Bauer András - Berács József:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A piac Szakiskola.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Corporate Identity a szállodaiparban
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
III. A logisztika jövője
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Marketing mix.
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
Bauer András – Berács József
szakmérnök hallgatók számára
Kérdések a második zh-hoz
A háború és a modern fegyveres erő
Marketingelmélet 1. szeminárium Nagy Gábor
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
Marketing alapfogalmak
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
GENERALI Alapkezelő Zrt. Az oroszlán erejével GENERALI Alapkezelő Zrt. Milyen új együttműködés szükséges a választható portfoliós rendszer bevezetése során.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A termelés költségei.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Marketing alapok Kopcsay László.
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A beszállító vállalatok marketing tevékenységének elemzése Dr. Ercsey Ida PhD egyetemi docens Győr, má jus 04. A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A KÖZÉP-
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018
Marketing I. 1. előadás A marketing alapkoncepciói
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia egyetemi adjunktus BME-MVT
Vállalati terv bemutató
A piac és a piacgazdaság
Marketing I. előadás Kovács István
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Előadás másolata:

Bauer András - Berács József: Marketing

A marketing tárgyalása Marketing és piaci környezet Marketingfunkció - piac - fogyasztó Marketing eszközök Termék - Ár -Értékesítés - Reklám Marketingrendszer működtetése Stratégia - Információ - Szervezet

Kereskedelmi tevékenység fejlődése Személyzet státusmotívum profitmotívum mercator Javak élelmiszer, búza, selyem, fűszer Szállítás tengeri hajózás, légi közlekedés, Internet Kétoldalú tevékenység

A marketing fogalmi meghatározásai (1) Szûkebb értelemben a marketing: olyan tevékenység, amely a vevõk és felhasználók érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat

A marketing eszközei, területei: A 4P Product Termék Price Ár Place Értékesítés Promotion Reklám Iparági hatások és dinamizmus

A marketing fogalmi meghatározásai (2) Tágabb értelemben a marketing: a vállalat egészére kiterjedõ - a vevõkkel való azonosulást hangsúlyozó - filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felsõ vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak.

A marketing fogalmi meghatározásai (3) Kiterjesztett értelemben a marketing: minden értékkel rendelkezõ jószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, érzés stb.) cseréje. Az üzleti szférán túl kiterjed az olyan nem nyereségorientált területekre is, mint pl. az oktatás, kultúra, vallás, politika.

Marketing tipológia Egy vállalat vagy az egész gazdaság Nyereségorientált vs. non-profit Leíró vagy normatív közelítés

LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT Mennyit költsön a cég hirdetésre ? NON PROFIT

LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? NON PROFIT

LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? NON PROFIT

LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? NON PROFIT

LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan hirdessen egy múzeum ? NON PROFIT

LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan befolyásolható a szavazási kedv ? Hogyan hirdessen egy múzeum ? NON PROFIT

LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan befolyásoljuk a szavazási kedvet ? Nőtt-e a forgalom egy adott kiállításon ? Hogyan hirdessen egy múzeum ? NON PROFIT

LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan befolyásoljuk a szavazási kedvet ? Nőtt-e a forgalom egy adott kiállításon ? Hogyan hat a dohányzáselleni hirdetés a fogyasztásra ? Hogyan hirdessen egy múzeum ? NON PROFIT

A bevezető marketing tantárgy súlypontjai LEÍRÓ NORMATÍV MIKRO MAKRO MIKRO MAKRO PROFIT Hogyan hat a hirdetés az értékesítési forgalomra ? Hogyan alakul a piac verseny éleződésekor ? Mennyit költsön a cég hirdetésre ? Bővítsék-e a vállalatok közösen a keresletet ? Hogyan befolyásoljuk a szavazási kedvet ? Nőtt-e a forgalom egy adott kiállításon ? Hogyan hat a dohányzáselleni hirdetés a fogyasztásra ? Hogyan hirdessen egy múzeum ? NON PROFIT

A társtudományok Közgazdaságtan Lélektan Szociológia Antropológia Vezetéstudomány Alkalmazott matematika

A marketing tantárgy filozófiája Elméleti alapozás és gyakorlati készségnövelés Komplementer termék: előadás és gyakorlatok A tantárgyi honlap: http://marketing1.bke.hu

A piaci csere A piaci csere nem az egyetlen formája az áruk eljuttatásának: Redisztribúció Reciprocitás Piaci csere

Az áruk eljuttatásának elfogadott módjai, normái (1) A rendszer szereplõi Háztartások Vállalatok Állam A vállalatok általában minden szereplõvel piaci kapcsolatban állnak Az állam általában minden szereplõvel redisztribúciós kapcsolatban áll

Az áruk eljuttatásának elfogadott módjai, normái (2) A háztartások egymással reciprocitás kapcsolatban állnak A vállalatokkal piaci csere kapcsolatban állnak Az állammal redisztribúciós kapcsolatban állnak Az Amway jelenség magyarázata, piaci cserét vezeti be a háztartások közé

A marketingkoncepció A marketingkoncepció hosszabb távon a vállalati szervezet mûködését a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja a minél nagyobb nyereség elérésére. Kulcsszavak: Vevõorientáció Integráció Nyereség

A tényleges vállalati mûködés: a marketingorientáció A marketing elvek és a marketing-koncepció nem minden vállalat esetében figyelhetõ meg, a vállalatok eltérõ viszony alakítanak ki a piaccal, vevõkkel és a marketinggel szemben

Piacorientáció definíció A piacorientáció olyan szervezeti kultúra, amely a leghatékonyabban és a leghatásosabban biztosítja azt a magatartást, amely a vevők számára magasabb értéket, az üzlet számára pedig magasabb teljesítményt teremt. A piacorientáció három magatartási elemből – vevőorientáció, versenytárs-orientáció és funkciók közötti koordináció – továbbá két döntési kritériumból – hosszú távú orientáció és nyereségesség – áll. (Narver-Slater: 1990

Piacorientáció és üzleti teljesítmény (2000) Dimenziók Csúcs-teljesítményt nyújtók (Felső 20%) Alacsony teljesítményt nyújtók (Alsó 20%) Index Vevőorientáció 5,51 4,70 117 Versenytárs-orientáció 4,86 4,16 Funkciók közötti koordináció 5,07 4,23 118

Hangsúlyeltolódások a posztmodernizmus világában Tárgy Imázs, szimbólum Egységes Töredezett Igazság (objektív) Igazság (konstruált) Univerzális Lokális, partikuláris Gazdaság Kultúra Termelés Fogyasztás Férfiközpontúság Feminizmus / nemek Kolonializmus Kulturális nyitottság

Jog és etika a marketingben Marketingkódex: kívánatos magatartási norma Etikus magatartás indítékai Észlelt jelenségek nagy száma eladó és vevő közötti asszimetria erősödő globalizálódás

Látókörbővítés Stratégiai marketing Taktikai marketing Kotler, Philip: KOTLER a marketingről Jönni, látni, győzni a piacon (2000) Park Könyvkiadó Stratégiai marketing Taktikai marketing Adminisztratív marketing 10. fej.: A marketingteljesítmény értékelése és ellenőrzése Pénzügyi helyzetkép (Financial Scorecard) Marketinghelyzetkép (Marketing Scorecard) BALANCED SCORECARD