fenntartói működés-támogatás és elvesztése • A szolgáltató vállalkozó tulajdonjogot szerezhet a kezelt ingatlanon • Megszűnő folyószámlahitel likviditást ront • GT veszteségi következményeként elveszítette saját tőkéjét • Társaságotokat jelentős helyi adó fizetési kötelezettség terheli • Az egészségügyi és szociális ellátás keveredése • Több szállítói szerződés lejárt, nincs döntés a továbbiakról • Pályázati projektek szempontjából fontos a kincstári alszámla nyitása 16Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Feltárt problémák IV. Jogi, szerződéses ügyek • Lejárt a kórházi felelősségbiztosítások • Munkavállalók végtörlesztési lehetőséggel számosan éltek, eljárás, forrás nem ismert • Hiányos szerződés-kataszterek • Ár-érték arányban kedvezőtlennek tűnő szerződések • Értékhatárt meghaladó nem közbeszerzett tevékenység • Hiányzó fenntartói döntés a folyamatban lévő közbeszerzésekről • Kérdéses sorsú ingatlanok • Összességében milliárdos perérték • Kórházi ingatlanon téves végrehajtási teher van 17Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Feltárt problémák V. Uniós pályázati ügyek • Le nem zárt, vitás elszámolású pályázatok • TIOP pályázati önrésze hitelből volt finanszírozva • Támogatott személyének változása (megye – állam) • Projekt kivitelezője csődbe jutott • Folyamatban lévő nagyprojektek fenntartói támogatása, döntések, önrész biztosítása szükséges 18Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Feltárt problémák VI. Fenntartói ügyek • Fenntartói támogatás ígérvények • Beruházási hitelek kórházra terhelve • Kórház kötelezettséget vállalt fenntartó felé tulajdonosváltáskor • Megye tartozik kórháznak • Fenntartó a pályázati önrészt kölcsönként biztosította • TIOP pályázathoz önrész hiánya • Önkormányzat a bérkompenzáció egy részét nem utalta át • Kórház ingatlanjain jelentős terhek vannak • Önkormányzati tagi kölcsön visszafizetése • A kórház kiszolgáló funkcióit a megye elvonta "centrumokba" szervezte. A hatékonyság javulása kérdéses, az elszámolás kritikus. A megoldás növelheti a kórházi költségeket • Kórház tartozik a Fővárosnak 19Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Feltárt problémák VII. Műszaki, ingatlan ügyek • Értékesítési potenciállal rendelkező telephelyek, épületek • Ingatlankezelési jog rendezetlensége • Az ingatlanok pontos megosztása szükséges • Informatikai eszközök cseréje szükséges • Idegen tulajdonú eszközök használata • Műszerpark amortizálódott pl MR üzemidő • Kritikus állapotú épületek, épületrészek, életveszélyes villamos hálózat 20Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet

Köszönöm megtisztelő figyelmüket 21Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet